ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 24 فروردين 1391     |     کد : 35204

دكتر جليلي: ايران آماده مذاكره سازنده است

ابتكارات جديدي در مذاكرات استانبول ارائه مي‌كنيم ...

ابتكارات جديدي در مذاكرات استانبول ارائه مي‌كنيم

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در آستانه مذاكرات ايران و 1+5 اعلام كرد: اميدواريم طرف مقابل با رويكردي سازنده و روحيه همكاري وارد گفتگوها شود.

به گزارش ايسنا سعيد جليلي در كنفرانسي مطبوعاتي در جمع خبرنگاران گفت: براي گفتگوهاي موفق و رو به جلو آمادگي داريم.وي با بيان اين كه بيش از يك سال گذشته در پايان مذاكرات استانبول اعلام كردم كه ايران همواره آماده گفتگوست، اظهار داشت: ظاهراً كشورهاي 1+5 زماني را لازم داشتند تا براي گفتگوها آمادگي مجدد پيدا كنند. در يك سال گذشته ايران به ظرفيت‌ها و پيشرفت‌ها و اقتدار بيشتر در عرصه‌هاي مختلف دست پيدا كرده است.

جليلي با اشاره به روند بيداري اسلامي در منطقه اظهار داشت: بيداري اسلامي در منطقه و انسجام بيشتر و همبستگي مردم ايران كه در انتخابات سال گذشته مجلس شوراي اسلامي ظهور يافت و پيشرفت‌هاي علمي و فني به ويژه در توليد صفحات سوخت ظرفيت‌هايي را براي ما ايجاد كرده است تا مردم با اقتدار از حقوقشان دفاع كنند.

اين اقتدار متكي به پشتيباني مردم و همبستگي ملي و ظرفيت‌هاي مادي و معنوي است.

وي با بيان اين كه ظرفيت‌هاي در اختيار ايران فرصت بزرگي براي همكاري‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي ايجاد كرده است، تأكيد كرد: آنچه در مناسبات با ايران راهگشا و موفق است، راهبرد گفتگو و همكاري است. ما هميشه گفته‌ايم زبان تهديد و فشار عليه ملت ايران نتيجه‌اي نداشته بلكه بيشتر موجب جديت ملت ما در دفاع از حقوق اساسي‌اش شده است.

حمايت قاطع مجلس از تيم مذاکره‌کننده ايران

204 نفر از نمايندگان مجلس با امضاي بيانيه‌اي حمايت قاطع خود را از تيم مذاکره کننده در دفاع از حقوق هسته‌اي ملت ايران در اجلاس استانبول، اعلام کردند.‏

به گزارش فارس متن بيانيه که اميدوار رضايي عضو هيأت رئيسه مجلس ديروز آن را قرائت کرد، به شرح ذيل است:‏

بسم الله الرحمن الرحيم

جمهوري اسلامي ايران با رهبري داهيانه مقام معظم رهبري در شرايطي قرار دارد که عليرغم همه اقدامات غير قانوني صورت گرفته عليه ملت بزرگ ايران، از صدور قطعنامه گرفته تا تحريم‌هاي فرا منطقه‌اي با قدرت و قاطعيت در چارچوب عهد نامه ‏NPT‏ و مقررات آژانس بين المللي انرژي اتمي به راه خود در مسير فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي ادامه داده است و امروز به عنوان يک واقعيت انکار ناپذير در جهان داراي توانمندي پيشرفته صلح‌آميز هسته‌اي است.‏

پيام ما با عنوان نمايندگان بزرگ ايران به کشورهاي 1+5 اين است که با پذيرفتن اين واقعيت غيرقابل انکار و پذيرفته شده در چارچوب عهدنامه ‏NPT‏ و تغيير سياست تقابل به تعامل، نقطه پاياني بر روند جاري بگذارند و وضعيت را در مسير عادي قرار

دهند.‏

نمايندگان ملت بزرگ ايران اضافه بر تعهد صورت گرفته در چارچوب عهدنامه ‏NPT‏ با توجه به نظر مقام معظم رهبري مخالفت خود را با سلاح هسته‌اي، در همه کشورهاي جهان اعلام و از کشورهاي 1+5 قويا مي‌خواهد خلع سلاح اتمي جهان را هر چه سريعتر آغاز کند.‏

در پايان حمايت قاطع خود را از دفاع تيم مذاکره کننده در اجلاس آتي 1+5 از حقوق هسته‌اي ملت ايران اعلام مي‌کنيم.‏

دكتر صالحي: ايران با حسن‌نيت در مذاكرات حضور مي‌يابد

وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران با بيان اين‌كه جمهوري اسلامي ايران با حسن‌نيت در مذاكرات با گروه 1+5 حاضر مي‌شود، گفت: توصيه ما اين است كه طرفين هم با حسن‌نيت و انعطاف در اين گفتگوها شركت كنند.

دكتر علي‌اكبر صالحي در گفت‌وگو با مهر در آستانه مذاكرات ايران و گروه 1+5 كه شنبه در استانبول برگزار خواهد شد، با بيان اين‌كه ايران همواره براي گفت‌وگو آماده بوده است، افزود: ما براي رفع برخي نگراني‌هاي ساخته شده فكر و ذهن آن‌ها آمادگي

داريم.

وزير خارجه ابراز اميدواري كرد كه در نتيجه مذاكرات آتي ايران و 1+5، تفاهم متقابل ميان طرفين حاصل شود.

قشقاوي: تحريم ايران پشتوانه مردمي ندارد

معاون کنسولي، امور مجلس و ايرانيان وزارت امور خارجه گفت: کشورهاي غربي با اعمال برخي تحريم‌ها، مردم اين کشورها را از حق طبيعي‌شان محروم مي‌کنند، از اين رو تحريم ايران پشتوانه مردمي ندارد.

به گزارش مهر، حسن قشقاوي در همايش بزرگ دانشجويي روز‎ ‎ملي فناوري هسته‌اي که در دانشگاه قم برگزار شد به اهميت موضوع هسته‌اي ايران اشاره‏‎ ‎کرد و اظهار داشت: نيت غرب بر اين بود که فقط يک رژيم جعلي حق دستيابي به انرژي‎ ‎هسته‌اي را در منطقه داشته باشد، بنابراين حوزه هسته‌اي براي غربي‌ها صد در صد خط‎ ‎قرمز بوده است‎.

‎وي اضافه کرد: استدلال غربي‌ها اين بود که مسلمانان حتما‎ً ‎بايد زيردست و پايين‌تر از صهيونيست‌ها باشند و هرگز نبايد مسير هسته‌اي شدن را در‎ ‎پيش بگيرند.

قشقاوي به حمايت بي‌چون و چراي غرب از رژيم صهيونيستي و دفاع‎ ‎جانانه غول رسانه‌اي از اين رژيم جعلي اشاره کرد و افزود: تاکنون هيچ مقاله‌اي در ‎رسانه‌هاي مطرح دنيا در مورد ترور دانشمندان هسته‌اي توسط رژيم جعلي اسرائيل منتشر‏‎ ‎نشده است.

انگار هيچ کسي بر روي حقانيت اسرائيل براي ترور دانشمندان هسته‌اي ما شکي‎ ‎ندارد‎!

‎معاون کنسولي، امور مجلس و ايرانيان وزارت امور خارجه از دانشمندان‎ ‎هسته‌اي به عنوان قهرمانان ملي ياد کرد و افزود: اگر تحليلي از حمايت غربي‌ها و‎ ‎رسانه‌هاي مطرح دنيا از رژيم صهيونيستي داشته باشيم، بايد هر لحظه آمادگي براي خنثي‎ کردن توطئه‌هاي صهيونيست‌ها داشته باشيم، چراکه ممکن است تيم‌هاي ترور جديد در کشور تشکيل‎ ‎شود و ما بايد آمادگي کامل براي حفاظت از سرمايه‌هاي داخلي را داشته‎ ‎باشيم‎.‎

وي با ابراز تأسف از‎ ‎رويکرد جانبدارانه غربي‌ها و رسانه‌هاي جمعي غرب از رژيم صهيونيستي اظهار داشت‎: ‎آنها ترور دانشمندان هسته‌اي کشورمان را حق اسرائيل مي‌دانند.

قشقاوي افزود: غربي‌ها در حالي دم از دموکراسي مي‌زنند که بحث‎ ‎تحريم سوخت هواپيماها در هيچ يک از پارلمان رسمي اين کشورها تصويب نشده است و در‎ ‎واقع آنها از جايگاه نماينده‌هاي مردمي براي اين تحريم استفاده‏‎ ‎نکرده‌اند‎.

معاون وزير خارجه با بيان اينكه آنها براي کهنه سربازان جنگ در کشورهاي‎ ‎خودشان مراسم برگزار مي‌کنند و به آنها مدال مي‌دهند، اما کهنه سربازان جنگ و‎ ‎جانبازان و ايثارگران ما را تحريم مي‌کنند، گفت: دستيابي به انرژي صلح‌آميز‎ ‎هسته‌اي حق طبيعي ماست و در سايه مقاومت و حمايت و هدايت مقام معظم رهبري، پايداري‎ ‎دولت و همکاري همه دانشمندان شهيد و جوانان هسته‌اي مسير صلح‌آميز هسته‌اي را ادامه‎ ‎

خواهيم داد‎.

اعلام موضع انگليس

معاون وزارت خارجه انگليس در آستانه برگزاري مذاكرات ايران و گروه 1+5 در استانبول، گفت: اين مذاكرات به منزله فرصتي واقعي براي پيشبرد اوضاع در جهت مثبت

است.

به گزارش ايرنا «آليستر برت» با انتشار يك بيانيه ويديويي افزود: ما از اين موضوع استقبال مي‌كنيم كه دولت ايران اعلام آمادگي كرده است تا بار ديگر با انگليس و ديگر اعضاي جامعه بين‌المللي درباره برنامه هسته‌اي خود وارد مذاكره شود.

وي مدعي شد: دستور كار ما پنهاني نيست، بلكه بسيار آشكار است.

معاون وزارت خارجه انگليس گفت: قصد داريم از حركت ايران در جهت برنامه هسته‌اي غيرنظامي براي مقاصد پزشكي و توليد انرژي حمايت كنيم.

اين پيشنهاد به صورت علني اعلام مي‌شود و هر كسي مي‌تواند دريابد ما از چه چيزي حمايت مي‌كنيم.

وي اظهار داشت: در مقابل دولت ايران هم بايد نگراني‌هاي جامعه بين‌المللي را در نظر بگيرد و نگراني‌هاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي را كه از طرف همه ما از امنيت هسته‌اي مراقبت مي‌كند، بر طرف سازد.

برت گفت: در چنين وضعي اگر اين مساله تحقق يابد در آن صورت اين گفت‌وگوها بختي براي موفقيت خواهند داشت.


نوشته شده در   پنجشنبه 24 فروردين 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode