ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 10 تير 1391     |     کد : 38884

نخستين كاروان عمره‌ي فعالان قرآنی به كشور بازگشت

27 خردادماه 350 نفر از فعالان قرآنی كشور براي اولين بار در قالب 3 كاروان توسط مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور با همكاری سازمان حج و زيارت به عمره مفرده اعزام شدند و پنجشنبه شب گذشته در ميان استقبال گرم به وطن بازگشتند.

27 خردادماه 350 نفر از فعالان قرآنی كشور براي اولين بار در قالب 3 كاروان توسط مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور با همكاری سازمان حج و زيارت به عمره مفرده اعزام شدند و پنجشنبه شب گذشته در ميان استقبال گرم به وطن بازگشتند.
در هر يك از اين كاروان‌ها شخصيت‌های قرآنی برجسته‌اي، از جمله حجت‌الاسلام والمسلمين قرائتی، ميرباقری، ابوالفضل بهرام‌پور، سبزعلی، قاری بين‌المللی و شهريار بحرانی، كارگردان فيلم‌های قرآنی حضور دارند.
در انتخاب فعالان قرآنی سعی شده است كه تمامی اقشار جامعه قرآنی از جمله مربيان قرآن، حافظان و نخبگان قرآنی در همه سطوح شامل اين سهميه شوند. هنوز بسياری از افراد مسن و سالمند در آرزوی انجام اين سفر معنوی هستند كه اگر اين موضوع به درستی اطلاع‌رسانی شود اميد تازه‌ای را در اين قشر برای زيارت بيت‌الله ‌الحرام و مدينه منوره بدون انتظار نوبت‌های چندين ساله مهيا می‌كند.
در 27 خردادماه فعالان قرآنی استان‌های مركزی، سمنان، گيلان، گلستان، مازندران و خوزستان، همچنين دوم تيرماه استان‌های تهران، قم، كرمانشاه و قزوين و 8 تيرماه فعالان قرآنی استان‌های البرز، همدان، اصفهان و زنجان به سفر عمره مفرده مشرف شده‌اند.
از اين تعداد اعزامی در اين مرحله 110 نفر از مدرسان قرآنی، 50 نفر از مديران قرآنی، 60 نفر از فعالان قرآنی، 80 نفر از حافظان قرآن و 40 نفر از قاريان قرآن حضور دارند.
15 استان كشور در مرحله اول به قيد قرعه، از تهران و در قالب 3 كاروان 120 نفره در زمان‌های 27 خردادماه، 2 تيرماه و 8 تيرماه به عمره مفرده مشرف شدند. همچنين جهت استفاده بيشتر قرآنيان، در هر كاروان شخصيت‌های قرآنی وی‍ژه از جمله حجت‌الاسلام والمسلمين محسن قرائتی، ميرباقری، ابوالفضل بهرام‌پور، سبزعلی، قاری بين‌المللی و شهريار بحرانی، كارگردان فيلم‌های قرآنی حضور دارند.
از جمله ويژگی‌ انتخاب نفرات اين بود كه همه فعالان قرآنی و حتی نفرات برتر آزمون‌های ملی حفظ و مفاهيم قرآن كريم نيز در اين سفر معنوی سهميه داشتند كه به قيد قرعه تعدادی انتخاب شدند. اين موضوع در كنار تشويق‌های مادی و جوايز، مايه دلگرمی ‌قرآن‌آموزان شد.
همچنين يك دوره آموزشی فشرده قبل از اعزام فعالان قرآنی به سفر حج، در روزهای 18 و 19 خردادماه در قم برای اين نفرات برگزار شد.
در اين دوره آموزشی زائران علاوه بر آشنايی با مديران و عوامل اجرايی كاروان‌ها، با احكام، اعمال و فلسفه اين سفر معنوی نيز آشنا شدند. اين دوره با حضور 350 نفر از فعالان قرآنی كشور به عنوان زائر، بعد از ظهر پنج‌شنبه، 18خردادماه آغاز شد و تا روز جمعه ادامه داشت.
تعداد افراد، از 750 نفر به 350 نفر رسيد
بر اساس هماهنگی انجام شده، تعيين نفرات به مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی سپرده شده بود كه مركز بر اساس شاخص‌های مربوطه، 750 نفر از فعالان قرآنی را جهت اعزام مشخص كرد و مقرر شد از تيرماه 1391 اين اعزام‌ها صورت گيرد.
بعد از پيگيری‌های متعدد مركز، سازمان حج و زيارت اعلام كرد با توجه به اينكه كشور عربستان سعودی سهميه ايران در اعزام به عمره مفرده را بيست هزار نفر كاهش داده است، امكان اعزام بيشتر از 350 نفر از فعالان قرآنی در مرحله اول وجود ندارد.
تنوع در انتخاب نفرات سبب شده بود كه در بين زائران، از كودك حدوداً 10 ساله تا سالمندان نيز وجود داشته باشد و به گفته زائران، همه آن‌ها از تدارك چنين سفر معنوی به همراه كاروان‌های قرآنی خشنود بودند و خواستار تداوم اين برنامه‌ها بودند.
پرواز برگشت نخستين گروه از زائران بيت‌الله‌الحرام از فعالان قرآنی، پنج‌شنبه، 8 تيرماه در فرودگاه مهرآباد و بدون تأخير به زمين نشست.


نوشته شده در   شنبه 10 تير 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode