ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 27 دي 1390     |     کد : 31419

اسد فرمان عفو عمومي داد

بشار اسد رئيس جمهوري سوريه قانون عفو عمومي جرائم مرتكب شده در رويدادهاي ماه‌هاي اخير از 15 مارس 2011 تاكنون را صادر كرد.

افراد فراري از جمله سربازان در داخل و خارج نيز مشمول فرمان اسد مي‌شوند

بشار اسد رئيس جمهوري سوريه قانون عفو عمومي جرائم مرتكب شده در رويدادهاي ماه‌هاي اخير از 15 مارس 2011 تاكنون را صادر كرد.

به گزارش خبرگزاري سوريه (سانا)، از جمله اين موارد مي‌توان به عفو شهروندان سوري دارنده سلاح و مهمات بدون مجوز كه سلاح و مهمات مزبور را تا 31 ژانويه 2012 (11 بهمن) تحويل دهند، اشاره كرد. همچنين افراد فراري از جمله سربازان در داخل و خارج نيز مشمول اين عفو مي‌شوند.

اگر افراد متواري تا 11 بهمن سال جاري خود را تسليم نكنند، شامل عفو نخواهند شد.

گفته مي‌شود هزاران نفر در جريان رويدادهاي ماه‌هاي گذشته دستگير شده‌اند كه با توجه به اين عفو در روزهاي آينده آزاد خواهند شد. اين اقدام در راستاي اجراي پروتكل امضاشده بين سوريه و اتحاديه عرب نيز قابل ارزيابي است كه يكي از بندهاي آن آزادي زندانيان حوادث اخير است.

انفجار قطار

قطار حامل سوخت در استان «ادلب» شمال غرب سوريه بر اثر انفجار بمب جاسازي شده توسط افراد مسلح در آتش سوخت و سه‌نفر از كاركنان آن مجروح شدند.

اين قطار حامل 20 تانكر به ظرفيت 1000 تن نفت كوره بود كه براي توليد برق از آن استفاده مي‌شود. در نتيجه انفجار، لوكوموتيو و 14 تانكر آن واژگون و لوكوموتيوران، رئيس قطار و معاون وي مجروح شدند. همچنين زيان مالي ناشي از آن 30 ميليون ليره (هر 60 ليره يك دلار) برآورد شده است.

از سويي انفجار بمب در مسير حركت خودرو حامل كارگران نساجي در شهر ادلب شش كشته و 16 زخمي برجا گذاشت.

پيشتر نيز دو كارخانه نساجي در شهر حلب به آتش‌كشيده شد كه فقط خسارات يكي از آنها شش و نيم ميليارد ليره برآورد شد.

ورود كشتي آلماني

يك روزنامه آلماني از حضور يك كشتي جاسوسي ارتش آلمان در آبهاي سرزميني سوريه خبر داد.روزنامه اشپيگل نوشت: كشتي جاسوسي ارتش آلمان با نام «آلستر» با 85 سرنشين نظامي در شرق درياي مديترانه در حال حركت است.

اين روزنامه ماموريت اين كشتي جاسوسي را عمليات شناسايي و بررسي وضع منطقه اعلام كرده و مي‌نويسد، به ظاهر اين كشتي اواخر دسامبر در تيررس يك كشتي جنگي سوريه نيز قرار گرفته است.

اين گزارش مي‌افزايد: كشتي جاسوسي آلستر، زيرمجموعه يك گردان زير دريايي است كه ماموريت محرمانه‌اي براي جمع‌آوري اطلاعات در خاورميانه بر عهده دارد.خبر ديگر اينكه يك كشتي روسي كه ادعا مي‌شود حامل سلاح و مهمات به مقصد سوريه بود در تركيه توقيف شد.به گزارش فارس، اين كشتي روسي به منظور بازرسي از سوي گارد ساحلي و مقامات گمرك تركيه در بندر اسكندرون اين كشور پهلو گرفت.از سويي نخست‌وزير انگليس از روابط روسيه با سوريه انتقاد كرد.

ديويد كامرون در مصاحبه با شبكه تلويزيوني العربيه اظهار داشت: من از روس‌ها و دولت روسيه مي‌خواهم با دقت بيشتري به رفتار خود در قبال سوريه نگاه كنند.در اين حال نماينده پارلماني حزب‌الله لبنان پس از گفت و گو با وزير خارجه تركيه ضمن مخالفت با دخالت‌هاي خارجي در امور داخلي كشورهاي منطقه تاكيد كرد حزب‌الله با آنكارا درباره تشخيص وضع جاري در سوريه اختلاف نظر دارد.

«محمد رعد» پس از گفت و گو با احمد داود اوغلو كه به لبنان سفر كرده است گفت در اين ديدار بطور مفصل درباره تحولات جاري منطقه گفت و گو شد اما درباره تشخيص اوضاع جاري بويژه در باره آنچه در اطراف ما صورت مي‌گيرد

‏‎]‎اشاره‌ به سوريه‎[‎‏ ميان ما اختلاف نظر وجود دارد.

در تحولي ديگر «منصف المرزوقي» رئيس جمهوري موقت تونس نسبت به هرگونه دخالت نظامي در سوريه هشدار داد و تاكيد كرد وضع سوريه بسيار پيچيده است و اگر در اين كشور دخالت نظامي انجام شود، آتش جنگ همه منطقه را فرا خواهد گرفت.


نوشته شده در   سه شنبه 27 دي 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode