ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 14 تير 1391     |     کد : 39078

شليك موشك‌هاي پيشرفته در رزمايش پيامبر اعظم

مرحله مقدماتي رزمايش موشکي پيامبر اعظم(ص) 7‌صبح ديروز با نقل وانتقالات نيروها به مواضع تعيين شده آغاز شد.

 مرحله مقدماتي رزمايش موشکي پيامبر اعظم(ص) 7‌صبح ديروز با نقل وانتقالات نيروها به مواضع تعيين شده آغاز شد.

در رزمايش موشکي پيامبر اعظم(ص) 7 ده‌ها فروند از انواع موشک‌هاي شهاب 1، 2، 3، موشک فاتح، موشک تندر، موشک‌هاي زلزال، خليج فارس و قيام به کارگرفته خواهند شد.

به گزارش سپاه نيوز، همزمان با آغاز مرحله مقدماتي رزمايش موشکي زمين به زمين نيروي هوافضاي سپاه، همه يگان‌ها و پايگاه‌هاي موشکي شرکت کننده در اين رزمايش مراحل آماده‌سازي و نقل و انتقالات خود به مواضع از پيش تعيين شده را اجرا كردند. با توجه به اينکه در رزمايش موشکي پيامبر اعظم(ص) 7 پايگاه هوايي شبيه‌سازي شده در کوير مورد هدف قرار خواهد گرفت، موشک‌هاي برد بلند، برد متوسط و کوتاه برد متناسب با مشخصات هر يک، در فواصل جغرافيايي مناسب در سطح کشور گسترش مي‌يابند. سردار سرتيپ پاسدار امير علي حاجي‌زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه بامداد ديروز از فرايند اجراي مرحله مقدماتي رزمايش و نحوه آماده‌سازي و استقرار يگانها و سامانه‌ها در برخي مناطق بازديد كرددر مرحله مقدماتي رزمايش پيامبر اعظم(ص) 7 مراحل آماده‌سازي و استقرار براي اجراي مرحله اصلي رزمايش انجام شد.



«خليج فارس» شاهکار شهيد طهراني مقدم

موشک هوشمند و بالستيک «خليج فارس» يک موشک مافوق سرعت صوت و کشتي‌زن بوده و تفاوت آن با موشک‌هاي قبلي اين است که ديگر موشک‌ها عمدتاً با سرعتي زير صوت و به صورت کروز عمل مي‌کردند اما «خليج فارس» با سرعتي مافوق صوت و به صورت بالستيک از سطح زمين شليک شده و به صورت عمودي از ارتفاع بالا مي‌تواند هرگونه ناو يا شناور دشمن را مورد هدف قرار دهد. اين موشک مي تواند انواع شناورهاي دشمن را در فاصله 300 کيلومتري مورد هدف قرار دهد. موشک «خليج فارس» به صورت هدايت ترکيبي عمل کرده به طوري که جستجوگر آن در فاز نهايي بر روي هدف قفل مي کند و در اين حالت هرگونه شناور دشمن هيچ راه گريزي از اصابت اين موشک که کلاهکي با حدود 650 کيلوگرم مواد منفجره دارد، نخواهد داشت.شايان ذکر است که اين موشک استراتژيک که يکي از شاهکارهاي سردار شهيد حسن طهراني مقدم به حساب مي‌آيد قابليت شليک از روي لانچرهاي سه تايي را نيز دارد.



«تندر» بر سر شناورهاي سنگين

موشک تندر در کلاس موشک‌هاي بالستيک به عنوان يکي از موشکهاي کوتاه برد مي توان از عمق خاک کشور، شناورهاي دشمن در تنگه هرمز را مورد هجوم قرار دهد. استفاده از موشک تندر در کنار ديگر موشک بالستيک دريايي ايران يعني «خليج فارس» مي تواند احتمال اصابت به هدف را بسيار بالا ببرد.



«فاتح» دقيق ترين موشک ايراني

فاتح را دقيق ترين موشک ايراني معرفي کرده‌اند که به کار گيري سيستم هدايت و کنترل بسيار دقيق اين موشک را قادر مي سازد با دقت بالا به اهداف مورد نظر اصابت کند.

افزايش برد و دقت، کاهش زمان مورد نياز براي استقرار و پرتاب و سهولت در نحوه انبارداري در مناطق مختلف آب و هوايي را از ويژگي‌هاي نسل جديد موشک فاتح 110 عنوان کرد موشکي که به دست متخصصان داخلي صنايع هوا فضايي وزارت دفاع طراحي و توليد شده و از هيچ يک از موشکهاي موجود در دنيا الگوبرداري نشده است. با بکارگيري اين موشک‌ها، توان و تحرک عملياتي يگان موشکي نيروي هوافضاي سپاه، به طور چشمگيري افزايش مي يابد.



«زلزال» زلزله اي در پايگاه‌هاي آمريکايي

زلزال با سوخت جامد از جمله مهمترين راکت‌هايي است که مي تواند اهداف و پايگاههاي دشمن در اطراف ايران را در فواصل کوتاه مورد هجوم قرار دهد. براي نخستين بار موشک‌هاي زمين به زمين زلزال از روي لانچرهاي سه‌تايي در رزمايش پيامبر اعظم 6 شليک شد که اين امر شليک تعداد بيشتري از موشک‌هاي زلزال در مدت زمان کم را امکان‌پذير کرده و موجب شده است تا تعداد موشک‌هاي بيشتري براي شليک در آنِ واحد آماده شوند.

در رزمايش پيامبر اعظم 6، تعداد 9 فروند از اين موشک‌ها به صورت همزمان از روي لانچرهاي سه تايي شليک شدند.



«شهاب»، کليدواژه مرگ در سرزمين‌هاي اشغالي

خانواده موشک‌هاي شهاب (شهاب1، 2 و3) را بايد معروف ترين موشک‌هاي ايراني در دنيا دانست. اين موشک‌ها که در انواع ميان برد و دوربرد ساخته شده اند، مي توانند براحتي سرزمين‌هاي اشغالي را مورد هدف قرار دهند و شايد همين ويژگي بود که نام شهاب را به عنوان کليد واژه مرگ براي رژيم صهيونيستي در جهان جا انداخت. در رزمايش موشکي پيامبر اعظم(ص) 6 بود که براي اولين بار موشک شهاب از سيلوهاي پرتاب موشک‌هاي بالستيک دوربرد از زير زمين شليک شد. با دستيابي به اين فناوري پيچيده که بنابر گفته فرماندهان نيروي هوافضاي سپاه، طي 15 سال کار تخصصي به دست‌ آمده است، مي‌توان انبوه موشک‌هاي دوربرد و بالستيک مانند شهاب را از نقاط زير زمين به سمت اهداف از پيش تعيين شده پرتاب کرد.



بازتاب گسترده رزمايش «پيامبر اعظم(7)» در رسانه‌هاي جهان

برگزاري رزمايش موشکي نيروي هوافضاي سپاه با نام «پيامبر اعظم(7)» بازتاب گسترده‌اي در رسانه‌هاي معتبر دنيا داشت.

خبرگزاري آسوشيتدپرس در خبري با عنوان «ايران مانور موشکي برگزار مي‌کند» نوشت: «سپاه قدرتمند پاسداران اين هفته برنامه انجام مانورهاي نظامي دارد. » آسوشيتدپرس در بخشي از خبر خود نوشت موشک شهاب 3 ايران، 1200 مايل (2000 کيومتر) برد دارد و مي‌تواند مواضعي در اسرائيل و جنوب اروپا را مورد هدف قرار دهد. روزنامه صهيونيستي «يديعوت آحارونوت» نيز اعلام کرد: ايران قصد برگزاري مانور موشکي سه روزه دارد. خبرگزاري فرانسه نيز در گزارشي از برگزاري مانور نظامي ايران در کوير خبر داد و آن را هشداري به تهديدهاي نظامي اسرائيل و آمريکا دانست. خبرگزاري رسمي چين (شينگهوا) نيز اين خبر را پوشش داد و به نقل از فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه اعلام کرد، مواضع فرضي مورد استفاده در اين رزمايش به پايگاه‌هاي هوايي برخي از کشورها مشابهت دارند. روزنامه انگليسي گاردين نيز در تيتر خود نوشت: «ايران نمادهاي پايگاه‌هاي نظامي خارجي را موشکباران مي‌کند. » شبکه‌ خبري اي. بي‌سي نيوز، ياهونيوز، پايگاه خبري عرب‌نيوز و بسياري از ديگر منابع رسانه‌اي دنيا نيز به نقل از منابع خبري بالا اين خبر را پوشش دادند. شبکه خبري العربيه در گزارشي در مورد برگزاري رزمايش پيامبر اعظم، برگزاري اين رزمايش را هشداري دانست که ايران به تهديدهاي آمريکا و اسرائيل داد.

شبکه خبري العربيه در گزارشي برنامه رزمايش موشکي ايران را مورد بررسي قرار داد و در تيتر خود نوشت: «ايران در هشداري به تهديدهاي آمريکا و اسرائيل، در کوير آزمايش موشکي برگزار مي‌کند. »خبرگزاري رويترز نيز با پوشش برگزاري رزمايش پيامبر اعظم ?، اين رزمايش را پاسخي قاطع به تهديدهاي اسرائيل دانست. خبرگزاري رويترز درباره رزمايش «پيامبر اعظم 7»، نوشت: «ايران اسرائيل را تهديد کرد. »اين خبرگزاري نوشت: «ايران خبر برگزاري آزمايش‌هاي موشکي را اعلام کرد و تهديد کرد که اگر اسرائيل به ايران حمله کند، اين دولت يهودي را از صحنه روزگار محو مي‌کند؛» بنا بر اعلام سپاه پاسداران، در اين رزمايش انواع موشک‌هاي شهاب، زلزال، فاتح، تندر، خليج فارس و قيام شليک خواهند شد. موشک‌هايي که نتيجه کار، خلاقيت، ايمان، تجربه و تخصص سربازان گمنامي چون سردار شهيد حسن طهراني‌مقدم هستند که در رزمايش پيامبراعظم 7 به کار گرفته خواهند شد.


نوشته شده در   چهارشنبه 14 تير 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode