ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 5 تير 1391     |     کد : 38639

حمله مزدوران آل سعود و آل خليفه به مردم بحرين

نيروهاي امنيتي آل‌خليفه و سعودي با سركوب تظاهرات مسالمت‌آميز انقلابيون بحرين در مناطق مختلف منامه، «سنابس»، «كرزكان» و «بلادالقديم» شماري از مردم و رهبران مخالف رژيم آل خليفه را زخمي كردند.

نيروهاي امنيتي آل‌خليفه و سعودي با سركوب تظاهرات مسالمت‌آميز انقلابيون بحرين در مناطق مختلف منامه، «سنابس»، «كرزكان» و «بلادالقديم» شماري از مردم و رهبران مخالف رژيم آل خليفه را زخمي كردند.

نيروهاي امنيتي بحرين تظاهرات مسالمت‌آميز مردم در منطقه «البلاد القديم» را سركوب كردند كه اين مهم به زخمي شدن و آسيب ديدن تعدادي از رهبران مخالف به ضرب گلوله‌هاي ساچمه‌اي و گازهاي سمي منجر شد.

شيخ «علي سلمان» دبيركل جمعيت وفاق ملي اسلامي بحرين و «حسن المرزوق» معاون وي كه پيشاپيش تظاهركنندگان حركت مي‌كردند، بر اثر شليك گلوله ساچمه‌اي از ناحيه كتف و گردن آسيب ديدند.«حسن المرزوق» معاون دبيركل جمعيت وحدتگرا نيز بر اثر اصابت گلوله‌هاي ساچمه‌اي از ناحيه گردن جراحت‌هاي شديدي برداشت.

نيروهاي امنيتي بحرين همچنين تعدادي از معترضان را بازداشت كرده و منطقه برگزاري تظاهرات را به محاصره خود در آوردند.

نيروهاي امنيتي همچنين اعتراضات مردمي در منطقه «باربار» را با تيراندازي و شليك گازهاي سمي و اشك‌آور عليه تظاهركنندگان سركوب كردند.در همين حال، شيخ عيسي قاسم، خواهان آزادي بازداشت شدگان شد، زيرا آنها زندانياني هستند كه به خاطر بيان ديدگاه‌هاي خود به زندان افتاده‌اند.

شيخ قاسم در جريان خطبه نماز جمعه همچنين خواهان محاكمه شكنجه‌گران زندانيان و ناقضان حقوق بشر شد كه همه حد و مرزها را زيرپا گذاشته‌اند.

وي تصريح كرد: سياست دولت در قبال ملت بر مبناي دشمني و اهانت و خفه‌كردن صداها در گلو استوار است.در اين حال، دبيركل جمعيت الوفاق گفت: رهبران معارض از اين پس در اعتراضات، به مردم خواهند پيوست.

از طرفي، جمعيت بحريني الوفاق اعلام كرد: به دنبال صدور حكم حبس براي يك پزشك بحريني به اتهام حمايت از تظاهرات در اين كشور، وي براي اعلام مخالفت خود با حكم صادره، دست به اعتصاب غذا زده است.

*عربستان

سازمان عفو بين‌الملل تاكيد كرد كه رژيم سعودي سركوب فعالان حقوق بشر را در دادگاه‌هاي فرمايشي شدت بخشيده است و درصدد خاموش كردن صداي اعتراضات آنها است.خبر ديگر اينكه، برادر پادشاه عربستان به عنوان وزير كشور جديد سوگند ياد كرد.

«اميراحمدبن عبدالعزيز»، برادر پادشاه عربستان و وزير كشور جديد عربستان طي مراسمي در برابر پادشاه اين كشور سوگند ياد كرد.

وي گفت: من از همه برادران و مسئولان خود در وزارت كشور عربستان مي‌خواهم كه به منظور برقراري امنيت و ثبات در اين كشور و تأمين رفاه شهروندان عربستاني با يكديگر همكاري كنند.

احمدبن عبدالعزيز همچنين از شهروندان عربستاني خواست تا جهت تحقق هرچه بيشتر ثبات و امنيت در اين كشور با نيروهاي امنيتي همكاري بيشتري كنند.

* يمن

صدها هزار نفر از مردم با برگزاري تظاهرات در شهر صنعا، پايتخت يمن و ساير استان‌هاي اين كشور مخالفت خود را با مشاركت در گفت‌وگوي ملي پيش از تحقق اهداف كامل انقلاب اعلام كردند.تظاهركنندگان همچنين دخالت‌هاي خارجي در امور داخلي كشورشان را محكوم كردند.

آنها همچنين مخالفت خود را با اوضاع نگران‌كننده امنيتي يمن ابراز داشتند.در همين حال، نيروهاي امنيتي يمن به ميدان آزادي در شهر «المعلا» يورش برده و چادرها و فرش‌هاي پهن شده در ميدان را در تلاش براي جلوگيري از برگزاري نماز جمعه به آتش كشيدند.

دهها هزار نفر از مردم استان صعده نيز با برگزاري تظاهرات، دخالت آمريكا در امور داخلي كشورشان را محكوم كردند.از ديگر سو واشنگتن، سرانجام پس از بارها مذاكره طولاني، براي ديكتاتور يمن و 18 همراهش، رواديد پزشكي مشمول حق مصونيت صادر كرد.

* اردن

شهروندان اردني در ادامه اعتراضات خود به روند جاري كشورشان، پس از اقامه نماز جمعه در شهرهاي مختلف اين كشور تظاهرات كردند.

از نكات قابل توجه در اين تظاهرات، حمله عده‌اي از نيروهاي لباس شخصي حامي نظام اردن به تظاهركنندگان و نيز خبرنگاران حاضر در محل بود.


نوشته شده در   دوشنبه 5 تير 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode