ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 23 ارديبهشت 1391     |     کد : 36514

سازمان ملل و اتحاديه عرب نسبت به بروز جنگ داخلي در سوريه هشدار دادند‎

كوفي عنان با ارائه گزارش خود به شوراي امنيت در خصوص سوريه با اذعان نسبت به انجام عمليات نظامي توسط گروه‌هاي مسلح در سوريه تاكيد كرد دو طرف درگير در اين كشور بايد مذاكرات سياسي را آغاز كنند.

 ‎ 

كوفي عنان با ارائه گزارش خود به شوراي امنيت در خصوص سوريه با اذعان نسبت به انجام عمليات نظامي توسط گروه‌هاي مسلح در سوريه تاكيد كرد دو طرف درگير در اين كشور بايد مذاكرات سياسي را آغاز كنند.

به گزارش ايسنا، عنان فرستاده سازمان ملل به سوريه در كنفرانس خبري در ژنو اظهار داشت: خشونت‌ها بايد در سوريه متوقف و روند سياسي در راستاي منافع ملت سوريه آغاز شود.

وي افزود: ما اين درخواست‌ها را تنها از دولت سوريه نداريم بلكه از گروه‌هاي مسلح نيز مي‌خواهيم سلاح خود را زمين بگذارند.

عنان تاكيد كرد: همگان در سوريه بايد به طرح سازمان ملل و آغاز مذاكرات براي خروج از بحران پايبند باشند.

وي اظهار داشت: اولويت نخست ما توقف خشونت‌ها در سوريه است. ما آغاز آرام و كندي در سوريه داشتيم اما به تضمين‌هايي براي استقرار 300 ناظر در سوريه تا پايان ماه مه دست يافتيم و اين مساله بسيار مهم است چرا كه تعداد ناظران بين‌المللي در اين كشور بسيار كم است.

عنان تاكيد كرد: هدف از استقرار ناظران بين‌المللي فراهم كردن شرايط براي آغاز مذاكرات سياسي در اين كشور است و چنانچه شرايط كنوني در سوريه ادامه پيدا كند ممكن است اين كشور به سمت آغاز جنگ داخلي حركت كند و پيامدهاي اين جنگ بسيار ناخوشايند خواهد بود.

دبيركل اتحاديه عرب نيز نسبت به وقوع جنگ داخلي در سوريه هشدار داد و اظهار داشت در صورت آغاز اين جنگ كشورهاي همسايه نيز از پيامدهاي آن رنج خواهند برد.

نبيل‌العربي در سفر به چين و ديدار با مسئولان اين كشور افزود: افزايش عمليات نظامي در سوريه اين كشور را به آغاز جنگ داخلي تهديد مي‌كند، جنگي كه هيچ كس وقوع آن را نمي‌خواهد.

العربي همچنين تاكيد كرد: معتقدم شرايط براي برگزاري انتخابات پارلماني در سوريه فراهم نبود چرا كه بخش زيادي از مردم اين كشور با برگزاري اين انتخابات مخالف بودند. اين در حالي است كه نماينده دائم آمريكا در سازمان ملل با اشاره به تشديد كمك‌هاي واشنگتن به مخالفان سوري اعلام كرد آمريكا به اعمال فشارهاي خود به نظام سوريه تا كناره‌گيري اسد از قدرت ادامه خواهد داد.

به گزارش فارس «سوزان رايس» مدعي شد وضع در سوريه به ويژه براي ميليون‌ها نفري كه همچنان حملات روزانه را تحمل مي‌كنند و نياز فوري به كمك‌هاي انسان دوستانه دارند، همچنان وخيم است.

از سويي بشار جعفري نماينده سوريه در سازمان ملل گفت: سوريه با توطئه تروريست‌هايي كه از مرزهاي مجاور وارد كشور مي‌شوند؛ رو به رو است و عربستان؛ قطر و تركيه از مخالفان مسلح حمايت مي‌كنند.

بثينه شعبان مشاور سياسي و مطبوعاتي رئيس جمهوري سوريه نيز گفت: آينده سوريه را مردم اين كشور تعيين مي‌كنند.

وي با تاكيد بر اينكه مسايل كشورها با تهديد حل نمي‌شود، گفت ادعاهاي مربوط به تجاوز به مرزهاي تركيه از سوي سوريه واقعيت ندارد.

خبر ديگر اينكه برهان غيلون رهبر مخالفان خارج‌نشين سوريه با وزير خارجه چين در پكن ديدار و گفت و گو كرد. غليون كه از سه روز قبل در راس هياتي در چين بسر مي‌برد به ديدار «يانگ جيه چي» رفت. منابع محلي از محتواي مذاكرات طرفين جزيياتي منتشر نكردند.

‏حمله به ناظران

گروهك‌هاي مسلح در مسير عبور كاروان ناظران بين‌المللي يك بسته انفجاري منفجر كردند و شش نظامي سوريه زخمي شدند.

خبرگزاري فرانسه اعلام كرد يك بسته انفجاري صبح در راه كاروان ناظران بين‌المللي در ورودي شهر درعا منفجر شد در حالي كه رابرت مود رئيس ناظران نيز در اين كاروان حضور داشت.

در اين حال رجب طيب اردوغان نخست‌وزير تركيه در ديدار با ماريو مونتي همتاي ايتاليايي خود پيشنهاد افزايش ناظران سازمان ملل در سوريه را به تعداد هزاران نفر را مطرح كرد. وي گفت نياز به هزاران ناظر بين‌المللي در سوريه است و شايد شوراي امنيت سازمان ملل مي‌بايست گام‌هاي متفاوت بر دارد.

از سويي يك هفته‌نامه آلماني از تصميم دولت آلمان براي اعزام شماري از نظاميان اين كشور در قالب ناظران سازمان ملل متحد به سوريه خبر داد.‏

به گزارش اشپيگل، دولت آلمان در اين مورد تصميم خواهد گرفت و در صورت تصويب، ارتش آلمان اقدام به اعزام 10 نيروي نظامي به سوريه خواهد كرد.

‏پايان شمارش آرا

شمارش آراي انتخابات پارلماني سوريه در همه استان‌هاي اين كشور به پايان رسيد و تاكنون نتيجه چهار استان به طور غيررسمي اعلام شده و فهرست وحدت ملي پيشتاز است.

نتيجه رسمي در هيچ يك از استان‌ها اعلام نشده اما بنا بر اخبار رسيده، نتايج غيررسمي در چهار استان به طور غيررسمي اعلام شده و فهرست وحدت ملي پيشتاز است. نتيجه رسمي در هيچ يك از استان‌ها اعلام نشده اما بنا بر اخبار رسيده، نتايج غيررسمي در چهار استان حلب، سويداء، طرطوس و قنطيره اعلام شده است.‏

اخبار رسيده از پيشتازي فهرست وحدت ملي حكايت مي‌كند. اين فهرست ائتلاف 10 حزب سوري است كه حزب بعث از مهم‌ترين احزاب حاضر در آن است.



نوشته شده در   شنبه 23 ارديبهشت 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode