ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 26 دي 1390     |     کد : 31353

تبديل برنامه هاي دهه فجر به «جشن قرآنی فجر»

سازمان دارالقرآن به عنوان هماهنگ‌كننده برنامه‌های كميته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، آمادگی خود را برای همكاری با سازمان‌ها و نهاد‌های كشور برای قرآنی كردن فضای جشن‌های اين دهه اعلام كرد.

كميته قرآن ستاد دهه فجر اعلام آمادگي كرد؛
سازمان دارالقرآن به عنوان هماهنگ‌كننده برنامه‌های كميته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، آمادگی خود را برای همكاری با سازمان‌ها و نهاد‌های كشور برای قرآنی كردن فضای جشن‌های اين دهه اعلام كرد.
محمدمهدی بحرالعلوم، معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الكريم، با بيان اين مطلب كه سازمان دارالقرآن مسئول هماهنگی برنامه‌های كميته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی است، به بيان عنوان اين برنامه‌ها پرداخت و بع ايكنا گفت: همانند سال‌های گذشته آغاز برنامه‌های كميته قرآن با ادای احترام و نثار گل به مقام شامخ بنيانگذار جمهوری اسلامی ايران و حضور بر سر مزار ايشان و تجديد ميثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی خواهد بود.
وی بيان كرد: اين مراسم در پنجمين سال خود با حضور تمامی مديران، چهره‌ها، فعالان و مديران مؤسسات مردمی در يكی از روزهای پيش از آغاز جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود كه جزئيات اين حضور، متعاقباً اعلام خواهد شد.
بحرالعلوم مهمترين برنامه اين كميته را برگزاری «جشن قرآنی فجر» برشمرد و به ارائه توضيحاتی در اين‌باره پرداخت و افزود: در اين ايام بسياری از سازمان‌های اجرايی و نهادهای كشور ويژه كاركنان و خانواده‌هايشان مراسم‌ و جشن‌هايی را برپا می‌كنند. سازمان دارالقرآن آمادگی خود را برای همكاری با اين سازمان‌ها جهت قرآنی كردن برنامه‌ها اعلام می‌كند.
وی با اشاره به هم‌زمانی دهه فجر با ميلاد پيامبر اكرم (ص) و هفته وحدت، تصريح كرد: برپايی محافل قرآنی با استقبال خوبی روبرو شده است، اما مخاطبان خاص خود را دارد. اين سازمان با هدف آشنايی عموم مردم با اين محافل، برآن شده است تا از جشن‌های دهه فجر بهترين استفاده را كرده و قاريان، حفاظ و گروه‌های هم‌خوانی را تحت مديريت خود درآورده و با درخواست هر سازمانی اين افراد را به جشن‌های آن‌ها اعزام كند تا اين‌گونه برنامه‌ها به جشنی قرآنی مبدل شود.
********
برگزاری «جشنواره محصولات قرآنی»
بحرالعلوم عنوان كرد: «جشنواره محصولات قرآنی» با همكاری اتحاديه مؤسسات قرآنی ـ مردمی كشور در ايام دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. مؤسسات قرآنی می‌توانند محصولات توليدی خود را اعم از نرم‌افزار، كتاب، نشريات، سايت و وبلاگ قرآنی و ... برای حضور در اين جشنواره ارسال كنند. فراخوان برای ارسال آثار به زودی اعلام می‌شود.
وی افزود: مالكيت اين محصولات بايد به اثبات برسد و تمامی محصولات، مورد ارزيابی داوران قرار خواهد گرفت و در نهايت بهترين‌ها در قالب نمايشگاهی برای بازديد عموم ارائه می‌شود كه مسئوليت برپايی اين جشنواره برعهده اتحاديه مؤسسات قرآنی ـ مردمی كشور خواهد بود.
بحرالعلوم گفت: از سوی كميته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، نماآهنگ قرآنی با موضوع «قرآن و انقلاب» برای پخش در شبكه‌های صدا و سيما در دست ساخت است، همچنين پوسترهايی حول موضوع قرآن و انقلاب اسلامی تهيه شده است كه به تعداد حداقل 50 هزار به چاپ خواهد رسيد. 50 هزار جلد كلام‌الله مجيد به ادارات كل تبليغات اسلامی استان‌ها ارسال شده است تا در ايام دهه فجر در بين مؤسسات قرآنی توزيع شود.
وی افزود: طبق سال‌های گذشته دو جشنواره قرآنی «جوان» و «خانواده» برگزار می‌شود كه نحوه اجرای آن برای ادارات كل تبليغات اسلامی ارسال شده است و از سوی اين مراكز در سراسر كشور برپا خواهد شد، همچنين ادارات تبليغات اسلامی در سراسر كشور مسئوليت برپايی محافل قرآنی را نيز برعهده دارند.
**********
همايش «تكريم چهره‌های قرآنی»؛ 14 بهمن
بحرالعلوم برگزاری همايش «تكريم چهره‌های قرآنی» را يكی ديگر از برنامه‌های اين سازمان برشمرد و بيان كرد: ششمين دوره اين همايش همزمان با ايام گراميداشت سی و سومين فجر انقلاب اسلامی، 14 بهمن‌ماه، با تجليل از 37 فعال قرآنی برپا می‌شود.
وی گفت: پايگاه اطلاع‌رسانی سازمان دارالقرآن الكريم به نشانی اينترنتی www.telavat.com مسابقه قرآنی را از 12 بهمن‌ماه بارگذاری خواهد كرد. اين مسابقه قرآنی علاوه بر اينكه هر روز يك برنده خواهد داشت در پايان دهه فجر نيز از بين تمامی شركت‌كنندگان برنده نهايی اعلام می‌شود.
معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الكريم در پايان اعلام كرد: جوائز برگزيدگان مسابقه سراسری تفسير قرآن «نورالهدی» برای ادارات كل تبليغات اسلامی استان‌ها ارسال شده است و در ايام دهه فجر انقلاب اسلامی طی مراسمی به برندگان اعطاء می‌شود.


نوشته شده در   دوشنبه 26 دي 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode