ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 26 مرداد 1391     |     کد : 41275

دعوت مراجع، شخصيت‌ها و نهادها از مردم براي شركت در راهپيمايي روز قدس

در آستانه روز جهاني قدس، مراجع، شخصيت هاي سياسي و نهاد ها از مردم براي حضور گسترده در راهپيمايي اين روز دعوت كردند.

 در آستانه روز جهاني قدس، مراجع، شخصيت هاي سياسي و نهاد ها از مردم براي حضور گسترده در راهپيمايي اين روز دعوت كردند.

آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي: شركت در راهپيمايي روز قدس واجب شرعي است

يكي از مراجع تقليد در قم با اشاره به اين‌كه شركت در راهپيمايي روز قدس يك واجب شرعي است، گفتند تحولات سوريه امروز مسئله مهم مقاومت اسلامي است.

به گزارش فارس حضرت آيت‌الله العظمي ناصر مكارم شيرازي ديروز در ديدار رئيس ستاد انتفاضه و اعضاي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي اظهار داشتند: تعيين روز قدس ابتكار جالبي بود كه در جهان اسلام تاثير بزرگي گذاشت.

ايشان ادامه دادند:‌ پيش‌ از پيروزي انقلاب اسلامي و مطرح شدن روز قدس، ابتكار عمل در مسئله فلسطين اشغالي به دست جريانات چپ‌گرا و پس از آن به دست جنبش‌هاي نژاد‌پرستانه بود كه نتوانستند پيروزي در اين زمينه به دست بياورند، در اين دوران ضربات اسرائيل بر پيكر جهان اسلام بسيار سنگين بود كه نمونه آن جنگ شش‌روزه اسرائيل عليه اعراب است.

اين مرجع تقليد خاطرنشان كردند: پس از اين‌كه جنبش آزادي‌خواهي رنگ اسلامي به خود گرفت و با انگيزه‌هاي قوي مذهبي دنبال شد، معادلات قدرت تغيير كرده و اسرائيل در موضع ضعف واقع شد.

اگر اين تحولات در گرايش مبارزات فلسطيني و جنبش مقاومت پيدا نشده بود،‌حزب‌الله لبنان هيچ‌گاه نمي‌توانست در برابر ارتش مجهز اسرائيل بايستد.

ايشان با اشاره به اين‌كه بايد اين عامل پيروزي را كه همان انگيزه‌الهي در مبارزات است، تقويت كرد، ادامه دادند: روز قدس بايد به روز يك اعتراض قوي، همگاني و يكپارچه عليه غاصبان و اشغالگران تبديل شود.

اين مرجع تقليد با اشاره به اين‌كه روز قدس منحصر به مسلمانان نيست، گفتند: در خارج از جهان اسلام هم كساني هستند كه به سرنوشت فلسطين علاقه‌مند بوده و اسرائيل را غاصب و ستمگر مي‌دانند.

ايشان با اشاره به ‌اين‌كه روز قدس هزينه خاصي ندارد، خاطرنشان كردند: كمتر حركتي مانند راهپيمايي روز قدس، كم هزينه و پر درآمد است.

شركت در راهپيمايي اين روز نتايج بسيار مهمي براي جهان اسلام دارد و هر راهپيمايي كه با قوت انجام شود، استكبار را يك قدم به عقب خواهد راند.

اين مرجع تقليد با اشاره به وجوب شرعي شركت در راهپيمايي روز قدس اضافه كردند: وقتي خانمي از ما سؤال مي‌كند كه همسرم راضي به شركت من در اين راهپيمايي نيست، به او مي‌گوئيم، شركت كنيد چرا كه همسر نمي‌تواند مانع از اين واجب بزرگ اسلامي و اين مبارزه موثر شود. ايشان ضمن دعوت از مردم براي شركت در راهپيمايي روز قدس ادامه دادند: يكي از اعمالي كه در ماه رمضان مي‌تواند موجب قرب الهي شود، همين شركت در راهپيمايي روز قدس است.

آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي با اشاره به فشارهاي امروز اسرائيل در جهان اسلام خاطرنشان كردند: اسرائيل امروز ماهيت خود را براي تمام جهان آشكار كرده است و در واقع ابزاري براي پيگيري منويات فاسد قدرت‌هاي زورگو است.

اگر روزي اسرائيل بر منطقه مسلط شود، نقشه منطقه عوض شده و كشورهاي اسلامي بيچاره خواهند شد.

دعوت آيت‌الله العظمي سبحاني از مردم

آيت‌الله العظمي جعفر سبحاني، از مراجع تقليد هم با دعوت از اقشار مختلف مردم ايران اسلامي براي شركت در راهپيمايي روز جهاني قدس، اين حضور را از مصاديق حقيقي حمايت از سوريه و دفاع از قدس دانستند.

ايشان تصريح كردند: علماي اسلام نبايد نسبت به اين مسأله و حوادث كشور سوريه بي‌تفاوت باشند و بايد همگي، يك دل و يك زبان، اجتماعي را تشكيل دهند تا اين مسأله را حل كنند.

مسلمانان بايد امسال با شور وعلاقه‌ بيشتري در راهپيمايي روز جهاني قدس شركت كنند تا علاوه بر دفاع از قدس و مردم مظلوم فلسطين، از كشور سوريه كه ساليان دراز است در خط مقدم مبارزه با اسرائيل قرار گرفته حمايت كنند.

دعوت آيت‌الله‌هاشمي رفسنجاني از مردم

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با صدور بيانيه‌اي از آحاد مردم سراسر كشور و ملل مسلمان جهان دعوت كرد، امسال هم‌ همچون سال‌هاي گذشته در راهپيمايي روز جهاني قدس، حضوري حماسي و انقلابي داشته باشند.

متن بيانيه آيت‌الله‌هاشمي رفسنجاني به اين شرح است:

از زماني كه آخرين جمعه ماه مبارك رمضان با ابتكار مدبرانه امام راحل به عنوان «روزجهاني قدس» نامگذاري شده است. سردمداران رژيم غاصب صهيونيسم كه در يكي از مهمترين نقاط جغرافياي دنيا، خود را در معرض فشار افكار عمومي جهانيان مي‌بينند، هر ساله با شروع ماه مبارك رمضان، به فكر كم‌كردن حضور مردم در راه‌پيمايي روز قدس و تأثيرات آن بر معادلات منطقه مي‌افتند.

اما تدبير سياسي امام راحل در پيوند يكي از مهمترين مسايل جهان اسلام با يك ماه روزه‌داري و اعمال خاص عبادي و به راه افتادن سيل مردمي در خيابان‌هاي ايران و بسياري از كشورهاي جهان اسلام، به مرور زمان فرهنگ بيداري ملت‌ها شده است.

حضور هميشگي مردم ايران در اين مراسم كه همدلي با مردم مظلوم داخل اراضي اشغالي و همراهي با رزمندگان مقاومت در خطوط مقدم جبهه مبارزه با اشغالگري و مبارزه با تروريسم دولتي و حاميان آن است، الگويي براي ساير ملت‌ها شده كه انشاءالله امسال هم در شرايط خاص سياسي منطقه با توجه به تحولاتي كه پشت سر گذاشته و پيش‌رو خواهيم داشت، بار ديگر اقتدار و حق‌طلبي مسلمانان در پايداري و مقاومت در برابر مشكلات، تحريم‌ها و جنگ رواني را به نمايش خواهد گذاشت.

اينجانب و اعضاي مجمع تشخيص مصلحت نظام با حضور در راهپيمايي روز جهاني قدس از آحاد مردم سراسر كشور و ملل مسلمان جهان دعوت مي‌كنيم امسال هم همچون سال‌هاي گذشته در اين راهپيمايي حضوري حماسي و انقلابي داشته باشند.

پيام رئيس مجلس خبرگان رهبري

رئيس مجلس خبرگان با صدور پيامي اعلام‌كرد: ملت سرافراز ايران، به نشانه سركوبي ستم و در حمايت از آرمان‌ها و رهبر معظم انقلاب اسلامي و با همراهي مراجع عاليقدر، امسال هم در راهپيمايي روز قدس سنگ تمام خواهد گذاشت و برائت خود از جرثومه‌هاي فساد سياسي، اقتصادي و فرهنگي در زمين را اعلام خواهدكرد.

در پيام آيت‌الله محمدرضا مهدوي‌كني رئيس مجلس خبرگان رهبري آمده است.

«روز جهاني قدس»، ابتكار هوشمندانه پيشواي فقيد انقلاب‌اسلامي، از يك سو نماد باور صادقانه نظام اسلامي به آموزه‌هاي ديني و از ديگر سو، نمود حمايت از آزادي و انسان ستمديده است؛ ابتكاري كه آرمان‌هاي ديني، انساني، سياسي و تاريخي امت اسلام را با قداست «شهرالله» پيوند داد و زمينه‌ ساز بازيابي هويت اسلامي شد.

در بخش ديگري از اين پيام تاكيد شده است: پيام روز قدس اين است كه اتحاد امت اسلام، يگانه راه نجات فلسطين است. ارائه طرح‌هايي با ماهيت سازش و با اين پندار كه اسرائيل در برابر توافق‌هاي بين‌المللي تسليم خواهد شد و به قيمت واگذاري خودمختاري در بخشي از سرزمين‌هاي اشغالي، از توسعه طلبي دست خواهد كشيد، نشانه نشناختن ذات غاصبانه صهيونيسم جهاني است.

اكنون جلوه‌هاي رنگارنگ بيداري اسلامي و اظهار وجود امت اسلام در زمانه ما، بيش از پيش، پيام امام در روز قدس را باز مي‌نماياند و بر اين واقعيت تأكيد مي‌كند كه واكنش دشمن، برخاسته از آگاهي ماست اينك در ماجراي سوريه، به عيان مي‌بينيم كه سرآسيمگي،

فتنه انگيزي و خونريزي دشمنان امت اسلام به اين دليل است كه در تنگنا قرارگرفته‌اند و كار به آنجا رسيده است كه ديگر حتي به ظاهر رفتار حقوق بشري هم پايبند نيستند و آشكارا به خشونت روي آورده‌اند، اين اضطراب غرب، نشان از آن داردكه بيداري اسلامي يك گام به پيش رفته است.

روز قدس، پشتوانه عظيم ملت فلسطين

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از روز قدس بعنوان پشتوانه عظيم ملت فلسطين و نقطه اتكاء و اميد مسلمانان جهان براي رهايي قدس ياد كرد و گفت: حضور ميليوني در راهپيمايي روز جهاني قدس راه رهايي قدس را هموار مي‌كند.

به گزارش ايسنا، سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي، در جلسه كميته ديپلماسي دفاعي وزارت دفاع، از روز قدس به‌عنوان يادگار ارزشمند امام راحل عظيم الشأن ياد كرد و افزود: روز قدس منبع الهام‌بخش بيداري اسلامي است.

وي با بيان اين‌كه، تحقق آرمان فلسطين و رهايي قدس شريف با سازش با رژيم صهيونيستي و همكاري با آمريكا تحقق پيدا نمي‌كند، گفت: سردمداران آمريكا و غرب نه فقط ارزشي براي حقوق ملت مظلوم فلسطين قائل نيستند، بلكه از هر فرصتي براي درهم شكستن جبهه مقاومت ضد صهيونيستي استفاده مي‌كنند.

وزير دفاع تحركات و اقدامات جانبدارانه آمريكا، غرب و برخي كشورهاي ديگر از تروريست‌ها در سوريه را در همين راستا ارزيابي و تصريح كرد: آنان فكر مي‌كنند با ساقط كردن دولت سوريه، جريان مبارزه و جبهه مقاومت عليه رژيم اشغالگر قدس را متلاشي خواهند كرد. غافل از اين‌كه جريان ضد صهيونيستي و جبهه مقاومت ريشه در اعتقاد، انديشه و جان بيش از يك ميليارد مسلمان دارد و با اين‌گونه اقدام‌هاي مذبوحانه، جبهه مقاومت مقاوم‌تر و عزم آنان براي رهايي قدس بيشتر خواهد شد.

وحيدي وحدت جهان اسلام و همدلي مسلمانان را مهم‌ترين عامل براي مقابله با توطئه‌هاي شوم رژيم اشغالگر قدس دانست و تأكيد كرد: روز قدس تجلي وحدت و مظهر اراده و خواست مسلمانان جهان براي رهايي قدس شريف است.

وزير دفاع، ايجاد پيمان‌هاي دفاعي ميان كشورهاي اسلامي با هدف دفاع از جهان اسلام و مردم فلسطين و قدس شريف را نيز از ديگر راه‌هاي دفاع از آرمان فلسطين برشمرد و گفت: اگر يك اتحاد قوي و استراتژيك دفاعي ميان كشورهاي اسلامي در دفاع از آرمان فلسطين شكل بگيرد، رژيم صهيونيستي چاره‌اي جز تن‌دادن به خواست و اراده ملت فلسطين نخواهد داشت.

دعوت سازمان‌ها و نهادها براي شركت در راهپيمايي روز قدس

مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي، سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران و اتحاديه بين‌المللي سازمان‌هاي غير دولتي مدافع ملت فلسطين هم هر يك در بيانيه‌ها و فراخوان‌هاي جداگانه‌اي حمايت خود را از راهپيمايي روز قدس اعلام و از مردم دعوت كردند تا در اين آيين شركت كنند.

در بخشي از بيانيه مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي آمده است: حضور فعال در اين همايش جهاني وظيفه هر انسان آزاده وعدالت ‌خواه است. چنانچه مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) فرمودند: مسأله فلسطين از لحاظ اسلامي براي همه مسلمانان از جمله براي ما يك مسأله اساسي و يك فريضه است و تنها راه ريشه‌كن كردن اين غده سرطاني خطرناك، مقاومت و مبارزه است.


نوشته شده در   پنجشنبه 26 مرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode