ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 18 بهمن 1390     |     کد : 32379

مخالفت جهاني با تهديدهاي آمريكا و اسرائيل عليه ايران

فعالان جنبش ضدجنگ در 41 شهر ايالات متحده و 31 شهر كشورهاي ديگر از جمله كانادا، هندوستان، تركيه، انگليس، ايرلند، بنگلادش و نروژ تظاهراتي در همبستگي با مردم ايران برگزار كردند.

 فعالان جنبش ضدجنگ در 41 شهر ايالات متحده و 31 شهر كشورهاي ديگر از جمله كانادا، هندوستان، تركيه، انگليس، ايرلند، بنگلادش و نروژ تظاهراتي در همبستگي با مردم ايران برگزار كردند.

تعدادي از سازمان‌هاي ضدجنگ، كه عمدتاً درآمريكا استقرار دارند نيز فراخواني مشترك براي انجام تظاهراتي جهاني در روز4 فوريه2012(15بهمن 1390) در همبستگي با مردم ايران صادر كرده بودند.

ديروز تظاهراتي مردمي در چند شهر بزرگ آمريكا بر محور اين شعارها انجام شد: با جنگ مخالفت كنيد!

با تحريم‌ها مخالفت كنيد! با دخالت‌ها در ايران مخالفت كنيد! با ترورها در ايران مخالفت كنيد!

هدف تظاهرات روزچهارم فوريه محكوم كردن آمريكا، متحدين آن در اتحاديه اروپا وتهديدات جنگي اسرائيل، عمليات علني و غيرعلني، تحريم‌ها، ترورها و تبليغات و دروغ‌هاي مكرر رسانه‌هاي جمعي عليه ايران اعلام شد.

در اين حال، شهر نيويورك شاهد تظاهرات و تجمع مردم در ميدان«ساعت» اين شهر در حمايت از ايران بود و تظاهركنندگان با در دست داشتن تصاويري از شهيد احمدي روشن، اقدامات خصمانه دولت واشنگتن و متحدانش عليه تهران را محكوم كردند.

تظاهركنندگان در اين تظاهرات با در دست داشتن تصاوير شهيد احمدي روشن ترور دانشمندان ايراني، تهديد به جنگ و اعمال تحريم توسط آمريكا، اتحاديه اروپا و اسرائيل را محكوم كردند.

تظاهر كنندگان در شهرهاي آمريكا از جمله فيلادلفيا، لس‌ انجلس، شيكاگو، بوستون و سانفرانسيسكو با سردادن شعار« با ايران جنگ نكنيد» هرگونه اقدام نظامي احتمالي عليه ايران را محكوم كردند.

مردم در اين تظاهرات تاكيد كردند كه«دشمن واقعي آمريكا بانكداران هستند نه كشور ايران.»

شهر واشنگتن نيز شاهد تظاهرات مردم بود كه مقابل كاخ سفيد تجمع كردند.

به دعوت دو سازمان اصلي ضد جنگ آمريكايي «انسركولشن» و «اينترنشنال اكشن سنتر» و صدها سازمان ديگر ضد جنگ آمريكا، در بيش از 70 شهر در آمريكا و سراسر جهان، مردم دست به تظاهرات درحمايت از ايران زدند.

در اين تظاهرات مردم شعارهايي ازجمله«جنگ بر عليه ايران خير»، « جنگ نه»، « پول را براي تعليم و تربيت مردم خرج كنيد»، «ايران كشوري مستقل است»، « دست از سر ايران برداريد» و« تحريم‌ها را قطع كنيد» را سردادند.

همچنين در لس آنجلس معترضان با پوشيدن لباس‌هاي زندانيان گوانتانامو به سياست‌هاي جنگ طلبانه آمريكا اعتراض كردند.

در«ونكوور» و«كالگاري» كانادا نيز تظاهرات برگزار شد.

از طرفي شماري از مردم مسلمان تركيه در اعتراض به استكبار جهاني به دليل اعمال تحريم‌هاي يكجانبه عليه ايران در شهر استانبول دست به تظاهرات زدند و سياست‌هاي امپرياليستي و صهيونيستي آمريكا و رژيم صهيونيستي را محكوم كردند.

در اين تظاهرات كه از سوي« مجمع مقاومت در برابر امپرياليسم» و با حمايت برخي نهادهاي غيردولتي تركيه در شهر استانبول برگزار شد، مردم مسلمان تركيه مثلت آمريكا، اسرائيل و انگليس را محكوم كردند.

تظاهركنندگان با تاكيد بر اينكه ايران در مقابل آمريكا هرگز تسليم نمي‌شود، بر حق مسلم استفاده ايران از انرژي صلح آميز هسته‌اي تاكيد كردند.

در اين تظاهرات كه در ميدان«تقسيم» استانبول برگزار شد، تظاهركنندگان پرچم‌هاي‌هاي آمريكا، اسرائيل و انگليس را به آتش كشيدند و شعارهاي مرگ بر اسرائيل، مرگ بر آمريكا، مرگ بر انگليس، مردم ايران تنها نيستند، انرژي هسته‌اي حق مسلم ايران است،‌ آمريكاي قاتل از خاورميانه گم شو،‌ سر دادند.

تظاهر كنندگان همچنين پلاكاردهايي با مضمون«آمريكا، انگليس، اسرائيل مثلث شيطاني» و «جنگ عليه ايران هرگز» با خود حمل مي‌كردند.


نوشته شده در   سه شنبه 18 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode