ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 5 دي 1390     |     کد : 30242

آغاز فرآيند انتخابات مجلس نهم

فرمان شروع نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي روزگذشته توسط وزيركشور به تمامي فرمانداران صادر شد.

آغاز فرآيند انتخابات مجلس نهم
در نخستين روز، 25 داوطلب نمايندگي مجلس ثبت نام كردند 
فرمان شروع نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي روزگذشته توسط وزيركشور به تمامي فرمانداران صادر شد.

به گزارش خبرنگار ما، مصطفي محمدنجار، وزيركشور با حضور در ستاد انتخابات كشور با صدور فرمان آغاز انتخابات، از بخش‌هاي مختلف ستاد انتخابات بازديد و ضمن حضور در جمع خبرنگاران به پرسش‌هاي آنان پاسخ گفت.

به گفته وزير كشور ثبت‌نام از داوطلبان نمايندگي مجلس شوراي اسلامي به استناد ماده 45 قانون انتخابات از روز گذشته در ستادهاي انتخاباتي مستقر در 31 منطقه در مراكز استان‌ها، نمايندگي‌هاي سياسي ايران در خارج از كشور و ستاد انتخابات كشور آغاز مي‌شود و تا پايان روز جمعه 9 دي ماه ادامه مي‌يابد.

وي افزود: داوطلبان مي‌توانند با همراه داشتن مدارك لازم تا پايان مهلت ثبت نام به حوزه‌هاي انتخابيه مراجعه كنند.

نجار با اشاره به آغاز كار هيأت‌هاي اجرايي همزمان با آغاز ثبت‌نام، افزود: هيأت‌هاي اجرايي به مدت شش روز با كار با مراجع چهارگانه بررسي سوابق ثبت‌نام?شدگان را انجام مي‌دهند.

وي همچنين اعلام كرد: 850 هزار نفر در 207 حوزه اصلي و يكهزار حوزه فرعي در برگزاري انتخابات مشاركت مي‌كنند.

وزيركشور با ابراز اميدواري براي مشاركت حداكثري مردم در اين دوره انتخابات، مشاركت آگاهانه مردم در انتخابات را نشانه درك و شناخت بالاي مردم و انسجام ملي توصيف كرد. وي ضمن دعوت از كساني كه مي‌توانند براي توسعه و تعالي كشور موثر باشند براي مشاركت درانتخابات، به داوطلبان توصيه كرد ثبت‌‌نام را به روزهاي پاياني موكول نكنند.

وزير كشور در پاسخ به اين پرسش كه درصورت تصويب نهايي لايحه افزايش تعداد نمايندگان مجلس، آيا اين قانون اعمال مي‌شود، گفت: در صورت تصويب اين لايحه در مهلت قانوني، وزارت كشور ملزم به اجراي آن است.

وي در پاسخ به پرسشي درباره تمهيدات وزارت كشور براي سلامت انتخابات، گفت: شعار راهبردي وزارت كشور اجراي قانون، امانتداري و عدالت محوري است و ما تلاش مي‌كنيم قانون را اجرا كنيم و با هرگونه تخلف برخورد مي‌كنيم.

نجار بابيان اين كه شوراي نگهبان كار نظارت برهمه مراحل انتخابات را به عهده دارد، افزود: بازرسان انتخابات هم كار نظارت بر اجراي درست انتخابات را به عهده دارند.

وزير كشور در پاسخ به پرسشي درباره تمهيدات درنظرگرفته شده براي مشاركت گسترده مردم در انتخابات، گفت: دولت نهم چهار انتخابات برگزار كرده است كه هربار مشاركت مردم بيشتر شد و پيش‌بيني مي‌كنيم كه در اين دوره انتخابات هم مشاركت بيشتر باشد.

تبليغ نامزدها براي انتخابات

رئيس هيأت مركزي بازرسي انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي هم گفت: نامزدهاي انتخابات مجلس شوراي اسلامي در تبليغات خود، قانون را رعايت كنند در غير اين‌صورت با آن‌ها برخورد خواهد شد.

غلامعلي حاجي‌زاده افزود: نامزدهاي انتخابات اين دوره از مجلس شوراي اسلامي در تبليغات خود فقط بايد طبق ضوابط قانوني عمل كنند.

وي درباره اين‌كه احتمال دارد برخي نامزدها در تبليغات خود وعده‌هاي دروغ و ناشدني را به مردم بدهند، گفت: هيأت بازرسي و نظارت ضمن ارائه تذكرات لازم، با آنان به‌طور جدي برخورد خواهد كرد.

حاجي‌زاده افزود: حداقل برخورد با افراد خاطي تذكر است و پس از آن در چارچوب قانون با آن‌ها رفتار خواهد شد.

رئيس هيأت مركزي بازرسي در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي گفت: به مسئولان استاني هم گفته شده است نامزدها ضوابط قانوني را رعايت كنند. معاون وزير كشور گفت: هيأت بازرسي استان‌ها و شهرستان‌ها تشكيل شده است و تيم بازرسي با توجه به شروع ثبت نام آمادگي كامل دارند.

شيوه ثبت‌نام رايانه‌اي

رئيس ستاد انتخابات شهرستان تهران هم با اشاره به امكانات و شيوه ثبت‌نام رايانه‌اي در انتخابات گفت: با هيچ مشكلي روبرو نيستيم، به گونه‌اي كه اگر يكصد كانديدا همزمان وارد فرمانداري شوند، در مدت 20 دقيقه ثبت‌نام

مي‌شوند.

به گزارش مهر سعيد احمدي شهركي با بيان اين‌كه ثبت‌نام نامزدها مي‌تواند از طريق اينترنت‌هم انجام شود، افزود: نامزدها مي‌توانند از طريق اينترنت كد رهگيري خود را دريافت كنند و با حضور در محل فرمانداري، مراحل نهايي ثبت نام را انجام دهند.

رئيس ستاد انتخابات شهرستان تهران همچنين گفت: نامزدهايي كه به اينترنت دسترسي ندارند مي‌توانند با حضور در فرمانداري يا وزارت كشور، مراحل ثبت نام در انتخابات مجلس نهم را انجام دهند.

ثبت نام‏25 داوطلب

رئيس ستاد انتخابات شهرستان تهران اظهار داشت: در روز اول نامنويسي براي نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي شاهد ثبت نام 25 نفر در وزارت كشور و فرمانداري بوديم.‏

«سعيد احمدي شهركي» عصر ديروز در فرمانداري تهران به خبرنگاران گفت:‌ در پايان ساعات اداري روز اول نامنويسي داوطلبان براي نهمين دوره مجلس شاهد افزايش شمار داوطلبان نسبت به دوره‌هاي قبل

هستيم. ‏

وي افزود: 25 نفر در حوزه تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در وزارت كشور و فرمانداري ثبت نام كرده‌اند كه از اين مجموع 14 نفر در وزارت كشور و 11 نفر در فرمانداري تهران ثبت نام شدند. ‏

معاون سياسي- انتظامي فرمانداري تهران با بيان اينكه چهار نفر از متقاضيان به دليل نقص مدارك ثبت نام نشده اند، گفت:‌ از تمام داوطلبان تقاضا مي شود با مطالعه اطلاعيه هاي وزارت كشور، مدارك كامل را هنگام ثبت نام به همراه داشته باشند. ‏

شهركي ادامه داد:‌ مدارك داراي نقص قابل قبول نيست و تمام اطلاعات لازم هم بايد تكميل باشد. ‏

وي اضافه كرد: همچنين داوطلبان مدارك تحصيلي مورد تاييد را به همراه داشته باشند تا هيچ مشكلي براي

نام نويسي حاصل نشود. ‏

رييس ستاد انتخابات شهرستان تهران در خصوص اضافه شدن ساعات روزهاي پاياني نام نويسي گفت:‌ تا ساعاتي كه داوطلبان در داخل فرمانداري حضور دارند، ثبت نام انجام مي شود و اگر اطلاعيه اي مبني بر افزايش ساعات توسط وزارت كشور ابلاغ شود اين كار انجام مي شود. ‏

‏ ‏‎‎استعلام سوابق قضايي و كيفري ثبت‌نام‌كنندگان نامزدهاي نمايندگي

رئيس ستاد استعلامات نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در دادستاني كل كشور، از آغاز به كار اين ستاد براي استعلام سوابق قضايي و كيفري ثبت‌نام‌كنندگان خبر

داد.

ناصر سراج گفت: طبق ماده 48 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي، همزمان با آغاز ثبت‌ نام كانديداهاي نمايندگي نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، اسامي آنان براي استعلام سوابق قضايي و كيفري به قوه قضائيه ارسال مي‌شود.

وي با بيان اين كه پس از دريافت اسامي، حداكثر پنج روز براي اعلام نتيجه فرصت داريم، افزود: از صبح ديروز با شروع ثبت‌ نام داوطلبان، اسامي آنان براي دادستاني كل كشور ارسال مي‌شود.


نوشته شده در   دوشنبه 5 دي 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode