ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 13 دي 1390     |     کد : 30708

همزمان با سيزدهمين جشنواره كودك ونوجوان افتتاح مي‌شود

همزمان با سيزدهمين جشنواره كودك ونوجوان افتتاح مي‌شود...

نخستين باشگاه قرآني كودك ونوجوان
همزمان با سيزدهمين جشنواره كودك ونوجوان افتتاح مي‌شود؛

علی‌اكبر توپچی ، دبير سيزدهمين جشنواره قرآنی كودك و نوجوان در نشست خبری اين جشنواره، ايجاد نخستين باشگاه قرآنی كودك و نوجوان را مهمترين هدف از برگزاری اين دوره جشنواره عنوان كرد.
نشست خبري سيزدهمين جشنواره جشنواره قرآنی كودك و نوجوان ديروز با حضور اصحاب رسانه ودر محل فرهنگسراي قرآن برگزار شد.
علي‌اكبر توپچي در ابتداي اين نشست از همه كساني كه براي برگزاري اين جشنواره حمايتهايي انجام داده اند از جمله شهرداري تهران، سازمان دارالقرآن الكريم، مركز هماهنگي وتوسعه وترويج فعاليتهاي قرآني كشور وآموزش وپرورش قدرداني كرد وگفت:اگر همكاري هاي وحمايتهاي اين سازمان وارگان ها نبود سيزدهمين جشنواره قرآني كود ونوجوان بگزار نمي شد.
وي در ادامه گفت: ايجاد شور و نشاط و انگيزه ارتباط با قرآن در طبقه كودك و نوجوان و نيز شناسايي استعدادهاي قرآني و سمت‌دهي اين استعدادها به سوي برنامه‌هاي قرآني از اهداف اصلي جشنواره قرآني كودك و نوجوان است كه از سال‌هاي گذشته به صورت مستمر و منظم از سوي فرهنگسراي قران برگزار مي‌شود.
دبير اين جشنواره با اشاره به تشكيل اولين باشگاه قرآني كودك و نوجوان افزود: شناسايي استعدادهاي قرآني شهر تهران و ارايه برنامه‌هاي آموزشي و تفريحي از ديگر اهدافي است كه در سيزدهمين جشنواره مدنظر است به همين دليل جشنواره امسال مدخل ورود به اولين باشگاه قرآني كودك و نوجوان مي‌شود. بنابراين از اين پس با تشكيل باشگاه، روزهاي جمعه براي اعضا باشگاه و نيز شركت‌كنندگان در جشنواره برنامه‌هاي آموزشي و تفريحي تدارك مي‌بينيم.
وي اظهار داشت: از اين نوع فعاليت‌ها البته به صورت پراكنده در طول سال داشته‌ايم كما اينكه اخيرا با همكاري مديريت فرهنگي هنري منطقه 14 ميزبان علاقه‌مندان از صبح تا دو بعداز ظهر با انواع برنامه‌هاي قرآني و تفريحي بوديم. البته با تشكيل باشگاه قرآني كودك و نوجوان، علاقه‌مندان در برنامه‌اي متمركز با مراجعه به فرهنگسراها و خانه‌هاي فرهنگ شهر تهران از اين نوع فعاليت‌ها بهره‌مند خواهند شد.
رييس فرهنگسراي قرآن تصريح كرد: جشنواره امسال در 6 رشته ترتيل‌خواني، اذان، حفظ، قرائت، نقاشي و خوشنويسي در دو بخش خوهران و برادران و در تمامي مقاطع تحصيلي برگزار مي‌شود. براي اطلاع علاقه‌مندان و شركت‌كنندگان با جزييات جشنواره جدول راهنما و بروشوري نيز در اين رابطه توليد و توزيع شده است. از اواخر هفته جاري نيز مدارس شهر تهران، فرهنگسراها و خانه هاي فرهنگ سطح شهر براي ثبت‌نام علاقه‌مندان آمادگي خواهند داشت.
توپچي با اشاره به اينكه جشنواره امسال نسبت به سال‌هاي گذشته از تنوع رشته كمتري برخوردار است، گفت: با راه‌اندازي باشگاه قرآني بيشتر توان خود را به اين اتفاق متمركز كرده‌ايم اما در با تشكيل اين باشگاه تنوع رشته‌ها به شكل منطقي‌تر و اصولي‌تر صورت مي‌گيرد.
به گفته دبير سيزدهمين جشنواره قراني كودك و نوجوان، بودجه در نظر گرفته شده در اين جشنواره 70 ميليون تومان است كه توسط سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران پرداخت مي‌شود ولي سازمان دارالقرآن كريم و مركز هماهنگي توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني كشور نيز در پرداخت بخشي از اين بودجه اعلام آمادگي كرده‌اند.
وي تصريح كرد: نفرات برگزيده در هر رشته سه نفر هستند كه جوايز ارزنده‌اي به ايشان اهدا مي‌شود ضمن اينكه در مراحل مقدماتي نيز جوايزي به عنوان يادبود تعلق مي‌گيرد.
توپچي زمان ثبت‌نام را از 10 دي تا 10 بهمن‌ماه اعلام كرد و افزود: 15 دي تا 15 بهمن‌ماه، مهلت ارسال آثار غير حضوري به مراكز ثبت‌نام، 12 تا 22 بهمن‌ماه زمان برگزاري مرحله مقدماتي در مناطق 22گانه،‌ 4 و 5 اسفندماه به ترتيب زمان برگزاري مرحله نهايي پسران و دختران و 11 اسفندماه مراسم اختتاميه اين جشنواره در نظر گرفته شده است. علاقه‌مندان براي اطلاعات بيشتر به سايت www.quran.farhangsara.ir مراجعه كنند.


نوشته شده در   سه شنبه 13 دي 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode