ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 2 شهريور 1391     |     کد : 41635

دور جديد مذاكرات ايران و آژانس در وين

نماينده دائم كشورمان در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي اعلام كرد كه دور جديد نشست آژانس و ايران فردا برگزار مي‌شود.

نماينده دائم كشورمان در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي اعلام كرد كه دور جديد نشست آژانس و ايران فردا برگزار مي‌شود.

به گزارش فارس، علي‌اصغر سلطانيه گفت: دور جديد گفتگوهاي ايران و آژانس در دفتر نمايندگي ايران در وين برگزار خواهد شد.

آخرين نشست ايران و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي پيش از برگزاري گفتگوهاي 1+5 و ايران در مسکو برگزار شده بود.

اين ديدار در حالي صورت خواهد گرفت که دو ديدار کارشناسي بين ايران و نمايندگان گروه 1+5 طي دو ماه گذشته به ميزباني استانبول برگزار شد.

آژانس بين‌المللي انرژي اتمي هم با صدور بيانيه‌اي، گفتگو درباره مسائل حل نشده در خصوص برنامه هسته‌اي ايران را محور مذاکرات با نمايندگان کشورمان در وين اعلام کرد.

آژانس افزود: اين ديدار امکان برگزاري مذاکرات جديد بر پايه رويکردي نظام‌مند با هدف حل مسائل معلق در ارتباط با برنامه هسته‌اي ايران را فراهم مي‌کند.

در اين بيانيه همچنين آمده است:

«هرمان ناکارتس» بازرس عاليرتبه آژانس و «رافائل گروسي» دستيار ارشد مديرکل آژانس به نمايندگي از آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در اين مذاکرات که در دفتر نمايندگي ايران در وين برگزار مي‌شود، شرکت خواهند کرد.

پارچين دستمايه تکراري رسانه‌هاي غربي

همزمان با آن دو ديپلمات غربي مدعي شده‌اند كه سايت پارچين مراحل پاياني پاکسازي را مي‌گذراند و اين در حالي است که گفته مي‌شود گزارش آژانس در مورد برنامه هسته‌اي ايران، در چند هفته آينده منتشر مي‌شود.

به گزارش فارس، روزنامه صهيونيستي تايمز اسرائيل به نقل از آسوشيتدپرس مدعي شد که ايران در مراحل پاياني پاکسازي سايت پارچين قرار دارد. بنا بر اين ادعا، اين خبر را دو ديپلمات‌ ارشد اعلام کرده‌اند.يکي از اين ديپلمات‌ها در پاسخ به آسوشيتدپرس گفته است که پاکسازي پارچين اکنون وارد «فاز پاياني» شده است.اين ديپلمات که خواست نامي از وي منتشر نشود، گفته است که اطلاعات وي بر اساس عکس‌هاي ماهواره‌اي است که از سايت پارچين واقع در شرق تهران، گرفته شده است. البته وي با ذکر اين نکته که اين عکس‌ها جزو اسناد طبقه‌بندي شده محسوب مي‌شود، از ارائه جزئيات بيشتر در اين رابطه امتناع کرده است.هر دو ديپلمات اذعان کرده‌اند که احتمالا اين مورد در گزارش آژانس که قرار است چند هفته آينده منتشر شود، انعکاس مي‌يابد.اين در حالي است که پيش از اين هم موسسه علوم و امنيت آمريکا با انتشار عکس‌هايي مدعي شده بود که عمليات پاکسازي پارچين به پايان رسيده است.

ادعاي جديد كاخ سفيد

کاخ سفيد هم با ادعاي کارآمدي تحريم‌ها در راستاي منصرف کردن ايران از حقوق هسته‌اي خود، از همکاري دولت واشنگتن با ائتلافي بين‌المللي و نفوذناپذير عليه تهران خبر داد.

«جان ارنست» سخنگوي کاخ سفيد اعلام کرد که آمريکا در مسير تلاش خود براي خنثي کردن برنامه هسته‌اي ايران، در حال همکاري با يک ائتلاف بين‌المللي نفوذناپذير‌تر و جدي‌تر است.

وي به عنوان معاون سخنگوي مطبوعاتي کاخ سفيد در پاسخ به اين سؤال خبرنگاران که «چرا باراک اوباما درباره خطوط قرمز در قبال تسليحات شيميايي سوريه صحبت مي‌کند اما درباره ايران و تسليحات هسته‌اي اش حرفي نمي‌زند، اينطور مدعي شد: در رابطه با ايران، شرايط يک مقدار خيلي کم متفاوت است؛ يک ائتلاف بين‌المللي جدي‌تر براي مقابله با تهديد جاه طلبي‌هاي هسته‌اي نظام ايران در جريان است.ارنست در ادامه ادعا کرد: آمريکا از روش‌هاي چندجانبه با متحدان خود و ساير کشورهاي منطقه در راستاي اجرايي کردن تحريم‌هاي فلج کننده همکاري کرده است؛ نظام ايران علنا درباره تاثير قابل توجه تحريم‌ها بر اقتصاد محلي شکايت کرده است.چنين ادعايي از سوي کاخ سفيد در شرايطي مطرح مي‌شود که ايران با رد تاثير تحريم‌ها همواره اعلام و ثابت کرده است که از تحريم‌ها به عنوان يک فرصت براي خودکفايي در عرصه‌هاي مختلف اقتصادي و بين‌المللي استفاده مي‌کند.در اين ميان رئيس مرکز مطالعات و تحقيقات راهبرد دفاعي گفت: ايران هيچگاه ضربه‌هاي اول را نمي‌زند و هيچ وقت آغازگر تهاجمي نبوده و نيست، اما درصورت تهاجم قطعاً ضربه ايران موقت نخواهد بود.

دريابان علي شمخاني در گفتگو با فارس، با اشاره به اظهارات و تهديدهاي سران رژيم صهيونيستي عليه ايران گفت: ايران هيچگاه ضربه‌هاي اول را نمي‌زند و هيچ وقت آغازگر تهاجمي نبوده و نيست، اما درصورت تهاجم، قطعاً متقابل ايران موقت نخواهد بود و آنها مي‌توانند اين موضوع را آزمايش کنند و نتيجه‌اش را ببينند.

وي افزود: بعد از جنگ تحميلي تا اكنون، 28 سال است که دشمن ما را تهديد نظامي مي‌کند، اما علت عدم اقدام عملي آنها، قدرت ايران است. تراز قدرت در جمهوري اسلامي ايران از دلايل اصلي عدم تهاجم دشمن به ايران محسوب مي‌شود.

شمخاني تاکيد کرد: اين قدرت از حمايت مردمي تا قدرت نيروهاي مسلح ترکيبي را ايجاد مي‌کند که هزينه اقدام نظامي عليه جمهوري اسلامي ايران را فراتر از منفعتش در ذهن تصميم‌گيرندگان اين تهديدها قرار داده است.

رئيس مرکز مطالعات و تحقيقات راهبرد دفاعي ادامه داد: تا زماني که بتوانيم اين معادله را حفظ کنيم که راهش ناشي از پيوستگي حکومت و مردم است، به طور قطع تهاجم عليه ايران در صحنه تبليغات و رسانه باقي خواهد ماند اما روزي که اين معادله بشکند، آنها از هر فرصتي براي پيشبرد مقاصد خودشان از جمله استفاده از قدرت نظامي بهره مي‌‌برند.

شمخاني همچنين با اشاره به استقرار سپر دفاع موشکي در برخي کشورهاي همسايه ايران گفت: آنها حساب کردند که جمهوري اسلامي ايران چه قدرت‌هايي را در اختيار دارد و به سه قدرت بازدارندگي رسيدند که يکي از آنها قدرت موشکي ايران است و براي مقابله با اين قدرت موشکي، با ميلياردها دلار سپري را تحت عنوان سپر دفاع موشکي طراحي کردند.

رئيس مرکز مطالعات و تحقيقات راهبرد دفاعي تاکيد کرد: اما خود آنها هم اشاره مي‌کنند که اين سپر و گنبد يک موضوع تضمين کننده صددرصد نيست و جمهوري اسلامي هم راهکارهايي را مدنظر قرار داده که بتواند تأثير اين سپر را که بي‌تأثير نيست به سمت کاهندگي هدايت کند. 



نوشته شده در   پنجشنبه 2 شهريور 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode