ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 8 مرداد 1403
دوشنبه 8 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 8 مهر 1391     |     کد : 43412

درخواست رهبران اروپايي براي اصلاح شوراي امنيت

رئيس‌جمهوري فرانسه گفت كه شوراي امنيت بايد براي مواجهه با مشكلات موجود در جهان دست به اصلاح ساختار خود بزند.

 رئيس‌جمهوري فرانسه گفت كه شوراي امنيت بايد براي مواجهه با مشكلات موجود در جهان دست به اصلاح ساختار خود بزند.

فرانسوا اولاند، رئيس‌جمهوري فرانسه در اولين سخنراني خود در مجمع عمومي سازمان ملل متحد گفت: جامعه بين‌الملل بايد به منظور كمك به حل بحران در كشور «مالي» و حمايت سازمان ملل از مداخله نظامي كشورهاي غرب آفريقا در اين كشور، وارد عمل شود.

وي افزود: كشور مالي به كمك بلوك اقتصادي كشورهاي غرب آفريقا (اكوواس) براي بازپس‌گيري نواحي شمالي از دست شبه‌نظاميان نياز دارد.

رئيس‌جمهوري فرانسه در جريان اين نشست گفت: ما بايد اقدامي مؤثر و سريع براي حل بحران در مالي صورت دهيم و رهبران جهان بايد از قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل در خصوص كمك به اين كشور حمايت كنند.

اوضاع در شمال مالي غيرقابل تصور و غيرقابل تحمل است.

در اين حال، وزير امور خارجه آلمان اعلام كرد، شوراي امنيت سازمان ملل به خاطر مخالفت‌هاي چين و روسيه در ارتباط با تحريم‌ها عليه سوريه عملاً «ناكارآمد» شده است.

گيدو وستروله، وزير امور خارجه آلمان در حاشيه نشست شوراي امنيت سازمان ملل متحد گفت: در جريان بحث‌هاي آتي بايد كوشيد راهكاري براي برطرف كردن اين مشكل شوراي امنيت سازمان ملل به دست آيد.

رئيس‌جمهوري پاكستان نيز با انتقاد از سازمان ملل به علت ناتواني در حل مشكلات جهاني و سكوت در برابر فيلم ضداسلامي، خواهان اصلاحات در اين سازمان شد.

«آصف‌علي زرداري» در سخناني در نشست مجمع عمومي سازمان ملل اظهار داشت كه سوءاستفاده از آزادي بيان امنيت جهاني را به خطر انداخته است.

رئيس‌جمهوري پاكستان با اشاره به ايجاد شكاف بين كشورها، از سازمان ملل خواست كه اين مشكل را حل كند تا بار ديگر كشورها به صورت جامعه متحد درآيند.

وي از سازمان ملل خواست تا ساخت و انتشار فيلم توهين‌آميز به پيامبر اسلام(ص) يك عمل مجرمانه در حقوق بين‌الملل شناخته شود تا تمامي كشورها در مجازات عاملان اين جنايت مشاركت كنند.

همچنين حامد كرزي در سخنراني خود در مجمع عمومي سازمان ملل، با محكوم كردن توهين‌هاي غرب به مقدسات مسلمانان، اسلام‌هراسي را خطري براي صلح و همزيستي تمدن‌ها و فرهنگ‌ها دانست.

حامد كرزي در آغاز سخنان خود در مجمع عمومي سازمان ملل، توهين به مقدسات اسلام را چه در قالب فيلم چه كاريكاتور يا هر وسيله تحريك‌آميز ديگري محكوم كرد و گفت: اين گونه اعمال نبايد به نام آزادي بيان توجيه شوند.

در اين حال، رئيس مجمع عمومي سازمان ملل در جريان گشايش شصت و هفتمين نشست سالانه اين مجمع اظهار داشت: در زمانه‌اي كه جهان هرچه بيشتر ناپايدار مي‌شود اكنون براي كشورها بيش از هر زماني اهميت دارد كه با يكديگر به منظور برطرف كردن مشكلات مشترك همكاري كنند.

«ووك يرميچ»، رئيس مجمع عمومي سازمان ملل خطاب به رهبران كشورهاي جهان اظهار داشت: به ندرت كشورهاي جهان اين ضرورت را احساس كرده‌اند كه به يكديگر نزديكتر شوند.

من معتقدم براي اين هدف است كه ما بايد تمامي منابع خود را صرف كنيم.


نوشته شده در   شنبه 8 مهر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode