ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 10 خرداد 1391     |     کد : 37400

همایش بین‌المللی قرآن و مستشرقان برگزار می‌شود

دبیر علمی همایش بین‌المللی قرآن و مستشرقان از برگزاری این همایش در بهمن ماه 1391 خبر داد.

دبیر علمی همایش بین‌المللی قرآن و مستشرقان از برگزاری این همایش در بهمن ماه 1391 خبر داد.
«احمد مرادخانی» دبیر علمی همایش بین‌المللی قرآن و مستشرقان با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی قرآن و مستشرقان که با حضور نمایندگان بیش از 10 کشور خارجی برگزار می‌شود،به فارس گفت: همایش بین المللی قرآن و مستشرقان در اواخر بهمن ماه 1391به همت جامعة‌المصطفی‌العالمیه برگزار می‌شود.
وی محورهای اصلی جهت ارسال مقالات به این همایش را سه محور برشمرد و دراین خصوص اظهار داشت: محور علوم قرآن شامل وحی، نزول قرآن، ابعاد اعجاز قرآن، تحدی قرآن، تحریف ناپذیری قرآن، جمع قرآن، نسخ، محکم و متشابه، اسباب نزول، قرائات قاریان، کتاب وحی، مبانی و قواعد و روش‌های تفسیر، تاریخ تفسیر، اسرائیلیات در تفسیر، مصاحف و نسخه‌های خطی اولین محور این همایش است.
وی روش‌شناسی مطالعات قرآنی مستشرقان را دومین محور این همایش بر شمرد و در این خصوص اظهار داشت: این محور شامل سیر مطالعات قرآنی در غرب از ابتدا تاکنون «مراحل، انگیزه‌ها، اهداف، تأثیر و تأثرات و رویکرد‌ها»، شخصیت شناسی قرآن پژوهان غربی و بررسی شیوهای جدید مستشرقان در تفسیر قرآن است.
مرادخانی، زبان، ادبیات و ساختار قرآن را سومین محور این همایش بر شمرد و گفت: این محور نیز شامل ادبیات قرآنی و مباحث لفظی قرآن بخط عربی، پیوستگی و انسجام ساختاری آیات قرآن، واژگان دخیل، نقش زبان‌های سامی در تفسیر قرآن، بلاغت در قرآن و استعاره در قرآن است.
وی در خصوص مهلت ارسال آثار به این همایش گفت: داوطلبان باید تا پایان مهر ماه 1391 آثار خود را با موضوعات فوق به دبیرخانه همایش ارسال کنند.
مرادخانی در پایان از برگزاری این همایش در مجتمع آموزشی امام خمینی (ره) شهر قم در بهمن ماه 1391 خبر داد.


نوشته شده در   چهارشنبه 10 خرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode