ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 16 ارديبهشت 1391     |     کد : 36233

شوراي نظامي مصر به واگذاري قدرت تن داد

شبكه خبري العربيه به نقل از رئيس ستاد مشترك ارتش مصر اعلام كرد در صورت پيروزي هر يك از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري مصر در دور اول قدرت را واگذار مي‌كند...

 شبكه خبري العربيه به نقل از رئيس ستاد مشترك ارتش مصر اعلام كرد در صورت پيروزي هر يك از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري مصر در دور اول قدرت را واگذار مي‌كند.

اين تصميم شوراي نظامي مصر در پي تظاهرات چند روز گذشته مردم معترض مقابل وزارت دفاع صورت مي‌گيرد.

معترضين خواستار كناره‌گيري شوراي عالي نظامي مصر از قدرت و لغو ماده 28 قانون انتخابات شدند كه به كميته عالي مستقل انتخابات رياست جمهوري مصونيت قضايي اعطا مي‌كند.تحصن‌كنندگان مصري پارچه نوشته‌هايي را با خود حمل مي‌كردند كه روي آنها شعارهايي مانند «سرنگون باد حكومت نظاميان» و «مردم خواهان سرنگوني طنطاوي هستند» نوشته شده بود.خبر ديگر اينکه حمله ارتش مصر به تحصن‌كنندگان وزارت دفاع و دانشگاه «عين‌ شمس» قاهره 20 كشته و 100 زخمي برجاي گذاشت.

نيروهاي نظامي مصر و ارتش اين كشور سپيده‌ دم ديروز پس از نماز صبح به تحصن‌كنندگان ميدان التحرير يورش بردند.اين يورش منجر به درگيري نيروهاي نظامي مصر با تحصن‌كنندگان وزارت دفاع شد و تحصن‌كنندگان براي دفاع از خود در برابر ارتش اقدام به پرتاب‌ سنگ و شيشه‌ها و بطري‌هاي خالي به سوي نظاميان مصري كردند.

در اين حال، شبكه الجزيره اعلام كرد: شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر نشست فوق‌العاده‌اي را با رهبران گروه‌هاي سياسي عضو پارلمان برگزار كرد.در همين راستا، منابع آگاه مصري اعلام كردند كه اين نشست با هدف بررسي مسائلي از جمله بحران سياسي موجود ميان دولت و پارلمان، تشكيل كميته مسئول تدوين قانون اساسي جديد و اعتصاب گروه‌هاي سياسي در برابر وزارت دفاع اين كشور برگزار شد.

خبرنگار شبكه الجزيره در اين خصوص گفت: در اين نشست در وهله اول بحران ايجاد شده در روابط دولت و پارلمان كه باعث به تعليق درآمدن جلسات پارلمان شده است مورد بررسي قرار گرفت.خبر ديگر اينكه، جبهه سلفي مصر در بيانيه‌اي حمايت خود را از «محمد مرسي»، نامزد جماعت اخوان‌المسلمين در انتخابات رياست جمهوري مصر اعلام كرد.از ديگر سو، يك پايگاه خبري عربي از مديريت برنامه‌هاي انتخاباتي عمروموسي، نامزد انتخابات رياست جمهوري مصر توسط افسراني از سازمان اطلاعات و جاسوسي انگليس موسوم به «MI6» خبر داد.

در اين ارتباط، پايگاه خبري الصحافه به نقل از خبرنگار خود نوشت كه منابع آگاه در قاهره تأكيد كرده‌اند كه عمروموسي براي پيروزي در انتخابات رياست جمهوري مصر دست به دامان سازمان اطلاعات و جاسوسي انگليس موسوم به MI6 شده و هم‌اكنون تيمي از افسران اين سازمان با عمروموسي همكاري مي‌كنند.



نوشته شده در   شنبه 16 ارديبهشت 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode