ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 3 مهر 1391     |     کد : 43175

برترين چهره‌های قرآنی شمال شرق ايران معرفي شدند

چهره‌های برتر قرآنی استان خراسان جنوبی؛ آقايان محمد الهی، سيدحسين قدسی‌نيا و احمد صابری معرفي شدند.

چهره‌های برتر قرآنی استان خراسان جنوبی؛ آقايان محمد الهی، سيدحسين قدسی‌نيا و احمد صابری معرفي شدند.
از استان گلستان، محمدرضا بای، موسی هروی و حجت‌الاسلام سيدحبيب‌الله قدمی به عنوان چهره‌های برتر قرآنی استان معرفي شدند.
محسن ذاكريان، علی تفريحی و مجيد نكوئيان به عنوان فرهيختگان قرآنی استان خراسان شمالی تقدير شدند.
از استان خراسان رضوي، حبيب‌الله قرائی، حجت‌الاسلام محسن زاهد، سيدمجتبی سادات‌فاطمی، حجت‌الاسلام غلام‌رضا رحيمی و حجت‌الاسلام رضا حق‌پناه به عنوان برترين‌های قرآنی استان معرفي و مورد تقدير قرار گرفتند.
مراسم تكريم از چهره‌های قرآنی شمال شرق كشور شنبه شب گذشته، اول مهرماه، كه در سالن همايش‌های آستان قدس رضوی با حضور مهدی قره‌شيخ‌لو، رئيس سازمان دارالقرآن الكريم كشور، محمود صلاحی، استاندار خراسان رضوی، مديران كل ادارات تبليغات اسلامی استان‌های شمال شرق کشور و ديگر مسئولان در سالن همايش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.
قرآن كريم جامع، جهانی و جاودانه است
در ابتداي اين مراسم پس از تلاوت آياتي از قرآن كريم، حجت‌الاسلام سيدمحمود مرويان‌حسينی، مديركل تبليغات اسلامی خراسان رضوی ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس، دهه كرامت و بازگشايی مدارس و خير مقدم به ميهمانان قرآني استان، گفت: قرآن كريم دارای سه ويژگی جامعيت، جهانی بودن و جاودانگی است.
وی با بيان اينكه اين ويژگی‌های بی‌بديل قرآن سبب شده كه خناسان و شب‌پرستان به دنبال از بين بردن درخشش قرآن باشند، تاكيد كرد: دشمنان به دنبال اين هستند كه هر روز به شكلی قرآن را از عرصه اثرگذاری كنار گذارند، اما اين قرآن است كه زداينده تيرگی‌ها است.
مرويان افتخار جامعه قرآنی را پرچم‌داری مقام معظم رهبری دانست و افزود: رسالت همه ما محور و معيار قرار دادن قرآن در تمام عرصه‌های مختلف است.
سخنان قره‌شيخ‌لو، رئيس سازمان دارالقرآن الكريم:
مهدی قره‌شيخ‌لو، رئيس سازمان دارالقرآن الكريم كشور، در اين مراسم به ايراد سخن پرداخت و با مطرح كردن اين سوال كه چرا چهره‌های قرآنی بايد تكريم و تجليل شوند، اظهار كرد: در مراتب قرآن، دو مرتبه قرائت و تلاوت از اهميت بسياری برخوردار است و همه موظفند كه قرآن را هم قرائت و هم تلاوت کنند.
وی با بيان اينكه تلاوت بالاتر از قرائت است، گفت: تلاوتی كه همراه با تدبر و درك معنا باشد، سبب افزايش ايمان در بين مردم می‌شود.
هر چه مردم با قرآن آشناتر شوند، كج‌روی‌ها در جامعه كاهش می‌يابد.
قره‌شيخ‌لو با بيان اينكه چهره‌های قرآنی سربازان فرهنگی كشور هستند كه مأموريت حفاظت از مرزهای فرهنگی كشور را دارند، تصريح كرد: كسانی كه در بخش‌های قرآنی مشغولند در واقع به حفاظت و مصون بودن جامعه كمك می‌كنند و هر چه قدر مردم با قرآن آشناتر شوند، كج‌روی‌ها در جامعه كاهش می‌يابد.
رئيس سازمان دارالقرآن الكريم كشور اولين دستگاه قرآنی بعد از انقلاب را سازمان تبليغات اسلامی دانست و بيان كرد: بيش از سه دهه فعاليت‌های اين سازمان سبب طراحی برنامه‌های بسيار خوبی در حوزه قرآنی شده است.
طرح تكريم چهره‌های قرآنی
6 ساله شد
وی ادامه داد: طرح تكريم چهره‌های قرآنی از 6 سال پيش به صورت ملی برگزار می‌شود و هر سال ميزبان اساتيد قرآنی در تهران هستيم كه امسال با توجه به شرايطی كه مهيا شد، اين برنامه در 5 منطقه كشور برگزار می‌شود كه يكی از مناطق به ميزبانی خراسان رضوی برگزار شد.
مهمترين مأموريت‌هاي سازمان دارالقرآن
قره‌شيخ‌لو با اشاره به مأموريت‌های سازمان تبليغات در حوزه قرآنی گفت: مديريت بزرگترين شبكه آموزش قرآن با حضور بيش از 70 هزار معلم آموزش ديده، ساماندهی تشكل‌های مردمی قرآنی و برگزاری صدها مسابقه، جشنواره و محافل بزرگ قرآنی در ايام سال از مهم‌ترين مأموريت‌های سازمان است.
نظارت بر چاپ و نشر قرآن از افتخارات نظام پس از انقلاب بوده است
رئيس سازمان دارالقرآن الكريم كشور با بيان اينكه همچنين نظارت بر چاپ و نشر قرآن يكی از مهم‌ترين مأموريت‌های سازمان و از افتخارات نظام پس از انقلاب بوده است، گفت: در حال حاضر بی‌نظيرترين گنجينه قرآنی كشور از نمونه قرآن‌هايی كه بعد از انقلاب به چاپ رسيده در سازمان دارالقرآن موجود است.
اهدای مدرك به 20 هزار حافظ قرآن در طول
6 سال گذشته
وی خاطر نشان كرد: ساماندهی و اهدای مدرك به 20 هزار حافظ قرآن در طول 6 سال گذشته و تدوين سند راهبردی قرآن در فضای مجازی از ديگر مأموريت‌هايی است كه به سازمان محول شده است.
جايگاه قرآن در فضای مجازی جايگاهی قابل قبول نيست
قره‌شيخ‌لو با بيان اينكه جايگاه قرآن در فضای مجازی جايگاهی قابل قبول نيست، اظهار كرد: اميد است با توجه به مأموريت‌‌های سازمان، عزم ملی در جهت توسعه فعاليت‌های قرآنی در اين فضا فراهم شود.
460 پست كارشناسان قرآنی از ويژگی‌های
سازمان دارالقرآن
رئيس سازمان دارالقرآن الكريم كشور در ادامه افزود: يكی از ويژگی‌های ديگر سازمان وجود 460 پست كارشناسان قرآنی است كه تاكنون 300 نيرو جذب شده است و اميد است با ظرفيتی موجود بودجه نيم درصد در سال 91 تحقق يابد تا فعاليت‌های قرآنی بيش از پيش در جامعه توسعه پيدا كند.
نشر قرآن در همه جا امری ضروری و واجب است
در ادامه اين مراسم محمود صلاحی، استاندار خراسان رضوی با بيان اينكه قرآن پشتيبان و پشتوانه اصلی انقلاب است، اظهار كرد: قرآن تنها كتابی است كه در هيچ دوره زمانی دست خوش تغيير نشده است و تمام موفقيت‌های كشور به پشتوانه قرآن صورت گرفته است.
وی با بيان اينكه نشر قرآن در همه جا امری ضروری و واجب است،افزود: توسعه كشور ما به بركت نظام اسلامی در پناه قرآن و با مديريت ولايت فقيه ممكن شده است.
پايان بخش اين مراسم معرفي و تقدير از چهره‌های قرآنی استان‌های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی و استان گلستان بود.


نوشته شده در   دوشنبه 3 مهر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode