ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 23 خرداد 1391     |     کد : 37984

كساني را كه به درد انقلاب مي‌خورند نبايد حذف كرد

رئيس مجلس خبرگان رهبري با بيان اين كه «ائتلاف در سايه امامت و ولايت شکل‎ ‎مي‌گيرد»، گفت: به دليل اين که امروز در درياي نعمت‌هاي خداوند غوطه‌ور هستيم، نعمت‎ ‎انقلاب اسلامي را حس نمي‌کنيم‎.

رئيس مجلس خبرگان رهبري با بيان اين كه «ائتلاف در سايه امامت و ولايت شکل‎ ‎مي‌گيرد»، گفت: به دليل اين که امروز در درياي نعمت‌هاي خداوند غوطه‌ور هستيم، نعمت‎ ‎انقلاب اسلامي را حس نمي‌کنيم‎.

به گزارش ايسنا، آيت‌الله مهدوي‌کني‎ ‎در ديدار با خانواده شهدا و اعضاي شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي، با تاکيد بر‎ ‎اين که «بايد قدردان ثمرات انقلاب اسلامي باشيم» خطاب به اعضاي موتلفه گفت: شما در‎ ‎موتلفه اسلامي سابقه انقلابي داريد و سال‌ها فراز و نشيب مبارزه را ديده‌ايد‎.

وي با بيان اين كه امروز قيام‌هاي مردم مسلمان منطقه و بيداري اسلامي از انقلاب‎ ‎اسلامي ايران سرچشمه گرفته است و انقلاب اسلامي ايران از حرکت حزب موتلفه اسلامي‎ ‎آغاز شد، اضافه كرد: ارتباط با روحانيت و مرجعيت همواره بايد حفظ شود، زيرا در‎ ‎کارها بايد مجوز شرعي وجود داشته باشد. موتلفه اسلامي نام بسيار خوبي دارد؛ موتلفه‎ ‎از ائتلاف به وجود آمده است. من در انتخابات اخير مجلس شوراي اسلامي بارها گفتم که‎ ‎منظور از وحدت، ائتلاف است. امروز هم نبايد نقاط مشترک را رها کنيم و به بهانه‎ ‎اختلاف سلائق از ائتلاف دست برداريم.

رئيس مجلس خبرگان رهبري با تاکيد بر اين که ائتلاف در سايه امامت و ولايت شکل‎ ‎مي‌گيرد، اظهار داشت: امامت منشاء پيدايش نظام و بقاي آن است و اگر مي‌خواهيم‎ ‎ائتلاف داشته باشيم بايد به امام خود نگاه کنيم که امام حاضر ما امروز امام‎ ‎خامنه‌اي هستند. اختلاف منشاء تکامل است و اگر منجر به ائتلاف شود، خوب است و در راه‎ ‎خدا بايد جمعي کار کرد‎.

مهدوي‌کني در بخش ديگري از سخنان خود، با اشاره به لزوم جذب حداکثري گفت: کساني‎ ‎را که به درد انقلاب مي‌خورند بايد حفظ کرد و حذف نکرد. ممکن است افرادي اشکالاتي‎ ‎داشته باشند، اما نبايد خوبي‌هاي انسان‌ها را ناديده گرفت، مگر آنها که روح جمعي‎ ‎نداشته باشند و حضور آنان غيرقابل تحمل باشد. ما بايد با سعه صدر جا را براي ديگران‎ ‎باز کنيم و تنگ‌نظري‌ها را به کناري بگذاريم. قرآن هم به ما دستور مي‌دهد كه به دور‎ ‎خودتان حصار نکشيد تا خدا راه را بر شما باز کند‎.

وي با بيان اين كه «حزب مؤتلفه در دوره جديد بايد با سعه صدر نسل جديد را به‎ ‎ميدان آورد و حزب را با نسل گذشته محصور نكند»، افزود: اتصال به روحانيت و نظام‎ ‎ولايت، ما را به وحدت و ائتلاف مي‌رساند. مسلمانان بايد با همکاري و وحدت در عمل در‎ ‎برابر دشمنان اسلام مبارزه کنند‎.

رئيس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به وظايف مجلس نهم خاطرنشان کرد: نمايندگان‎ ‎مجلس بايد با هم برادرانه رفتار کنند. اگر مي‌خواهيم انقلاب را حفظ کنيم بايد با‎ ‎هم ائتلاف کنيم و از حذف يکديگر بپرهيزيم. نبايد به گونه‌اي شود که به يکباره کسي‎ ‎براي انقلاب نماند. مردم در صحنه هستند و مسائل را مي‌بينند. آيا واقعا وظيفه ما در‎ ‎انقلاب اين است که يکديگر را تخريب کنيم؟‎ ‎

مهدوي‌کني به وظايف مجلس خبرگان از جمله نظارت بر كار رهبري اشاره كرد و افزود: ‎نظارت خبرگان بر رهبري، نظارت حراستي است؛ يعني اين که نگذاريم رهبري مورد هجمه قرار‎ ‎گيرد. بايد سينه خود را در مقابل تهاجم دشمنان سپر کنيم تا رهبري ضربه نخورد‎.

بر اساس اين گزارش، در ادامه اين ديدار، محمدنبي حبيبي، دبيرکل حزب موتلفه‎ ‎اسلامي هم گفت: برخي حتي‎ ‎با شعار اصولگرايي به دنبال حذف روحانيت از صحنه انقلاب هستند، اما معتقديم‎ ‎اصولگرايي منهاي روحانيت، اصولگرايي منهاي اصولگرايي است. ما پاي روحانيت‎ ‎ايستاده‌ايم و کاري هم به برنده شدن يا نشدن در انتخابات نداريم و اين مساله با‎ ‎کساني که مي‌خواهند از روحانيت به عنوان ابزار استفاده کنند، تفاوت دارد‎.



نوشته شده در   سه شنبه 23 خرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode