ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 19 فروردين 1391     |     کد : 34978

90 درصد بودجه قرآنی سال 90 واريز شد

قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی از واريز 200 ميليارد تومان از بودجه امور قرآنی سال 90 به حساب شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و اعلام كرد: دستگاه‌های مشمول دريافت اين بودجه با انعقاد تفاهم‌نامه‌ آن را دريافت می‌كنند.

قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی از واريز 200 ميليارد تومان از بودجه امور قرآنی سال 90 به حساب شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و اعلام كرد: دستگاه‌های مشمول دريافت اين بودجه با انعقاد تفاهم‌نامه‌ آن را دريافت می‌كنند.
حجت‌‌الاسلام والمسلمين حميد محمدی، قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی و دبير شورای توسعه فرهنگ قرآنی، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) ضمن اعلام خبر دريافت 90 درصد از بودجه نيم‌درصد امور قرآنی سال 90، گفت: رئيس‌جمهور اهتمام ويژه‌ای به اين امر داشتند و در مصوبه دوم دولت، بودجه قرآنی كشور رقم 218 ميليارد تومان اعلام شد. اين مصوبه دوم بزرگترين اتفاقی بود كه در امور قرآنی كشور در سال 90 رخ داد.
رئيس مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور بيان كرد: با پيگيری ويژه‌ معاونت برنامه‌ريزی و نظارت راهبردی رئيس‌جمهور، 200 ميليارد تومان يعنی 90 درصد بودجه نيم درصد سال 90 دريافت و به حساب شورای عالی انقلاب فرهنگی واريز شد. وی تصريح كرد: تمامی دستگاه‌هايی كه اين پول بايد به آن‌ها اختصاص داده شود با عقد تفاهم‌نامه در چهار مرحله مبالغ تعيين شده را دريافت می‌كنند. بدين شكل كه در مرحله اول به عنوان پيش‌پرداخت، 25 درصد مبلغ را دريافت خواهند كرد؛ 25 درصد بعد را پس از ارائه طرح و برنامه و 25 درصد سوم را پس از اجرای 50 درصد از طرح‌ها و برنامه‌هايشان دريافت می‌كنند. مابقی يعنی مرحله چهارم، پس از ارائه 100 درصد گزارش كار اجرای طرح و برنامه‌ها به حساب دستگاه مربوطه پرداخت می‌شود.
حجت‌الاسلام محمدی تصريح كرد: گزارش اين نحوه پرداخت بودجه امور قرآنی كشور را روز گذشته، 15 فروردين‌ماه، با حضور در مجلس شورای اسلامی به اطلاع نمايندگان ملت رساندم و آن‌ها اين شيوه را تأييد كردند. محمدی درباره نحوه تعيين بودجه فعاليت‌های قرآنی در بودجه سال 91 كشور نيز گفت: فعلاً در بودجه 91 نيز صحبت از همان اختصاص نيم درصد از بودجه دستگاه‌های اجرايی كشور به امور قرآنی است. اما پيشنهادی از جانب ما داده شده است كه نحوه تخصيص بودجه قرآنی در سال 91 در چهار مرحله باشد، يعنی هر سه‌ماه يك‌بار بودجه تخصيص يابد و اتفاقی كه در سال 90 رخ داد و تخصيص كل بودجه قرآنی تا پايان سال به طول انجاميد، مجدد تكرار نشود. البته نگاه بسيار مثبتی به عملكرد خانه ملت در نحوه تعيين بودجه قرآنی سال 91 داريم. بايد همچنان صبر كرد، البته شنيده‌ها حاكی است كه هنوز صحبتی از بودجه قرآنی سال 91 در كميسيون تلفيق به ميان نيامده است.
قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی در پايان تأكيد كرد: دستگاه‌هايی كه قبلاً طرح‌های قرآنی خود را به شورای توسعه فرهنگ قرآنی ارائه داده‌اند با انعقاد تفاهم‌نامه‌ به آسانی بودجه سال 90 را دريافت خواهند كرد.


نوشته شده در   شنبه 19 فروردين 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode