ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 24 بهمن 1390     |     کد : 32679

حماسه حضور

ملت ايران ديروز با حضور ميليوني خود در راهپيمايي يوم‌الله 22 بهمن، بار ديگر ضمن اعلام وفاداري به جمهوري اسلامي ايران و بيعت مجدد با رهبر معظم انقلاب، اميد دشمنان را به يأس تبديل كردند.

 ملت ايران ديروز با حضور ميليوني خود در راهپيمايي يوم‌الله 22 بهمن، بار ديگر ضمن اعلام وفاداري به جمهوري اسلامي ايران و بيعت مجدد با رهبر معظم انقلاب، اميد دشمنان را به يأس تبديل كردند.

همزمان ملت مسلمان و قهرمان تهران اعم از مرد و زن و پير و جوان در سالروز پيروزي انقلاب با حضور گسترده و با شكوه در راهپيمايي 22 بهمن ضمن تجديد ميثاق با آرمان‌هاي امام خميني(ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، بار ديگر عزم و اراده آهنين خود را در دفاع از نظام جمهوري اسلامي ايران به رهبري حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي به نمايش گذاشتند.

مردم مومن و خدا جوي تهراني كه از مسيرهاي دهگانه خود را به ميدان آزادي و خيابان‌هاي اطراف آن رسانده بودند، با شعارهاي كوبنده، نفرت خود را از توطئه‌هاي استكبار و صهيونيسم جهاني به سردمداري آمريكاي جهانخوار، اعلام كرده و به سخنان رئيس جمهوري گوش فرا دادند.

در اين مراسم، دكتر محمود احمدي‌نژاد در سخناني اعلام كرد كه در روزهاي آينده شاهد افتتاح چند دستاورد بسيار بزرگ در عرصه هسته‌اي خواهيم بود.

رئيس جمهوري، تصريح كرد كه ملت ايران همواره بر حفظ آرمان‌ها و ارزش‌هايش تاكيد داشته و سر سوزني از آن جدا نمي‌شود.

وي افزود: انقلاب اسلامي هرگز براي برپايي يك امپراتوري و تسلط بر ديگران ايجاد نشده است. انقلاب براي برتري بر ديگران نيست. انقلاب اسلامي براي توحيد، عدالت، عشق، محبت، علم و سعادت است و براي همه انسان‌ها و ملت‌هاست و انقلاب اسلامي بر اين اساس و با اين روح و آرمان شكل گرفته است.

احمدي‌نژاد در ادامه با اشاره به برخي دستاوردها در سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي اظهار داشت: در بخش علمي امروز شاهد نشاط، شكوفايي و جهش علمي در كشور هستيم، به گونه‌اي كه مشاهده مي‌كنيم قبل از انقلاب سالانه حداكثر 300 مقاله علمي داشتيم و اين رقم در طول برنامه سوم به 12 هزار مقاله رسيد.

رئيس جمهوري با بيان اين‌كه «امروز در علوم پيشرفته صاحب حرف هستيم» گفت: در بخش نانو تكنولوژي در حالي كه امروز رتبه دوازدهم دنيا را داريم. شش سال پيش رتبه سي و هفتم را داشتيم. در اين بخش درحالي كه در منطقه رتبه ششم را داشتيم. امروز با تلاش دانشمندان رتبه اول را دارا هستيم.

در بخش بيوتكنولوژي هم از رتبه سي و سوم در جهان به رتبه 14 ارتقا يافتيم. در اين بخش در منطقه رتبه اول را دارا هستيم.

در بخش پزشكي به مرتبه‌اي رسيده‌ايم كه بسياري از داروهاي پيچيده را متخصصان ما در ايران مي‌سازند و حتي بخشي از آن را صادر مي‌كنند.

وي با بيان اين‌كه «ظرف سه الي چهار سال آينده رتبه علمي كشور در بخش‌هاي مذكور به رتبه پنج يا ششم دنيا ارتقا پيدا خواهد كرد» گفت: در طول اين چند سال 48 دانشكده پزشكي ساخته شده و به‌جاي اعزام بيماران به خارج از كشور، عده زيادي بيمار براي درمان به ايران مراجعه مي‌كنند.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه در هر چهار بخش علوم فضايي، ايران كارهاي خود را مستقيما توسط دانشمندان خود انجام مي‌دهد افزود: امروز ساخت ماهواره‌، ساخت ماهواره‌بر، سكوي پرتاب و دستگاه‌ها وايستگاه‌هاي كنترل زميني، بومي شده است.

وي با تاكيد بر اين كه در آينده نزديك ملت ايران همه نيازهاي خود را توسط دانشمندان ايراني تامين خواهد كرد گفت: ظرف چند روز آينده دنيا شاهد افتتاح چند دستاورد بسيار بزرگ در عرصه هسته‌اي خواهد بود.

به گفته وي، در پي اجراي هدفمندي يارانه‌ها در مدت يك سال فقط در مصرف بنزين بيش از 15 ميليارد دلار صرفه‌جويي اتفاق افتاد كه اين رقم در كيسه ملت ايران و براي ساخت ايران عزيز خواهد بود.

احمدي‌نژاد با بيان اين كه در صادرات غيرنفتي يك معجزه اتفاق افتاده است، گفت: قبل از انقلاب سالانه حدود نيم ميليارد دلار صادرات غيرنفتي داشتيم. اين رقم در سال 83 به 5/7 ميليارد دلار رسيد و امسال صادرات غيرنفتي ملت ايران از مرز 35 ميليارد دلار گذشته است و تا پايان سال از مرز 43 ميليارد دلار خواهد گذشت.

وي ادامه داد: اين در حالي است كه واردات كنترل شده و در 10 ماهه اول امسال، واردات كشور با پنج درصد كاهش مواجه بوده است.

رئيس جمهوري با اشاره به اين‌كه حدود يك ميليون و 400 هزار مسكن روستايي نوسازي شده كه 12 برابر مدت مشابه قبل است، درباره طرح‌هاي بزرگ نيروگاهي هم اظهار داشت: در طول پنج سال بيش از پنج هزار مگاوات به ظرفيت برق كشور اضافه شده است، به گونه‌اي كه امروز از صادركنندگان اصلي برق در منطقه هستيم.

وي با اشاره به آماري درباره ميزان سرمايه‌گذاري صنعتي گفت: از سال 81 تاكنون ميزان سرمايه‌گذاري صنعتي به بيش از 100 هزار ميليارد تومان رسيده است. اين رقم تا سال 668،57 ميليارد تومان بود.رئيس جمهوري با بيان اين‌كه ازكارهاي مهم ديگر در كشور، تاسيس صندوق توسعه ملي است، افزود: براي اولين بار در طول تاريخ اين كشور، سال گذشته و امسال بيش از30 ميليارد دلار در اين صندوق براي ساختن كشور، ايجاد اشتغال و پيشرفت ذخيره شده و دولت بدون اين پول كشور را اداره كرده است.

احمدي‌نژاد خطاب به ملت‌هاي جهان تاكيد كرد: آزادي و دموكراسي هرگز از لوله تفنگ ارتش ناتو و بمباران‌هاي ناتو بيرون نخواهد آمد و دخالت‌ كشورها و دولت‌هاي مستكبر، ملت‌ها را به آزادي نمي‌رساند؛ چراكه آنها اگر يك دلار خرج كنند، انتظار دارند كه ده‌ها دلار به جيب بزنند و پيش از هر اقدامي منابع، معادن، نفت و ثروت كشورها را بين خودشان تقسيم مي‌كنند.

رئيس جمهوري با بيان اين كه همه مشكلات ما به خاطر سلطه آمريكا و وجود رژيم صهيونيستي است و همه ديكتاتوري‌هاي منطقه و جهان با پشتوانه نظام سلطه وآمريكا اعمال مي‌شود، گفت: آنها امروز آمده‌اند و عليه ملت ايران بسيج شده‌اند و با لحن توهين و تهديد با ملت ايران صحبت مي‌كنند. من به آنها نصيحت مي‌كنم كه روش خود را صلاح كنند، تاريخ را بخوانند و جغرافيا را مطالعه كنند و ملت ايران را بشناسند. سابقه و ظرفيت و قدرت او را مورد مطالعه قرار دهند و بدانند با يك ملت بزرگ و تاريخ‌ساز طرف هستند.

رئيس جمهور با تأكيد بر اين كه نظام سلطه و غرب با پيشرفت ملت ايران مخالف است، خطاب به آنها گفت: امروز تمام دنيا فهميده‌اند كه شما با پيشرفت ما مخالف هستيد و موضوع هسته‌اي بهانه است. آنها صحبت از مذاكره مي‌كنند، بسيار خب، ما همواره آماده مذاكره بوده‌ايم، البته در چارچوب عدالت و احترام.

وي افزود: شما هستيد كه هر روز بهانه مي‌آوريد و دور هم جمع مي‌شويد و قطعنامه صادر مي‌كنيد. به صراحت مي‌گويم كه اگر با زبان زور و توهين با ملت ايران سخن بگوييد، بدانيد كه ملت ايران هرگز در برابر شما تسليم نخواهد شد، تنها راه شما پايبندي به عدالت و احترام به حقوق ملت ايران و بازگشت به ميز مذاكره است و تلاش براي همكاري و هر راه ديگري جز به شكست‌هاي بيشتر براي شما منتهي نمي‌شود.

وي ادامه داد: عدالت نيازمند حاكمان صالح و عادل است و من مي‌خواهم با صداي بلند و از زبان تمام ملت‌هاي آزاده جهان اعلام كنم كه جايگزين نظم ناعادلانه بر ضد بشري جهان چيزي جز جامعه كامل مهدوي نخواهد بود.

رئيس قوه قضائيه هم در راهپيمايي 22 بهمن 1390 حضور يافت و گفت كه ملت ايران تسليم‌شدني نيست. او خطاب به كشورهاي غربي تأكيد كرد كه اين مردم از راه خود كوتاه نخواهند آمد.

آيت‌الله آملي لاريجاني در جمع خبرنگاران در پاسخ اين سؤال كه حضور پرشكوه مردم چه پيامي را براي بيگانگان خواهد داشت، اظهار داشت: همه مشاهده مي‌كنيد كه امروز مردم حضور ميليوني داشته و بحمدلله ملت ايران استوارتر از هميشه در مسيري كه انتخاب كرده كه همانا استقلال و عظمت است، در حال پيشروي است.

رئيس قوه قضائيه تصريح كرد: ملت ايران هيچ وقت شكست‌خوردني نيست و هيچ‌گاه در مقابل فشار بيگانگان تسليم نخواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمين ناطق‌نوري رئيس بازرسي دفتر مقام معظم رهبري هم در ساعات اوليه برگزاري راهپيمايي 22بهمن به خيل عظيم راهپيمايان تهراني پيوست.

حضور مراجع و مسئولان در راهپيمايي

حضرت آيت‌الله العظمي ناصر مكارم شيرازي از مراجع عظام تقليد گفتند: حضور يكپارچه و باشكوه مردم در راهپيمايي 22 بهمن نشان‌دهنده اين است كه تهديد و تبليغات منفي دشمنان نمي‌تواند در اراده مستحكم ملت ايران براي دفاع از انقلاب ذره‌اي خلل ايجاد كند.

بنابراين گزارش، آيت‌الله العظمي عبدالله جوادي آملي و آيت‌الله ابراهيم اميني و حائري شيرازي از اساتيد برجسته حوزه علميه قم هم در راهپيمايي 22 بهمن در قم حضور پيدا كردند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام همگام با مردم مؤمن و انقلابي كشورمان در راهپيمايي 22 بهمن در تقاطع خيابان آزادي ـ دكتر قريب شركت كرد.

به گزارش ايسنا، آيت‌الله‌هاشمي رفسنجاني با توجه به اهميت حضور گسترده مردم در صحنه‌هاي مختلف انقلاب به ويژه راهپيمايي يوم‌الله 22 بهمن اظهار داشت: اين حضور پرشكوه حاكي از عمق عشق و وفاداري مردم به انقلاب و نظامي اسلامي است.

وي اين حضور گسترده را پاسخ مناسبي به تهديدها و تحريم‌هاي دشمنان عليه انقلاب اسلامي برشمرد.

حضور هنيه در راهپيمايي

22 بهمن

«اسماعيل هنيه» نخست‌وزير دولت منتخب مردم فلسطين هم كه روز جمعه وارد تهران شده است، به عنوان نماينده مردم فلسطين به اتفاق معاون اول رئيس جمهوري كشورمان در محل خيابان محمدعلي جناح به صف راهپيمايان تهراني پيوست.

رئيس مجلس خبرگان رهبري هم تأكيد كرد: حضور مردم نشانه پايبندي ملت به عهدي است كه با امام(ره) بسته است.

آيت‌الله محمدرضا مهدوي كني ديروز پس از حضور در مراسم راهپيمايي يوم‌الله 22 بهمن در جمع خبرنگاران در تهران افزود: حضور مردم اميدواركننده بود و دوستان انقلاب اسلامي را اميدوار و دشمنان را نوميد كرد.

وي گفت: همان‌گونه كه اميدوار بوديم، مراسم راهپيمايي امسال پرشورتر از گذشته برگزار شد.

تشكر از حضور عظيم مردم

شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي و ستاد مركزي دهه فجر انقلاب اسلامي با صدور بيانيه‌اي از جوشش ايمان و تجلي بصيرت و نمايش وحدت و اقتدار ملي ملت آگاه و سرافراز ايران اسلامي در راهپيمايي دشمن‌شكن يوم‌الله بيست و دوم بهمن 1390 در سراسر كشور تقدير و تشكر كرد.


نوشته شده در   دوشنبه 24 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode