ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 28 تير 1391     |     کد : 39753

خسارت سنگين سيل در‌گيلان

سيل در 4 شهرستان رودسر، املش، لنگرود و فومن به ده‌ها خانه،‌ پل و راه روستايي زيان وارد كرد .


سيل در 4 شهرستان رودسر، املش، لنگرود و فومن به ده‌ها خانه،‌ پل و راه روستايي زيان وارد كرد.

 بارش شديد باران وسيلاب بامداد ديروز بيش از 600 ميليارد ريال خسارت در 4شهرستان گيلان برجا گذاشت.

فرماندار رودسر گفت:بر اثر بارش شديد باران و جاري شدن سيل در رودسر 20 خانه و پنج دهنه پل تخريب و راه 600 خانوار ساکن 20 روستا قطع شد.

سيل همچنين به 100 هکتار از شاليزارهاي اين شهرستان خسارت وارد کرد. راه ارتباطي رودسر به رحيم آباد نيز به علت تخريب پل ارتباطي قطع شد و يک نفر هم در رودسر به علت اصابت آذرخش کشته شد.

رضادوست جلالي گفت: خسارت سيل در اين شهرستان تاکنون 100 ميليارد ريال برآورد شده است. در املش نيز سيل موجب تخريب 10 دهنه پل و خسارت به تاسيسات آبرساني 20 روستا شد. سيل همچنين به 500 هکتار شاليزار30 تا 100 درصد خسارت وارد کرده است.برق هفت روستاي اين شهرستان نيز قطع شد.

فرماندار رودسر از تخريب كلي سه دهنه پل در روستاهاي سوگوابر، شمشاد سرا و پرشه در رحيم آباد، تخريب پل روستاي چاشخورلات چابكسر و قطع راه ارتباطي 30خانوار روستايي و نيز تخريب تاسيسات كارگاه سد مخزني پلرود و تخريب راه روستايي خياط محله به جور محله خبر داد.

وي افزود: بر اثر اين سيلاب بيش از يكصد هكتار از اراضي شاليزاري رودسر زير آب رفت و 80 رأس گوسفند و گاو نيز تلف شد.

دوست جلالي تخريب كامل چهارخانه در روستاي خسادان، رانش جاده روستايي آخوند ملك بخش رحيم آباد، تخريب جاده رحيم آباد به طول لات به مسافت يك كيلومتر و رانش جاده بيجارگاه به خسادان و قطع ارتباط جاده و قطع ارتباط روستايي خانك سرا رحيم آباد را از ديگر خسارات سيل به شهرستان رودسر بيان كرد. سيلاب به 500 هكتار از مزارع شاليزاري املش نيز خسارت زد.

فرماندار املش نيز از خسارت 30 تا 100 درصدي سيل به 500 هكتار از مزارع شاليزاري اين شهرستان خبر داد. اكبري افزود: به علت تخريب پل ماچيان به رحيم آباد و آسيب خط انتقال آب سفيد آب به املش، 70 درصد آب روستاهاي پايين دست و حوزه شهري املش قطع شد. وي ادامه داد: برق دو روستاي پليجه و سفيداربن نيز كاملاً قطع و برق بخشي از روستاهاي نركه، پيلدره، بزكويه و جوركاسر هم قطع شد.فرماندار املش افزود: حدود 50 روستا ديروز در سيلاب گرفتار شدند و علاوه بر آبگرفتگي منازل، چندين پل، دامداري و مرغداري نيز دچار آب گرفتگي شد. ‏

بارش شديد باران و جاري شدن سيل در بخش اطاقور شهرستان لنگرود به چند راه روستايي، خانه و واحد تجاري و چند هکتار شاليزار خسارت وارد کرد.‏معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر استان گيلان گفت: در پي بارش شديد باران، جاري شدن سيل و آبگرفتگي منازل امدادگران اين جمعيت به ياري خانوار‌هاي آسيب ديده چهار شهرستان رودسر،املش،لنگرود و فومن شتافتند. ‏

اكبرزاده معاون امور عمراني استانداري گيلان براي بررسي مسائل و مشكلات مردم رودسر بر اثر وقوع سيل، به اين شهرستان سفر كرد و دستورات لازم براي رفع سريعتر مشكلات را داد.

افشين عزيزي مدير كل مديريت بحران استان گيلان هم ميزان خسارت ناشي از باران و سيل در سه شهرستان اين استان را 600 ميليارد ريال اعلام كرد و گفت: اين خسارات به شهرستان‌هاي رودسر، املش و لنگرود وارد شده است. وي همچنين از كشته شدن يك نفر در جريان بارندگي و سيل رودسر خبر داد و گفت: ستاد بحران استان گيلان همچنان در حال شناسايي خسارات مالي و جاني احتمالي در مناطق سيلزده است.

سيل گله و چوپان را با خود برد ‏

جريان سيل يک گله گوسفند و چوپانش را درپيرانشهر با خود برد .

اين چوپان و 80راس گوسفند او به علت بارش ناگهاني وشديد باران در پيرانشهر در روستاي دلاوان پيرانشهر گرفتار و غرق شدند. همچنين سيل 20 کندوي زنبور عسل را نيز در اين روستا با خود برد جسد چوپان پنجاه ساله از آب گرفته و تحويل خانواده اش شد.

‏*باران هواي تهران را سالم كرد

مديرعامل کنترل کيفيت هواي تهران از قرار گرفتن هواي تهران در شرايط سالم درپي بارش باران و كاهش دما خبر داد .

رشيدي گفت:غلظت آلاينده‌هاي هوا ديروز به شدت کاهش يافت.

کارشناس سازمان هواشناسي براي امروز نيز در ارتفاعات تهران رگبار و رعد و برق پيش بيني کرد. وي گفت:شرايط براي رگبار و رعد و برق و بارش در تهران تا امشب مهيا است.

دماي هواي تهران ديروز نسبت به روز قبل از آن 6درجه کاهش داشت.

بارندگي در تهران موجب ورود آب‌هاي رونده به مناطق مختلف زير زميني و نشست زمين در خيابان وليعصر تهران شد‏.

‏نجات مرد کارتن خواب از کانال آب

‎ ‎ماموران آتش نشاني ايستگاه 77 ساعت 3 بامداد ديروز، مرد کارتن خواب را كه درداخل كانال پر آب خيابان سازمان آب گرفتار شده بود نجات دادند. ‏‎ ‎

محمدرضا رحماني فرمانده آتش نشانان دراين باره گفت: شدت و حجم آب داخل کانال به‌علت بارش شديد باران بالا آمده بود و اين مرد کارتن خواب در حال غرق شدن بود که آتش نشانان با استفاده از نردبان دستي و طناب مخصوص وارد کانال شدند و اين مرد را از مرگ حتمي نجات دادند.



نوشته شده در   چهارشنبه 28 تير 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode