ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 3 مرداد 1391     |     کد : 40049

انهدام شبكه جدي تروريستيمرتبط با اسرائيل و غرب

وزير اطلاعات با اعلام خبر دستگيري عاملان ترور شهيد رضايي‌نژاد در مراسم سالگرد اين شهيد اظهار داشت: ترور شهيد رضايي‌نژاد از پيچيدگي‌ خاصي برخوردار بود.


وزير اطلاعات با اعلام خبر دستگيري عاملان ترور شهيد رضايي‌نژاد در مراسم سالگرد اين شهيد اظهار داشت: ترور شهيد رضايي‌نژاد از پيچيدگي‌ خاصي برخوردار بود.

تروريست‌ها قصد داشتند دستگاه اطلاعاتي ما را منحرف كنند.

در ترور شهيد رضايي‌نژاد برخلاف ترورهاي قبلي از سلاح كلاشينكف و تيراندازي استفاده شد.

وزير اطلاعات با تكرار خبر دستگيري عاملان ترور شهيد رضايي‌نژاد خاطرنشان كرد: تيمي كه اين ترور را انجام داده دستگير شده است و با اين دستگيري‌هاي اخير، بيش از 30 نفر دستگيري داشته‌ايم، وي ادامه داد: يكي دو شبكه بودند كه اقدام به ترور مي‌كردند.

وي افزود: با تمام اين تفاسير توانستيم که عاملين اصلي ترور را دستگير کنيم.

وزير اطلاعات با اشاره به دستگيري دو مجموعه که در تربيت تروريست‌ها نقش داشتند، در ايران و خارج از کشور گفت: آنها به نوعي اقدام مي‌کردند که ردي از خود باقي نگذارند اما در مواردي دچار اشتباهاتي شدند که راه براي اقدام باز شد.

وي همکاري مردم را در اين دستگيري‌ها يکي از عوامل اصلي موفقيت خواند و يادآور شد: مردم خود را در همه مسائل نظام دخيل مي‌دانند و توانستند با چهره‌زني به ما اطلاعات خوبي دهند.

مصلحي با اشاره به سرمايه‌گذاري سنگين موساد با پشتيباني سرويس‌هاي ديگر اطلاعاتي و جاسوسي يادآور شد: اين سرمايه‌گذاري براي آن بود که تيم‌هاي تروريستي لو نروند، اما با دستگيري اين عوامل تروريستي آنها به انفعال کشيده شدند.

وزير اطلاعات با اشاره به حرکت دانشجويان براي جهاد علمي در عرصه هسته‌اي، اظهار داشت: خبر داريم که سرويس‌هاي اطلاعاتي از اين موضوع به استيصال آمده‌اند.

وي ادامه داد: عصبانيت استکبار فقط هسته‌اي نيست و در تمام مقولات علمي به سراغ دانشمندانمان آمدند؛ چرا که عرصه‌هايي که زماني در انحصار آنها بوده، اينک توسط ايران اسلامي شکسته شده است.

اين گزارش حاكي است: مراسم اولين سالگرد شهيد داريوش رضايي‌نژاد با حضور مقامات لشكري و كشوري و خانواده آن شهيد و ديگر خانواده شهداي هسته‌اي برگزار شد.

پيش از آغاز مراسم، با حضور فريدون عباسي رئيس سازمان انرژي اتمي و مديران و كاركنان اين سازمان و خانواده‌هاي شهيد رضايي‌نژاد و ديگر شهداي هسته‌اي، ساختمان پژوهش و فناوري اين سازمان به نام شهيد داريوش رضايي‌نژاد نامگذاري شد.

همچنين تمبري با عنوان يادبود سالگرد شهيد مهندس داريوش رضايي‌نژاد با حضور رئيس سازمان انرژي اتمي و خانواده آن شهيد و ديگر شهداي هسته‌اي باطل شد.

تمبر يادبود مزين به تصوير شهيد داريوش رضايي‌نژاد و پرچم سه رنگ جمهوري اسلامي ايران و گل‌هاي لاله است.

آرميتا فرزند شهيد رضايي‌نژاد با حضور مادرش، يادبود نامگذاري ساختمان پژوهش و فناوري را افتتاح كرد.

آرميتا با سر كردن شالي سفيد كه بر روي آن تصوير پدر شهيدش نقش بسته بود، تمبر يادبود پدر را امضا كرد.

وزير امور خارجه هم در حاشيه اين مراسم در مورد ترور شهيد رضايي‌نژاد با بيان اين‌كه هدف استكبار از اين‌گونه ترورها ايجاد ياس و نااميدي در مقابل ملتي است كه 33 سال پيش تصميم گرفت مستقل باشد، گفت: آنها به هر اقدامي دست مي‌زنند تا ياس و نااميدي را در ملت ايران ايجاد كنند.

دكتر علي اكبر صالحي با بيان اين‌كه استكبار از نگاه مادي خود تصور مي‌كند با تحت فشار قرار دادن ملت ايران مي‌تواند آن را تسليم كند، يادآور شد: استكبار نمي‌داند كه يكي از عوامل محركه ملت ايران مقاومت است و هر كاري انجام دهند، تسليم نمي‌شويم و بر مقاومت و پيشروي ملت ايران افزوده مي‌شود.

چهارمين مجتمع سوخت هسته‌اي با غناي 20 درصد

تهران - معاون رئيس‌جمهوري و رئيس سازمان انرژي اتمي اعلام كرد كه چهارمين مجتمع سوخت توليدي كشور با غناي 20 درصد تحويل راكتور تهران شده است.‏

به گزارش ايرنا، دكتر فريدون عباسي در حاشيه رونمايي از تمبر شهيد داريوش رضايي نژاد در جمع خبرنگاران با بيان اين‌كه مجتمع سوخت يادشده بين چهار تا پنج مگاوات كار كرده است، اظهار داشت كه تست‌هاي لازم براي تاييد نهايي اين مجتمع هم در حال انجام است. ‏

رئيس سازمان انرژي اتمي خاطرنشان كرد كه اكنون در راكتور تهران، فعاليت‌هاي تحقيقاتي و توليد راديو دارو ادامه دارد. ‏

عباسي با بيان اين‌كه جمهوري اسلامي ايران به اندازه مورد نياز خود سوخت 20 درصد توليد مي‌كند و آن را ادامه خواهد داد، افزود: ميزان سوخت با غناي 20 درصد كمي بيشتر از آخرين مقدار اعلام شده توسط آژانس بين‌المللي انرژي اتمي است. ‏

وي يادآورشد كه اعلام رسمي ميزان سوخت توسط بازرسان آژانس انجام مي‌شود. ‏

‏ طرح نمايندگان براي مقابله با تحريم‌هاي آينده ‏

عباسي در ادامه درباره پيشنهاد نمايندگان مجلس براي تجهيز شناور‌هاي ايراني به سوخت اتمي هم اظهار داشت: نمايندگان اعلام كرده بودند پيشرانه‌هايي نياز است تا شناورها و كشتي‌ها بتوانند بدون نياز به سوخت‌گيري در مسيرهاي طولاني، به حركت خود در دريا ادامه دهند. ‏

رئيس سازمان انرژي اتمي خاطرنشان كرد كه در صورت لزوم و تصميم‌گيري دولت و همچنين خواست مردم،‌ مشكلي براي جايگزيني سوخت هسته‌اي در سيستم و فناوري ناوگان دريايي نداريم. ‏

وي با تاكيد بر اين‌كه جمهوري اسلامي ايران قابليت طراحي راكتورهايي را كه بتواند در شناور‌ها كار كنند، دارد، تصريح كرد: طراحي و ساخت راكتور ‏IR‎‏ 40(آب سنگين اراك) ايران را توانمند كرده و اين مساله سبب رشد سازندگان داخلي شده است. ‏

‏ هشدار به غرب ‏

عباسي درباره حملات سايبري جديد به رايانه‌ها در كشورمان گفت: اگر همچنان به اين اقدامات خود ادامه دهد، متعاقبا ضرباتي را توسط جمهوري اسلامي ايران دريافت خواهد كرد. ‏

وي با يادآوري اينكه كميته مشترك ضد تروريسم تشكيل شده است، افزود: دستگيريَ‌هاي اخير محصول كار مشترك نيروهاي انتظامي و امنيتي و دستورات صادره از طرف قوه قضائيه است. ‏



نوشته شده در   سه شنبه 3 مرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode