ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 15 مرداد 1391     |     کد : 40638

طرح فراگیر «قرآن کتاب زندگی» پايان يافت

آیین اختتامیه طرح فراگیر «قرآن کتاب زندگی» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامي در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار شد.

آیین اختتامیه طرح فراگیر «قرآن کتاب زندگی» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامي در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار شد.
طرح «قرآن، کتاب زندگی» که از 16خردادماه با 50 آموزه، از سوره انسان به همت رادیو قرآن آغاز شده بود جمعه شب گذشته، 13 مرداد ماه در مصلی بزرگ امام خمینی ( ره ) و با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد حسین صوفی معاون صدای رسانه ملی، سید تقی سهرابی مدیر کل روابط عمومی سازمان صدا و سیما، لاله افتخاری عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، محمد حسین محمد زاده مدیر شبکه رادیویی قرآن و جمعی از مدیران و مسؤلین قرآنی و فرهنگی کشور، در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن بكار خود پايان داد.
شركت بيش از 3 ميليون و 200 هزار نفر در طرح «قرآن كتاب زندگی»
محمدحسين محمدزاده، مدير راديو قرآن در ابتدای مراسم اختتاميه طرح قرآن، كتاب زندگی كه 13 مردادماه، در محل مصلای بزرگ امام خمينی(ره) برگزار شد، ضمن بيان خير مقدم به حاضرين و شركت‌كنندگان در اين طرح بیان كرد: راديو قرآن يكی از مظاهر اهتمام نظام جمهوری اسلامی ايران به بحث قرآن كريم است.
محمدزاده در خصوص برگزاری طرح قرآنی بیان کرد: در سال‌های 88 و 89 اين طرح با عنوان «قرآن، نبض زندگی» اجرا شد و در سال گذشته به دليل تحولات منطقه با عنوان و موضوع «قرآن، كتاب بيداری» اجرا و امسال نيز با عنوان «قرآن، كتاب زندگی» برگزار شده است.
وی گفت: اين طرح با محوريت سوره انسان با بيش از 50 شاخص از شاخصه‌ها طی روزهای آغازين تابستان تا اواسط ماه رمضان در برنامه‌های مختلف در راديو قرآن و شبكه‌های ديگر راديويی و رسانه‌های قرآنی و فرهنگی به اجرای برنامه پرداختند.
محمدزاده ادامه : بيش از 3 ميليون و 200 هزار نفر در طرح قرآن كتاب زندگی شركت كردند كه بر اساس قرعه‌كشی به برگزيدگان جوايز اهداء می‌شود.
وی خاطرنشان كرد: برای خدمات‌رسانی بهتر اين طرح به مردم، تا چند ساعت قبل از اختتامیه نيز اطلاعات شركت‌كنندگان برروی سايت قرار گرفته است كه در این مراسم به صورت نمادين به تعدادی از برگزيدگان در اين طرح هدايای نفيس اهدا می‌شود.
موضوع طرح فراگیر قرآن، سال آینده «قرآن، کتاب اخلاق»
در ادامه این مراسم محمدحسین صوفی معاون صدای رسانه ملی نیز با اشاره به برنامه‌های قرآنی رادیو گفت: باید در کنار قرائت به تدبر و فهم در قرآن نیز توجه شود.
وی موضوع طرح فراگیر قرآن، کتاب زندگی سال آینده را اخلاق و پرداختن به یکی از سوره‌هایی که مضمون اخلاقی دارند، اعلام کرد.
صوفی اضافه کرد : امسال رادیو تلاوت و شبکه مجازی ترتیل را برای بهره‌مندی بیشتر علاقه‌مندان راه‌اندازی کردیم.
معاون صدای رسانه ملی گفت: مسابقات قرآنی با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ قرآن و معارف دینی هر سال از سوی معاونت صدا و با محوریت رادیو قرآن برگزار می‌شود وسال آینده این طرح با عنوان قرآن، کتاب اخلاق و با محوریت مفاهیم اخلاقی به میان مردم خواهد آمد.
هدیه جمهوری اسلامی
به مردم متدین ایران
وی رادیو قرآن را هدیه جمهوری اسلامی به مردم متدین ایران دانست و افزود: بیش از 20 سال از فعالیت رادیو قرآن می‌گذرد. در این چند سال ترویج و تبیین معارف قرآنی، پخش قرآن‌های جذاب و انواع ترتیل، پاسخگویی به سوالات قرآنی مردم، گزارش از مسابقات قرآنی، بازتاب عملکرد نهادهای قرآنی و پخش قرائت‌های درخواستی از جمله فعالیت‌های این شبکه رادیویی محسوب می‌شود.
محمد صوفی معاون صدای رسانه ملی ادامه داد: قرآن کریم زیر بنای حکومت ما است به همین منظور برای ادای دین به این کتاب برنامه‌ها و فعالیت‌های زیادی در زمینه گسترش فرهنگ قرآن داشتیم. در کنار قرائت قرآن باید فهم و تدبر در آیه‌های قرآنی وجود داشته باشد.


نوشته شده در   يکشنبه 15 مرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode