ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 23 مرداد 1391     |     کد : 41094

حماس: رژيم صهيونيستي در حمله به مرزبانان مصري دست دارد

نخست وزير دولت منتخب حماس در نوار غزه اعلام كرد، سناريوي حمله مسلحانه به مرزبانان مصري در رفح، مهر‌تاييدي بر دست داشتن رژيم صهيونيستي در اين حادثه است.

 نخست وزير دولت منتخب حماس در نوار غزه اعلام كرد، سناريوي حمله مسلحانه به مرزبانان مصري در رفح، مهر‌تاييدي بر دست داشتن رژيم صهيونيستي در اين حادثه است.

اسماعيل هنيه در مراسم ضيافت افطار در جمع آزادگان فلسطيني دربند رژيم صهيونيستي تصريح‌كرد، گروه‌هاي مبارز فلسطيني در نوار غزه هيچ ارتباطي با اين حمله ندارند. هنيه گفت: حوادث صحراي سينا هيچ ارتباطي با نوار غزه ندارد و غزه هرگز با حملات مسلحانه در سينا كه تنها به نفع رژيم صهيونيستي است، ارتباطي نداشته است.

نخست وزير دولت منتخب حماس يادآور شد، سناريوي اين جنايت و اقداماتي كه پيش از وقوع آن صورت گرفت، تاكيدي بر مداخله تل‌آويو در اين حادثه است تا بتواند به اهداف سياسي و امنيتي خود برسد.

هنيه خاطرنشان كرد، رژيم صهيونيستي با ارتكاب چنين جنايتي مي‌كوشد براي رئيس جمهوري جديد مصر مانع تراشي و نوعي تنش در مرزهاي مصر و فلسطين ايجاد كند و تلاش‌هاي اخير براي پايان دادن به محاصره غزه را بي‌اثر سازد.

در اين حال نخست وزير دولت منتخب فلسطين با «رافت‌شحاده» رئيس جديد دستگاه اطلاعات مصر تماس تلفني برقرار و با وي درباره حمله مسلحانه اخير عليه نيروهاي امنيتي مصر در صحراي سينا گفت‌وگو كرد.

«اسماعيل هنيه» در اين گفت‌وگو ضمن ابراز تاسف از زخمي شدن 7 نفر و كشته شدن 16 نفر درجريان حمله اخير تروريستي اين حادثه را به رئيس جديد دستگاه اطلاعات مصر تسليت‌گفت. از ديگر سو، ارتش مصر براي سومين روز متوالي به عمليات خود در سينا ادامه داد و تجهيزات نظامي زيادي را روانه منطقه كرد.

در همين حال مقامات مصر‌گذرگاه رفح را كه در پي حادثه اخير در سينا بسته شده بود به صورت يك جانبه بازگشايي كردند.

از سويي و درحالي كه ارتش مصر اعلام كرد، شش تن از عاملان حمله به صحراي سيناء را دستگير‌كرده، رژيم صهيونيستي اعلام‌كرد كه ارتش اسرائيل براي مقابله با هر رويداد غيرمنتظره درحالت آماده باش كامل به سر مي‌برد.

ارتش مصر اعلام كرد كه پليس و نيروهاي ارتش عمليات نظامي خود را در صحراي سينا ادامه مي‌دهند و شش تروريست را كه در حادثه صحراي سينا دست داشتند، دستگير كرده‌اند.

يك منبع نظامي به روزنامه نگاران در قاهره گفت: نيروهاي ارتش و پليس در گشت‌زني‌هاي امنيتي مشترك در شهر «الشيخ‌ زويد»، شش تن از عناصر اصلي در حمله به صحراي سينا را دستگير كردند.

از سوي ديگر، ارتش رژيم صهيونيستي براي مقابله با هر حمله‌اي نيروهاي خود را در حالت آماده باش كامل قرار داده است.

بني‌گانتس رئيس ستاد مشترك ارتش رژيم صهيونيستي اعلام‌كرد كه ارتش در اين روزها براي مقابله با هر رخداد پيش بيني نشده در حالت آماده باش‌كامل به سر مي‌برد.

گانتس مدعي‌ شد كه ناكام گذاشتن حمله به مرزهاي مصر و اراضي اشغالي با كمك اطلاعات قبلي اسرائيل و آمادگي نيروهاي ارتش آن‌صورت گرفت.



نوشته شده در   دوشنبه 23 مرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode