ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 19 مرداد 1391     |     کد : 40881

احترام به حقوق و آزادي‌هاي مردم سوريه سياست اصولي ايران است

رئيس‌جمهور با بيان اين‌كه «احترام به حقوق و آزادي‌هاي مردم سوريه، سياست اصولي جمهوري اسلامي ايران است»، بر لزوم حل اختلافات موجود در سوريه بر‌اساس راه‌حل‌هاي بومي و سياسي تأكيد کرد.

رئيس جمهوري:
احترام به حقوق و آزادي‌هاي مردم سوريه سياست اصولي ايران است

رئيس‌جمهور با بيان اين‌كه «احترام به حقوق و آزادي‌هاي مردم سوريه، سياست اصولي جمهوري اسلامي ايران است»، بر لزوم حل اختلافات موجود در سوريه بر‌اساس راه‌حل‌هاي بومي و سياسي تأكيد کرد.

به گزارش ايسنا، محمود احمدي‌نژاد ديروز در ديدار «صغري امام» ـ فرستاده ويژه رئيس‌جمهور پاكستان ـ با بيان اين‌كه «تشريح سوابق ديرينه دوستي، همسايگي، اشتراكات ديني و فرهنگي گسترده ايران و پاكستان نيازي به تكرار ندارد»، گفت: ما خانواده‌اي بزرگ هستيم كه در يك كشتي زندگي مي‌كنيم. سرنوشت ما به هم گره خورده و منافع و دشمنان مشترك داريم كه همه اينها اقتضا مي‌كند در كنار هم باشيم و با يكديگر تصميم‌گيري و عمل كنيم تا از آسيب‌ها مصون باشيم.

وي با تأييد سياست اصولي پاكستان درباره مسائل سوريه اظهار داشت: همانطور که پاكستان بر حل اختلافات موجود در سوريه بر اساس راه‌حل‌هاي بومي و سياسي تأكيد دارد، جمهوري اسلامي ايران هم تنها راه برون‌رفت از شرايط فعلي را تكيه بر راهكارهاي سياسي بر مبناي منافع ملت سوريه مي‌داند.

احمدي‌نژاد با انتقاد از اين‌كه برخي كشورهاي منطقه در درگيري‌هاي نظامي سوريه دخالت دارند، افزود: هر روز كه از درگيري‌هاي نظامي در اين كشور مي‌گذرد، وضعيت را به مراتب پيچيده‌تر و آينده را تيره مي‌كند، چراكه كشته شدن هر فردي موجب بروز ناراحتي‌ها و ايجاد كينه خواهد شد.

رئيس‌جمهور ادامه داد: برخورداري مردم از آزادي و حق انتخاب از دل جنگ پديد نمي‌آيد و نشست وزراي خارجه در تهران و سران سازمان كنفرانس اسلامي در مكه فرصت مناسبي براي جايگزيني راهكارهاي سياسي و بومي در سوريه به جاي درگيري‌هاي نظامي براي حل و فصل اختلافات خواهد بود.

وي با بيان اين‌كه «هركس به تشديد درگيري‌ها در سوريه كمك كند، يقيناً طرفدار و دوستدار ملت سوريه نيست»، خاطرنشان كرد:‌ همه بايد كمك كنيم معارضين دولت سوريه در كنار هم بر يك روند سياسي بر مبناي احقاق حقوق مردم تفاهم كنند و اگر تمامي كشورهاي منطقه بر اين سياست وحدت‌نظر داشته باشند، چنين اتفاقي دور از دسترس نيست.

رئيس‌جمهور تأكيد كرد: البته در طرح جديدي كه آمريكايي‌ها براي خاورميانه تدارك ديده‌اند، اعمال تغييرات در همه كشورها پيش‌بيني شده و مطمئن هستم براي تغييرات در عربستان هم برنامه دارند و حتماً تلاش دارند كه در ايران و پاكستان هم آشفتگي ايجاد كنند، چراكه آنها هرگز خواهان قدرت گرفتن كشورهاي اسلامي نيستند و در مقابل ما هم بايد بيش از پيش در كنار يكديگر باشيم.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دولت، «صغري امام» ـ فرستاده ويژه رئيس‌جمهور پاكستان ـ هم در اين ديدار با تأكيد بر اين‌كه «كشورش بر حل و فصل مسائل سوريه با راهكارهاي سياسي و برآمده از خواست ملت اين كشور اصرار دارد»، گفت: پاكستان همواره تماميت ارضي، حاكميت و استقلال سوريه را مورد تأكيد و احترام قرار داده و مي‌دهد و به اصل عدم دخالت بيگانگان در ديگر كشورها تأكيد مي‌كند.

فرستاده ويژه رئيس‌جمهور پاكستان افزود: پاكستان معتقد است هر عاملي كه موجب تفرقه بين امت اسلامي شود، بايد برطرف شود و اين كشور مخالف هرگونه اعمال زور و دخالت نظامي در ديگر كشورها است.


نوشته شده در   پنجشنبه 19 مرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode