ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 11 تير 1391     |     کد : 38904

هشدار دكتر جليلي نسبت به اقدام‌هاي غيرسازنده غرب

دبير شوراي عالي امنيت ملي نسبت به پيامدهاي دوري از منطق در گفتگوها و به‎ ‎كارگيري ابزارهاي غيرمشروع در قبال ملت ايران به كشورهاي غربي هشدار داد‎.

دبير شوراي عالي امنيت ملي نسبت به پيامدهاي دوري از منطق در گفتگوها و به‎ ‎كارگيري ابزارهاي غيرمشروع در قبال ملت ايران به كشورهاي غربي هشدار داد‎.

‌سعيد جليلي نماينده‏‎ ‎مقام معظم رهبري با ارسال نامه‌‌اي خطاب به «كاترين اشتون» مسئول سياست‎ ‎خارجي اتحاديه اروپا و هماهنگ‌كننده گفتگوهاي 1+5 با ايران با اشاره به مباني‏‎ ‎استدلالي و منطقي پيشنهادهاي جمهوري اسلامي ايران و ارزيابي مستدل و دقيق‎ ‎پيشنهاد 1+5 در گفتگوهاي مسكو تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران مانند گذشته‎ ‎آمادگي دارد به سهم خود در ابتكار عمل‌هايي كه بتواند گفتگوهايي موفق و روبه جلو‎ ‎را رقم بزند، كماكان مشاركت كند.

وي با ارزيابي روند گفتگوهاي استانبول، بغداد و مسكو تصريح كرد كه استمرار‎ ‎گفتگوهاي موفق و روبه جلو صرفا در شرايطي ممكن است كه در چارچوب راهبرد همكاري و‎ ‎در پي ايجاد اعتماد ملت ايران باشد‎.

دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به انتظار ملت ايران براي واكنش مناسب در‎ ‎قبال رويكرد غير سازنده طرف غربي هشدار داد. مسئوليت هرگونه لطمه به روند سازنده‎ ‎گفتگوها متوجه طرفي است كه ابزارهاي غيرمشروع را جايگزين منطق در گفتگوها‎ ‎مي‌كند‎.

از سوي ديگر «سرگئي لاوروف» وزير امور خارجه روسيه در كنفرانس مطبوعاتي مشترك با «رفيق عبدالسلام» همتاي تونسي خود گفت:‌در مذاكرات انجام شده، روسيه و تونس بر لزوم حل و فصل مسأله هسته‌اي ايران از راه ديپلماتيك تاكيد كردند. به گزارش خبرنگار ايرنا، لاوروف در اين كنفرانس مطبوعاتي گفت:‌روسيه و تونس خواهان حل و فصل مسأله هسته‌اي ايران از راه مذاكره هستند و معتقدند هرگونه سناريو نظامي احتمالي براي منطقه فاجعه‌بار خواهد بود. در همين حال وزير امور خارجه آمريکا از معافيت چين و سنگاپور از تحريم نفت ايران خبر داد.‏به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، «هيلاري کلينتون» وزير امور خارجه آمريکا اعلام كرد معافيت اين کشورها به دليل کاهش واردات نفت از ايران بوده است.‏همزمان با آن رئيس کميته نظامي ناتو اعلام کرد كه اين ائتلاف برنامه‌اي براي دخالت نظامي در سوريه يا ايران ندارد‏.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، ژنرال «ناد بارتلز»، رئيس کميته نظامي ناتو در گفتگو همچنين در پاسخ به اينکه واکنش ناتو در قبال سرنگوني جنگنده ترکيه چه خواهد بود، گفت: تمام 28 کشور عضو ناتو بايد در اين زمينه تصميم بگيرند.



رايزني وزراي خارجه ايران وآلمان ‏

گيدو وستروله وزير خارجه آلمان در تماس تلفني بادكتر علي اکبر صالحي وزير امور خارجه پيرامون آخرين تحولات مربوط به مذاکرات هسته‌اي ايران با کشورهاي 1+5 و همچنين اوضاع منطقه‌اي گفتگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش مهر، در اين گفتگوي تلفني طرفين بر ضرورت ادامه مذاکرات جمهوري اسلامي ايران و کشورهاي 1+5 تا رسيدن به نتايج ملموس تأكيد کردند.

صالحي درخصوص نشست اخير مسکو اظهار داشت: هيات جمهوري اسلامي ايران با آمادگي کامل و ابتکارات سازنده‌اي در اين نشست شرکت کرد که چنانچه گروه 1+5 واکنش‌هاي لازم ايجابي را در قبال آن از خود نشان مي‌داد زمينه براي برداشت گام‌هايي مهم به سمت جلو فراهم مي‌شد.

در ادامه اين گفتگو وزراي خارجه دو کشور اظهار اميدواري کردند که نشست کارشناسي طرفين كه قرار است سه‌شنبه در استانبول انجام شود بتواند زمينه پيشرفت مذاکرات در سطوح بالاتر را فراهم کند.


نوشته شده در   يکشنبه 11 تير 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode