ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 6 شهريور 1391     |     کد : 41851

كنگره شعر عاشورايی در تبريز برگزار می‌شود

كنگره شعر عاشورايی در دو بخش «شعر» و «مقاله» در شهرستان تبريز برگزار می‌شود و از هم‌اكنون شاعران، نويسندگان، محققان استان می‌توانند آثار خود به دبيرخانه اين كنگره ارسال كنند.

كنگره شعر عاشورايی در دو بخش «شعر» و «مقاله» در شهرستان تبريز برگزار می‌شود و از هم‌اكنون شاعران، نويسندگان، محققان استان می‌توانند آثار خود به دبيرخانه اين كنگره ارسال كنند.
حجت‌الاسلام حميد عظيمی، مديركل تبليغات اسلامی آذربايجان شرقی در گفت‌وگو با ايكنا با بيان اينكه كنگره بزرگ شعر عاشورايی همچون سال‌های گذشته در تبريز برگزار می‌شود، تصريح كرد:
كنگره شعر عاشورايی در دو بخش «شعر» و «مقاله» برگزار می‌شود و از هم‌اكنون شاعران، نويسندگان، محققان استان می‌توانند آثار خود به دبيرخانه اين كنگره ارسال كنند.
حجت‌الاسلام عظيمی درباره موضوع اشعار و مقالات كنگره گفت:
در زمينه اشعار كه به زبان‌های فارسی و آذری است تنوع موضوع گسترده است و شاعران می‌توانند در موضوعات گوناگون مرتبط با واقعه عاشورا توصيف نبردها، توصيف شخصيت‌ها و حوادث و... سروده‌های خود را به دبيرخانه ارسال كنند.
مدير كل تبليغات اسلامی آذربايجان شرقی در ادامه با اشاره به
محورهای اصلی اين كنگره گفت: اين كنگره در زمينه موضوعات پيشنهادی برای مقاله نويسی، همچون موضوعات مهم و تازه مانند « آسيب‌شناسی اشعار عاشورايی»، «نقش شاعران اهل بيت(ع) در انتقال پيام كربلا در تاريخ»، «بررسی تاريخی و ريشه‌های شمايل نگاری در اسلام و به‌ويژه نهضت عاشورا»، «بررسی مستندات تاريخی و شرعی ابزارآلات مورد استفاده در برخی عزاداری‌ها مانند طوق، گهواره، طبل و... فرصت‌ها و تهديدهای جلسات خانگی بانوان در خصوص سوگواری حضرت سيدالشهدا(ع) »،« تحليل فرصت‌ها و تهديدهای واقعه عاشورا در فضاهای مجازی» از جمله موضوعاتی است كه در اولويت قرار دارد و پژوهشگران می‌توانند از زوايای مختلف اين موضوعات را مورد بررسی و كنكاش و تحليل قرار دهند.
حجت‌الاسلام عظيمی درباره زمان ارائه آثار به كنگره شعر عاشورايی در پايان اظهار کرد:
مهلت ارسال آثار تا 20 مهرماه 1391 است كه با عنايت به زمان كوتاهی كه بعد از اين تاريخ تا برگزاری كنگره خواهيم داشت اين مهلت قابل تمديد نخواهد بود. 


نوشته شده در   دوشنبه 6 شهريور 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode