ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 27 فروردين 1391     |     کد : 35343

محك تجربة 50 هزار قرآن‌آموز

رئيس اداره آموزش مرکز هماهنگی فعالیت های قرآنی از برگزاری هشتمین آزمون سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن با حضور0 5 هزار شرکت کننده در یکم اردیبهشت خبر داد.

روزجمعه، یکم اردیبهشت؛ در هشتمین آزمون حفظ، ترجمه و مفاهیم صورت مي‌گيرد .

رئيس اداره آموزش مرکز هماهنگی فعالیت های قرآنی از برگزاری هشتمین آزمون سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن با حضور0 5 هزار شرکت کننده در یکم اردیبهشت خبر داد.
مرتضی خدمتکار، رئيس اداره آموزش مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور از برگزاری هشتمین آزمون سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن خبر داد و به شبستان گفت: این آزمون جمعه،
یکم اردیبهشت با حضور 50 هزار شرکت کننده و به طور همزمان در
185 حوزه امتحانی از ساعت 9 صبح برگزار می شود.
وی درباره رشته های این آزمون گفت: حفظ، ترجمه و مفاهیم و زبان قرآن شامل صرف و نحو عربی که برای نخستین بار به این آزمون افزوده شده است، رشته های این آزمون به شمار می رود. البته هر یک از این رشته ها زیرمجموعه هایی دارند.
همچون حفظ پنج، 10، 20 و 30 جزء قرآن. در مجموع داوطلبان در
14 کدرشته دانسته های قرآنی خود را به داوري می گذارند.
خدمتکار ادامه داد: 10 هزار نفر از ثبت نام کنندگان در رشته حفظ و
40 هزار نفر در رشته های ترجمه، مفاهیم و زبان قرآن شرکت کرده اند. زبان قرآن شامل صرف و نحو زبان عربی برای نخستین بار و همسو با افزوده شدن این رشته به دوره های آموزشی مؤسسات قرآنی به آزمون گذاشته می شود. در هر سال همسو با رشته هایی که به دوره های آموزشی افزوده می شوند رشته های آزمون ها نیز تغییر می یابد.
رئيس اداره آموزش مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور درباره تغییرات کمی این آزمون در مقایسه با دوره مشابه گذشته عنوان کرد: مقایسه آمار شرکت کنندگان در دوره هشتم با دوره مشابه سال گذشته نشان می دهد که میزان مشارکت نه افزایش یافته و نه کاهش. همچنین
با مروری بر آمار ثبت نام کنندگان در طول این هشت دوره می توان دریافت میزان مشارکت ها نزدیک به یکدیگر بوده و در نهایت به میزانی اندک تفاوت داشته است.
وی با بیان این مطلب که رشته حفظ این آزمون دو مرحله ای برگزار می شود، افزود: شرکت کنندگان در مرحله کتبی در صروت کسب حدنصاب امتیاز به مرحله شفاهی که اوائل خرداد برگزار می شود، راه می یابند. نتایج اصلی نیز تقریباً یک ماه پس از برگزاری آزمون سراسری از طریق پایگاه اطلاع رسانی مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور به نشانی
www .qai.ir اعلام می شود.
خدمتکار با اشاره به برگزاری این آزمون ویژه دو گروه سنی زیر 15 سال و بزرگسال یادآور شد: پس از اعلام نتایج به افرادی که امتیاز لازم را کسب کرده باشند علاوه بر جوائز مصوب، گواهینامه پایان دوره اعطاء می شود.
آزمون های سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن هشت دوره است که ویژه قرآن آموزان مؤسسات قرآنی به همت مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور برگزار می شود و در کنار سنجش معلومات شرکت کنندگان، از طریق ایجاد فضای رقابتی برای کسب گواهینامه پایان دوره و جوایز مصوب، زمینه ارتقای دانسته ها و معلومات آنها را نیز فراهم می کند.


نوشته شده در   يکشنبه 27 فروردين 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode