ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 8 مرداد 1403
دوشنبه 8 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 27 شهريور 1391     |     کد : 42858

دولت آمريكا بايد با اهانت‌كنندگان به پيامبر برخورد جدي‌كند

سفير و نماينده دائم ايران نزد سازمان ملل متحد در نيويورک، انتشار فيلمي توهين‌آميز عليه ساحت پيامبر گرامي اسلام(ص) را در چارچوب پروژه اسلام‌هراسي دانست و گفت: اگر کشورهاي غربي و آمريکا با موارد قبلي توهين به مقدسات به طور جدي برخورد نموده بودند، شاهد اهانت اخير نبوديم.

سفير و نماينده دائم ايران نزد سازمان ملل متحد در نيويورک، انتشار فيلمي توهين‌آميز عليه ساحت پيامبر گرامي اسلام(ص) را در چارچوب پروژه اسلام‌هراسي دانست و گفت: اگر کشورهاي غربي و آمريکا با موارد قبلي توهين به مقدسات به طور جدي برخورد نموده بودند، شاهد اهانت اخير نبوديم.

به گزارش ايسنا محمد خزاعي در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: اقدام اخير از دو منظر قابل بررسي است؛ اول اين‌که اين امر در واقع همان پروژه اسلام‌هراسي است که براي بهره‌ برداري‌هاي سياسي دارد تکرار مي‌شود. اين امر داراي سابقه است و از زمان سلمان رشدي شروع شده و پس از آن نيز اين امر به طور مکرر در مورد قرآن کريم، شئونات اسلامي و در مورد اخير پيامبراکرم(ص) انجام شده است. دوم اين‌که از نظر کنوانسيون‌هاي بين‌المللي، مقررات بين‌المللي و همين‌طور منشور ملل متحد هرگونه اهانت به اديان ابراهيمي، پيامبران و شخصيت‌هاي مقدس اديان و به ويژه کتاب‌هاي مقدس اديان آسماني محکوم شده است و اين موضوع را شما به صراحت مي‌توانيد در همه اين مباحث مشاهده کنيد.

وي افزود: اين‌گونه اقدامات در نهايت باعث خواهد شد که منازعات ميان اديان، ملت‌ها و فرهنگ‌ها بالا بگيرد و اين امر به نفع بشريت نخواهد بود؛ لذا ما از دولت آمريکا انتظار جدي داريم، که اگرچه در گذشته نسبت به آن کشيش آمريکايي که اقدام به قرآن‌سوزي کرد کوتاهي غيرقابل قبولي شد، شديداً با عوامل اقدام ضدانساني، ضدبشري و ضدعقلي اخير برخورد جدي کند. آن‌ها نمي‌توانند به نام آزادي بيان از کنار اين قضيه به سادگي بگذرند و به محکوم کردن حادثه اکتفاء کنند.

وي تاکيد کرد: هم مباني حقوقي و هم منشور سازمان ملل متحد راه را براي برخورد با اين‌گونه اقدامات باز کرده و نه فقط مسلمانان بلکه جامعه بشري و همه اديان الهي انتظار دارند که با عوامل اين توهين به شدت برخورد شود.

البته در طول تاريخ نيز از اين نوع تلاش‌هاي مذبوحانه وجود داشته است ولي به تعبير قرآن کريم هيچ‌کس نتوانسته نور خدا را با اين شيوه‌ها خاموش کند و روشنايي و عظمت اسلام روز بروز ان‌شاءالله بيشتر خواهد شد.

نماينده ايران در سازمان ملل در پاسخ به سئوالي درباره رويکرد گروه غيرمتعهدها نسبت به چنين موضوعاتي با توجه به رياست جمهوري اسلامي ايران بر جنبش عدم تعهد، تصريح کرد: غيرمتعهدها به طور مکرر در جلسات خود هرگونه اهانت به اديان و کتب مقدسه الهي را محکوم و شديداً با آن برخورد کرده است و در آخرين سندي هم که گروه غيرمتعهدها منتشر کرده در چند جا با اين مساله برخورد جدي داشته است، بالاخص گروه غيرمتعهدها تاکيد کرده که نمي‌توان به بهانه آزادي بيان اجازه داد که به کتب و پيامبران عظيم الشان الهي توهيني صورت بگيرد و مذاهب مورد اهانت واقع شوند؛ لذا از نظر گروه غيرمتعهدها اهانت اخير به ساحت مقدس پيامبر اکرم(ص) امري بسيار ناپسند، ممنوع و از نظر حقوقي قابل پيگيري و پيگرد است. اين نظري است که گروه غيرمتعهد‌ها دارد که دو سوم جمعيت سازمان ملل و دو سوم کشورهاي دنيا را تشکيل مي‌دهند، ضمن اين‌که همان‌طور که بيان شد خود منشور سازمان ملل متحد که همه کشورها به آن متعهد هستند اين را تاييد مي‌کند.

آيت‌الـله‌العظـمي مكـارم شيرازي:توهين به مقدسات وحشي‌گري است

آيت‌الله‌العظمي ناصر مكارم شيرازي ازمراجع عظام تقليد گفتند: منطق سران آمريكا در توليد و پخش فيلم عليه مقدسات مسلمانان نشان از منطق رذل و پست آنها است.

به گزارش مركز خبر حوزه، ايشان ديروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با اشاره به پخش فيلم ضد اسلامي در آمريكا اظهار داشتند: فيلمي كه در آمريكا توسط يك صهيونيزم با دريافت پنج ميليون دلار ساخته و پخش شد، در اوج وقاحت است.

آيت‌الله‌العظمي مكارم شيرازي با بيان اين كه آمريكايي‌ها باتوليد اين فيلم آبروي خود را از دو جهت بردند، ادامه دادند: سران آمريكا ابتدا با ترفندهاي اسلامي وارد مصر شدند تا شايد بيداري‌ اسلامي را به نفع خود جلوه دهند، ولي با توليد اين فيلم و توهين به مقدس‌ترين مقدسات مسلمانان، چهره واقعي خود را به همه نشان دادند و ثابت كردند چه قدر انسان‌هاي كثيف و بي‌آبرويي هستند.

اين مرجع تقليد، عكس‌العمل مسلمانان را نشانه يكپارچگي آنان مقابل دشمنان اسلام دانستند و گفتند: با توليد اين فيلم مي‌خواستند مسلمانان را با مسيحيان به جان هم بيندازند كه با عكس‌العمل بموقع و يكپارچه مسلمانان،‌ اين توطئه ناكام ماند.

آيت‌الله‌العظمي مكارم شيرازي با بيان اين كه هركسي از هولوكاست حرف بزند محكوم به زندان مي‌شود؛ تصريح كردند: آمريكايي‌ها توهين به مقدسات يك ميليارد و چهارصد ميليون مسلمان را آزادي بيان تلقي مي‌كنند و آن را محكوم نمي‌كنند، ولي اگر كسي بخواهد در مورد هولوكاست؛ سخني بگويد او را محكوم كرده و زنداني مي‌كنند. آمريكاييان با توليد و پخش اين فيلم موجب ناآرامي و ناامني در سراسر جهان شدند.

آيت‌الله‌العظمي مكارم شيرازي در پايان با بيان اين كه كساني كه مي‌خواهند با آمريكا رابطه دوستي داشته باشند بايد از اين حادثه عبرت بگيرند افزودند: كساني كه هنوز فكر مي‌كنند آمريكا و رژيم صهيونيستي مي‌تواند به آنها كمك كند اشتباه مي‌كنند، آنها بايد از اين حادثه عبرت گرفته و به منطق وحشي و آدمكشي آنها پي ببرند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني: توهين به پيامبر اعظم نابخشودني است

در پي توليد و نمايش فيلم توهين‌آميز و موهن آمريكايي‌ـ ‌صهيونيستي به ساحت نوراني پيامبر گرامي اسلام حضرت محمد (ص) آيت‌الله هاشمي رفنسجاني با انتشار اطلاعيه‌اي اين حركت توطئه‌آميز را محكوم كرد.

در اين اطلاعيه آمده است: هجمه صهيونيست‌ها و دنياي استكبار به ارزش‌ها و مقدسات اسلامي سابقه طولاني دارد و اين امر در سال‌هاي اخير به دليل موج بيداري اسلامي كه موجب نگراني و وحشت صهيونيست‌ها و حاميان غربي آنان شده، افزايش يافته است كه البته اين تهاجم‌ها هر بار هم بر ضد خودشان تمام شده و موجب تنفر بيشتر جهان اسلام و مسلمانان جهان و صاحب‌نظران منصف مي‌شود.

اين توطئه جديد بي‌شرمانه و گستاخانه‌تر از قبل به نظر مي‌رسد و به همين دليل مسلمانان عكس‌العمل بيشتري نشان مي‌دهند، لذا توطئه اخير توهين بزرگ و نابخشودني به ساحت پاك و نوراني پيامبر عظيم‌الشأن اسلام حضرت محمد(ص) كه قلب ميليون‌ها مسلمان جهان را به درد آورده، محكوم است.

اميدواريم مسلمانان جهان كه متحد و هم‌صدا به اين توطئه صهيونيستي و آمريكايي پاسخ دندان‌شكن دادند، درسي تاريخي براي راه آينده آنها باشد.

بيانيه مجمع روحانيون مبارز

مجمع روحانيون مبارز هم با صدور بيانيه‌اي اهانت به پيامبر اكرم (ص) را محكوم كرد.

در اين بيانيه آمده است:

تداوم خصمانه‌ترين و پليدترين روش‌ها در مواجهه جريانات افراطي غرب با مكتب الهي اسلام بي‌گمان خدشه‌اي بر آئينه حقيقت‌نماي اين آئين آسماني وارد نكرده جز رسوايي آمران و عاملان اين حركات زشت و نفرت‌انگيز نتيجه ديگري به بار نخواهد آورد.

عمق نفوذ معارف الهي اسلام و واماندگي و عجز سردمداران كفر جهاني از مقابله با آن اقدام‌هاي هتاكانه و موهني است كه سالياني است به عنوان راه و روش صهيونيسم بين‌الملل و پاسداران جاهليت مدرن براي كاستن از نفوذ معنويت اسلامي اتخاذ شده است. كمپاني‌هاي نفرت، كتاب، فيلم و رسانه‌هاي مجازي فراواني براي وارونه جلوه دادن حقايق نوراني اسلام و مانع‌تراشي براي گرايش حقيقت‌جويان به اين دين الهي به كار گرفته‌اند، اما خورشيد حقيقت هرگز زير ابرها پنهان نمانده و تابش نور قرآن‌بخش وسيعي از جهان امروز را زنده نگه داشته است.

جنون قرآن‌سوزي و هتاكي به ساحت مقدس والاترين رسول الهي حضرت محمد مصطفي (ص) وارد مرحله خطرناكي شده است كه بايد تمامي انسان‌هاي آزاده اعم از مسلمان و غيرمسلمان در مقابله با اين پديده زشت و نفرت‌انگيز همصدا شده، نگذارند ننگ بازگشت به جاهليت بر پيشاني بشر امروز حك شود. روشنفكران آزادانديش كه آزادي فكر و انديشه را از هتاكي و حمله به مقدسات ديني و اهانت به نمادهاي مقدس مومنان خداجو جدا مي‌بينند بايد دامن بشريت را از ننگ اين آلودگي و انحطاط اخلاقي بزدايند.

بي‌ترديد در وراي همه اين حركات شيطاني، دست پنهان صهيونيسم به طور آشكار مشاهده مي‌شود اما عدم برخورد قاطعانه پيروان دو پيامبر بزرگ الهي حضرت موسي كليم و عيسي مسيح غير قابل توجيه است. اگر آن روز كه آن كشيش ديوانه يا شيطان‌صفت اقدام به آتش زدن كتاب آسماني مسلمانان كرده بود بزرگان كليسا متناسب با آن جنايت برخورد كرده بودند، امروز فريب‌خوردگان شيطاني به تهيه اين فيلم موهن اقدام نمي‌كردند. اگر بزرگان واتيكان از يك‌سو و حاكمان غرب از سوي ديگر چشم بر اين جنايت نمي‌بستند، شاهد خشم همه‌جانبه مسلمانان و نفرت همگاني آنان نبودند. عذر بدتر از گناه آنكه برخي از مقام‌هاي آمريكايي در توجيه اين جنايت به اصل آزادي بيان متمسك شده و وقيحانه اين افتضاح اخلاقي، فرهنگي را توجيه نمودند در حالي كه در هيچ آيين‌ و مكتبي توهين به مقدسات روا نبوده و قوانين رايج بين‌الملل هم آن را تجويز نكرده و نمي‌كند. مجمع روحانيون مبارز اين اقدام زشت و هتاكانه و توطئه‌آميز را محكوم نموده و از تمامي مسلمانان و آزادگان جهان و پيروان راستين اديان الهي مي‌خواهد در مقابل اين جريان ضدانساني آرام نگيرند. زمامداران كشورهاي اسلامي و سازمان كنفرانس اسلامي و ديگر مجامع رسمي و بين‌المللي وظيفه دارند تا اقدام عملي و مناسب در برابر اين جنايات معمول دارند.

اعتراض حق مسلمانان است

به گزارش ايسنا كميسيونر عالي حقوق بشر سازمان ملل هم در پي اعتراضات گسترده مسلمانان عليه فيلم توهين‌آميز به ساحت مقدس پيامبر اسلام(ص)، از اين فيلم انتقاد كرد و اعتراض را حق مسلمانان دانست.

ناوي پيلاي در گفت‌وگويي خبري اذعان كرد كه اين فيلم عمدي و با نيت‌هاي مغرضانه براي نشان دادن تصويري شرم‌آور از مسلمانان ساخته شده است. وي گفت: من كاملاً درك مي‌كنم كه مسلمانان بخواهند به طور جدي و محكم عليه اين فيلم اعتراض كنند و اين حق آنهاست كه اين كار را در آرامش انجام دهند. كميسيونر عالي حقوق بشر سازمان ملل همچنين از رهبران مذهبي و سياسي خواست تا در اين شرايط خونسردي خود را حفظ و از ادامه خشونت‌ها جلوگيري كنند.

براساس گزارش‌هاي پايگاه خبري سازمان ملل، ناوي پيلاي بهترين راه واكنش به اين فيلم را بي‌توجهي به آن اعلام كرد.

بيانيه مجمع جهاني تقريب مذاهب

مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي هم در بيانيه‌اي ساخت فيلم موهن به ساحت پيامبر عظيم‌الشأن اسلام را محكوم كرد.

به گزارش روابط عمومي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي، در بخشي از اين بيانيه آمده است: دولت‌هاي مستكبر با اين كار ضعف خود را در مقابل قدرت روزافزون اسلام به معرض نمايش گذاشتند و در پشت پرده اين اقدام، مقاصد شوم عوامل صهيونيستي و آمريكايي براي بازداشتن موج بيداري اسلامي و استكبارستيزي مسلمانان وجود دارد تا در پناه شعار آزادي انديشه، مروج ترور و اعمال خلاف حقوق بشر باشند.مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي ضمن محكوم كردن اين عمل، بهترين پاسخ به اين اهانت‌ها را وحدت امت و استراتژي واحد امت اسلامي در برابر پروژه‌هاي استكبار جهاني دانست.

بيانيه كانون زندانيان سياسي مسلمان قبل از انقلاب

كانون زندانيان سياسي مسلمان قبل از انقلاب هم در بيانيه‌اي توهين به ساحت مقدس پيامبر اسلام را محكوم كرد. در اين بيانيه آمده است:

در شرايطي كه بهار آزادي و استقلال و بازگشت به خويشتن اسلامي در سرزمين‌هاي اسلامي عربي آغاز شده است و ملت‌ها مي‌روند تا براي هميشه دست قدرت‌هاي استعماري را از منابع عظيم و ثروت‌هاي خدادادي كوتاه كنند، از يك سو دست پروردگان آمريكا و عربستان سعودي يعني سازمان‌هاي تروريستي القاعده و طالبان هر روز مردم بي‌دفاع را در كوچه و بازارهاي سرزمين‌هاي اسلامي به خاك و خون مي‌كشند و بر طبل ارعاب و ترس مي‌كوبند و نظم جوامع را بر هم مي‌زنند و چهره سراسر رحمت اسلام را خشن و ضد انساني معرفي مي‌كنند و از ديگر سو اسرائيل با همدستي انگليس با دستگاه عظيم تبليغاتي در زشت نشان دادن چهره اسلام ناب محمدي(ص) همه تلاشش را به كار گرفته و مي‌گيرد، انتظار داشتيم صهيونيسم براي بر هم زدن معادلات دست به كاري بزند، لذا از سنگر به اصطلاح فرهنگي وهنري با ساختن فيلمي موهوم قلب اسلام يعني پيامبر عظيم‌الشأن اسلام را هدف بگيرد و همراه و همپاي القاعده و طالبان فضايي به وجود آورد و احساسات 5/1 ميليارد مسلمان معتقد به قرآن و پيامبر را جريحه‌دار كند تا به زعم خود ثابت كنند كه مسلمانان خشن هستند، در حالي كه اسلام عزيز در راس اديان توحيدي است كه به حقوق انسان‌ها احترام مي‌گذارد و بيش از هر ديني صلح‌طلب و انسان‌پرور و انسان‌دوست است. كانون زندانيان سياسي مسلمان قبل از انقلاب اقدام صهيونيستي و ساختن فيلمي ضداسلامي وضد انساني واهانت به ساحت مقدس پيامبر(ص) را محكوم مي‌كند و از همه مسلمانان انتظار دارد كه طبق فرمان قرآن طوري عمل كنند در حين دفاع از اسلام و حريم پاك حضرت محمد(ص) نقشه‌هاي شوم دشمنان اسلام و ايران به ويژه صهيونيست‌ها را خنثي كنند.

تضاد كامل با قواعد بين‌المللي

قشقاوي انتشار فيلم موهن عليه پيامبر اسلام (ص) را در تضاد كامل با اصول و قواعد بين‌المللي حق آزادي بيان ذكر كرد.

به گزارش ايسنا، حسن قشقاوي، معاون وزير امور خارجه در جمع طلاب نخبه سياسي حوزه‌هاي علميه سراسر كشور گفت: قطعنامه‌هايي كه از سال 1999 تاكنون در شوراي حقوق بشر درباره «توهين به اديان» به تصويب رسيده است و همچنين قطعنامه‌هاي مشابهي كه در كميته سوم از سال 2006 ميلادي تا به امروز به تصويب رسيده‌اند عموما موضوع «منع اهانت به اديان»را در قالب مباحث مربوطه به «تبعيض نژادي و بيگانه‌ستيزي» مورد بررسي قرار داده‌اند. وي افزود: موضوع آزادي بيان در قطعنامه «توهين به اديان» كه از سوي سازمان همكاري‌هاي اسلامي در آخرين اجلاس كميته سوم مجمع عمومي ارائه شد در خلال دو بند 10 و 26 مورد اشاره قرار گرفت. در بند 10 قطعنامه آمده است هر فرد حق دارد از آزادي بيان برخوردار باشد اما اين حق بايد همراه با رعايت وظايف و مسئوليت‌هايي اعمال شود و ممكن است بر اين اساس حق مزبور بر طبق قانون محدود شود. در بند 2 ماده 19 ميثاق حقوق سياسي ـ مدني نيز آمده است اعمال آزادي بيان بايد بنا به ضرورت‌هاي ذيل تابع محدوديت‌هاي معيني قرار گيرد اين محدوديت‌ها عبارتند از: الف ـ احترام حقوق و حيثيت ديگران ب ـ حفظ امنيت ملي يا نظم ج ـ حفظ سلامت و اخلاق عمومي. معاون وزير خارجه همچنين درباره خشونت‌هاي فيزيكي ناشي از اعتراض به انتشار فيلم موهن در مقابل سفارتخانه‌هاي غربي، گفت: هيچ انسان عاقلي به استقبال خشونت فيزيكي به ويژه منجر به مرگ يك انسان نمي‌رود ولي بايد توجه داشت كه اين «خشونت‌هاي فيزيكي» نتيجه طبيعي «خشونت‌هاي رواني» ناشي از اقدامات توهين‌‌كنندگان به مقدسات ديني است. نمي‌توان سخن از ضرورت توقف «خشونت‌هاي فيزيكي» قبل از توقف «خشونت‌هاي رواني» ناشي از پخش چنين فيلم‌هايي نمود.

لزوم مجازات عوامل فيلم توهين‌آميز

مسئول امور روحانيت رياست جمهوري هم با محكوم كردن اهانت اخيري كه از سوي صهيونيست‌ها عليه پيامبر اسلام (ص) صورت گرفته است، گفت: اين اقدام نابخردانه صهيونيسم‌ها در واقع يكي از توطئه‌هاي شوم عليه مسلمانان در سراسر جهان است و براي ايجاد نزاع و اختلاف ميان اديان الهي صورت گرفته است. حجت‌الاسلام و المسلمين ميرتاج‌الديني در گفتگو با ايسنا، با بيان اين كه اين قضيه در ايام سالگرد 11 سپتامبر صورت گرفته و در پشت آن نيت‌هاي مشكوك و شومي نهفته است، ادامه داد: دولت آمريكا و رژيم صهيونيستي متهم اول اين حادثه‌اند و اگر دولت آمريكا در ادعاي خود مبني بر اين كه پشت اين قضيه نيست، صادق است، بايد هرچه زودتر عوامل توليد و پخش اين فيلم را به مجازات برسانند.

ميرتاج‌الديني با بيان اين كه در اين فيلم به مقدسات بيش از يك و نيم ميليارد مسلمان اهانت شده است، ادامه داد: اين فتنه شومي است و باعث درگيري و نزاع در ميان اديان مي‌شود.


نوشته شده در   دوشنبه 27 شهريور 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode