ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 1 مهر 1391     |     کد : 43068

وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ

جنايت ضدبشريِ دشمنان انسانيت، با اهانت به آخرين رسول خدا(ص)، جامعه قرآني را به واكنش خاصّ واداشت و قاريان و حافظان و فعالان قرآني، صبح روز پنجشنبه 30 شهریور براي دفاع از اشرف انبياء(ص) و شرافت مورد هجوم انساني در میدان فلسطین تهران اجتماع كردند.

تأكيد بيانية اجتماع جامعه قرآني در اعتراض به ساحت مقدس آخرين پيامبرخدا(صلي الله عليه و آله):


جنايت ضدبشريِ دشمنان انسانيت، با اهانت به آخرين رسول خدا(ص)، جامعه قرآني را به واكنش خاصّ واداشت و قاريان و حافظان و فعالان قرآني، صبح روز پنجشنبه 30 شهریور براي دفاع از اشرف انبياء(ص) و شرافت مورد هجوم انساني در میدان فلسطین تهران اجتماع كردند. در اين اجتماع بيانيه‌اي قرأت شد كه با آيه شريفه «یُرِيدُونَ لِیُطْفِؤوا نُورَ اللهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ» پايان يافت.
در این مراسم که باحضور جمعی از امت حزب الله در مسجد جامع امام صادق(ع) در میدان فلسطین برگزار شد، لاله افتخاری نماینده مجلس و حجت السلام محمدی معاون قرآنی وزارت ارشاد در سخنانی ضمن محکوم کردن جسارت به ساحت پیامبرخدا(ص)، به تشريح اهداف اينگونه اقدامات و وظائف مسلمانان پرداختند.
رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی:
«پیامبر رحمت» در طول تاریخ
مورد هجمه کفار بوده‌ است
رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیامبر مهربان اسلام همواره در طول تاریخ مورد هجمه کفار بوده‌است، گفت: پیامبر و امتش در این نبرد همواره پیروز است و نمونه آن جمهوری اسلامی ایران است.
«لاله افتخاری» نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در تجمع اعتراض‌آمیز جامعه قرآنی به هتک حرمت «پیامبر(ص)» با اشاره به اینکه دل بشریت از اهانت به پیامبر به درد آمده است، گفت: ما به درگاه «پیامبر(ص)» و «اهل‌بیت(ع)» و «امام زمان(عج)» شرمساریم که در این عالم هستیم و چنین اهانتی صورت می‌گیرد.
وی پیامبر اسلام را رحمت برای عالمیان برشمرد و گفت: این هتاکی به ساحت پیامبری است که رحمت برای عالمیان است، وجودش سپری برای حفظ مؤمنان در برابر عذاب الهی است، بشیر و نذیر است، وجود پاکی که سراج منیر و روشنگر راه گم‌شدگان است، پیامبری که رئوف و رحیم است، او که آمد تا دست و پای بشریت را از غل و زنجیر جهالت برهاند، پیامبر دلسوزی که در راه هدایت نزدیک بود جانش را فدا کند.
افتخاری با اشاره به مصائب و مشکلات پیش روی «پیامبر(ص)» در دوران حیات گفت: خود «پیامبر(ص)» فرمودند: هیچ پیامبری مانند من آزار نشد و همین‌گونه هم بود، ایشان همواره مورد تهاجمات، تحریم‌ها، حملات و جنگ‌های تحمیلی، اهانت‌ها، نقشه قتل و ترور قرار می‌گرفتند و گاهی هم به سحر و شاعری و جنون متهم می‌شدند.
وی دلیل اینگونه اهانت‌ها را نتیجه شکست‌های پی‌درپی دشمن برشمرد و در این خصوص اظهار داشت: دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تهدید، تحریم و تحمیل جنگ به نتیجه‌ای نرسیدند و ملت ایران با رهنمودهای «امام‌خمینی(ره)» و مقام معظم رهبری اقدامات دشمنان را بی‌نتیجه گذاشت و این شکست‌ها باعث شد تا دشمن به جنگ نرم روی آورد.
افتخاری از موفقیت جوانان با وجود دسیسه‌های دشمن خبر داد و گفت: امروز دشمن تلاش می‌کند که صدای ما به گوش جهانیان نرسد، اما موفقیت‌های جوانان ما روز به روز بیشتر می‌شود و هر چقدر دشمن فشار می‌آورد باعث پیشرفت روزافزون ما است.
قائم مقام وزیر ارشاد در امور قرآنی اعلام کرد
قرآن پرفروش‌ترین کتاب جهان
بنا بر این گزارش، حجت‌الاسلام «حمید محمدی» دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، سخنران اصلی این مراسم بود.
قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی از طراحی 110 برنامه ویژه در مقابله با اسلام‌ستیزی و توهین به قرآن و پیامبر(ص) خبر داد.
حجت‌الاسلام «حمید محمدی» قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی در تجمع اعتراضی جامعه قرآنی در ابراز خشم نسبت به توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) با اشاره به ضرورت اظهار عشق و علاقه به ائمه اطهار(ع) و قرآن مجید گفت: 110 برنامه در مقابله با اسلام‌ستیزی غرب طراحی شده است.
به گفته وی: در سال جاری، تمام جشنواره‌های قرآنی کشور از جمله منظومه جشنواره‌های قرآنی آیات همراه با بخش ویژه «رسول‌اکرم(ص)» اجرا می‌شود.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با اشاره به اینکه موج اسلامگرایی و شکست مکاتب مادی، علت توهین به پیامبر اسلام است، گفت: این جنگ از بعثت پیامبر تاکنون وجود داشته و ما آن را تا ظهور کامل دین خداوند ادامه می‌دهیم.
وی در سخنان خود ضمن اشاره به اینکه خداوند متعال با قرار دادن آیه معروف «و إن‌یکاد» در قرآن کریم، نه تنها درباره توهین به پیامبر خود لاپوشانی نکرده است، گفت: بلکه خداوند این جریان را در قرآن جاودانه کرده تا ما بدانیم که این موضوع دیروز بود، امروز هست و فردا نیز خواهد بود و در مقابل آن مواضع لازم را بگیریم.
محمدی با تأکید بر لزوم نشان دادن واکنش به جسارت به ساحت مقدس قرآن و اهل‌بیت(ع) گفت: این وظیفه‌ای است که قرآن کریم برای ما مشخص کرده است تا بدانیم که این یک جنگ تمام‌ عیار بین ایمان و کفر و حق و باطل است.
محمدی با اشاره به اینکه امت اسلامی با اتحاد خود تا پایان و ظهور کامل دین حق خداوند، در این جنگ و دفاع از کیان اسلام ثابت قدم و استوار است، گفت: ما وارثان «ثقلین» تا آن روز از پای نخواهیم نشست.
قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ادامه با بیان اینکه این جنگ قسمتی از جنگ نرم است که برپاکنندگان آن، آن را «جنگ صلیبی فرهنگی» خوانده‌اند، گفت: ما هزینه‌های این جنگ را برای جبهه مقابل بالا خواهیم برد و آن را برای آنها گران تمام خواهیم کرد.
محمدی با اشاره به اینکه دنیای غرب به سرکردگی امریکای جنایتکار امروز کیان خود را در خطر می‌بیند، گفت: این توهین‌ها به این سبب است که غرب امروز از طرفی شاهد ریزش وابستگان خود و از سوی دیگر شاهد گسترش موج اسلامگرایی در اقشار مختلف خود است، به گونه‌ای که به این نتیجه رسیده‌اند که آینده آنها از آن اسلام است.
این استاد قرآن با بیان اشراف دشمن بر حدیث ثقلین گفت: آنها می‌دانند که قرآ و اهل‌بیت (ع) حقیقتی واحد و «حبل‌الله» هستند به این جهت سناریوی جنگی خود را بر روی توهین و تخریب هر دو تنظیم کرده‌اند و هدف آنها بسط کفر در سراسر جهان است.
محمدی حفظ وحدت بین شیعه، اهل اسلام و اهل ادیان در مقابله با این سناریوی دشمن را راه‌حل این موضوع دانسته و افزود: تشکیل «حزب مستضعفین» در مقابل مستکبرین آرزوی امام راحل ما بود که امروز در حال تحقق در بین امت اسلامی است.
محمدی، همچنین از تولید آلبوم تلاوت «رحمة‌للعالمین» حاوی تلاوت‌های قاریان شهیر جهان اسلام از آیات مربوط به رسول اکرم توسط رادیو قرآن و سیمای قرآن خبر داد و افزود: خوشنویسی آیاتی از سوره مبارکه «شرح» نیز از دیگر برنامه‌ها در این راستا است.
وی با اشاره به اینکه این توهین‌ها سبب گرایش بیشتر مردم جهان به اسلام شده است، گفت: اینک قرآن، پرفروش‌ترین کتاب جهان و نام پیامبر اسلام پرآوازه‌ترین نام‌ها است.
بيانيه جامعه قرآنی كشور در اعتراض به هتك حرمت ساحت پيامبر(ص)
در پايان تجمع اعتراضی جامعه قرآنی كشور به هتك حرمت ساحت پيامبر اسلام(ص) بيانيه‌ای صادر كردند.
متن اين بيانيه به اين شرح است:
«اعوذ بالله من‌الشيطان‌الرجيم»
«بسم‌الله الرحمن‌الرحيم»
یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاكَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِيرًا، وَدَاعِیًا إِلَى اللَّهِ بِإِذْنِهِ وَسِرَاجًا مُّنِيرًا(احزاب 15 و 46)
يك‌ بار ديگر دست پليد شيطان از آستين ايادی صهيونيزم و استكبار در آمد و با بی‌حيايی تمام ديوانه‌وار با اهانت به ساحت شريف‌ترين، امين‌ترين، مهربان‌ترين و پاك‌ترين مخلوقات الهی، ماهيت پليد و شيطانی خود را به نمايش گذاشت و ننگ و ذلت ابدی را برای خود ثبت كرد.
اگر چه اين عمل احمقانه و ديوانه‌وار، آن هم در اين برهه حساس از تاريخ تمدن اسلامی و بشريت، معياری گوياست برای مسلمانان به پا خاسته در بيداری اسلامی كه برای شناخت دشمنان واقعی مسلمانان و اذناب و دست‌نشاندگان آنان حتی در ميان خود مسلمانان كه آنان كه با سكوت خود در چنين زمانی به اهداف شوم صهيونيسم و استكبار درمانده كمك می‌كنند و از اين جهات، به عنوان يك عامل مثبت در روند بيداری اسلامی و بلكه بيداری بشريت به حساب می‌آيد، اما واقعيت تلخ ديگر آن است كه نشانگر عمق انحراف،‌ استكبار و غيظ و دشمنی ايشان با ارزش‌های الهی است.
اهانت به اسوه تمامی حسن‌ها و برگزيده تمامی آدميان كه خداوند متعال او را صاحب خلق عظيم دانسته و به مصداق «لولاك لما خلقت الافلاك» او را بهانه خلقت ناميده است، اهانت به قرآن است كه می‌فرمايد:
«لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن كَانَ یَرْجُو اللَّهَ وَالْیَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا»،
و اهانت است به شعور يك و نيم ميليارد مسلمان و ميلياردها انسان آزاده ديگری كه در طول تاريخ، اين انسان والا و بهانه خلقت را به نيكی‌هايش و مهربانی و محبتش ستوده‌اند.
و اينك سردمداران و مدعيان مديريت جهانی و دفاع از حقوق بشر به بهانه دروغين آزادی بيان، از اين عمل نفرت‌انگيز دفاع می‌كنند.
البته بايد دانست كه چنين رفتارهايی از دشمن، نشان از استيصال و دست‌پاچگی آنان در مقابل بصيرت روزافزون مسلمانان و حركت رو به رشد بيداری اسلامی و بلكه بيداری جهانی است، طوفانی كه می‌رود تا به فضل الهی، كاخ‌های رهبران را يكسره بر سر آنها ويران نموده و زمينه حكومت عدل الهی را در سراسر جهان فراهم سازد.
جامعه قرآنی ايران كه در تمامی تحولات سال‌های اخير، پشت سر پيشوای حكيم مسلمانان، حضرت آيت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و بر اساس فرمان معظم‌له سعی در ايفای نقش فعال در جامعه و گسترش بصيرت قرآنی جامعه داشته است، با حضور فعال خود در اين آوردگاه جديد، بر مواردی تأكيد می‌كند.
1ـ اردوگاه ضدانسانی و الهی غرب، با طراحی صهيونيزم و پشتيبانی شيطان بزرگ، آمريكای جنايتكار پس از يأس از لشكركشی‌های احمقانه و تحريم و تهديدهای رنگارنگ، برای تحقق اهداف شوم خود و سيطره بر تمامی جهان، از آنجا كه ارزش‌های الهی و اعتقادات پاك و خالص اسلامی را مهم‌ترين مانع در تحقق اهداف شوم‌شان شناخته‌اند، از چندی پيش به تقدس‌زدايی از سمبل‌هايی با ارزش و مقدسات اسلامی روی آورده‌اند، تا شايد محوريت اين وديعه‌های الهی كه مايه وحدت مسلمانان هستند را مخدوش كرده و زمينه ‌تفرقه و تشتت جهان اسلام را فراهم آورند، از اين رو حضور يكپارچه و موضع‌گيری حكيمانه و تظاهرات و محكوم نمودن اين جريان صهيونيستی در اين برهه حساس وظيفه آحاد مسلمانان است كه به هيچ‌وجه نبايد مورد غفلت قرار گيرد.
2ـ ما از تمامی مسلمانان فرهيخته، دولتمردان مسلمان و به ويژه مسئولان قضايی و ديپلماسی جمهوری اسلامی می‌خواهيم كه با تبيين مواضع برحق مسلمانان در تفاوت ميان ادعای دروغين دفاع از آزادی بيان و آزادی اهانت به پيامبران عظيم الشأن الهی، با طرح دعاوی حقوقی و دفاع از ساحت نورانی تمامی پيامبران الهی و مقدسات تمامی ملل دنيا، مجامع حقوقی جهان را وادار به وضع و تصويب قوانين بازدارند از چنين رفتارهايی كه باعث ايجاد بحران‌های جهانی می‌شود، بنمايند.
چراغ پرفروغ هدايت نبوی كه به رسالت الهی مؤيد است و شاهد و مبشر ابدی هدايت بشريت است، با پف كردن چند بازيچه صهيونيست خفاش‌صفت، كه غرق در تاريكی‌های جهل و كفر خود هستند، هرگز خاموش نخواهد شد، بلكه بر اساس وعده‌های الهی، هر روز پرفروغ‌تر خواهد شد و اكراه و عصبانيت مشركان و كافران هم نه تنها تأثيری در آن هدايت الهی نخواهد داشت، بلكه قطعاً به تحقق وعده‌های الهی كمك خواهد كرد.
«یُرِيدُونَ لِیُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ»
«هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ»


نوشته شده در   شنبه 1 مهر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode