ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 29 آذر 1390     |     کد : 29985

نظام اداري كشور بايد تغيير كند

همايش ملي دوركاري در نظام‌ اداري، چالش‌ها و راهكارها روز گذشته با حضور رئيس جمهوري در تهران برگزار شد.

رئيس‌جمهوري در همايش ملي دوركاري: نظام اداري كشور بايد تغيير كند
دوركاري آغاز تحول اداري در كشور است 
همايش ملي دوركاري در نظام‌ اداري، چالش‌ها و راهكارها روز گذشته با حضور رئيس جمهوري در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما، دكتر محمود احمدي‌نژاد در اين همايش يكروزه اجراي دوركاري را آغاز تحول اداري در كشور توصيف كرد و با طرح اين پرسش كه آيا با وجود تكنولوژي و فناوري‌هاي جديد، نبايد تغييري در نظام اداري كشور ايجاد كرد، گفت: سيستم‌هاي پيشرفته در ساختار اداري كشور وجود دارد، ولي از دو درصد ظرفيت آن هم استفاده نمي‌كنيم.

وي نظام اداري كشور را نظامي قديمي توصيف كرد و گفت: بايد اين نظام قديمي را كه همه از آن مي‌نالند تغيير دهيم و با اين كار هم هزينه دستگاه‌هاي اداري كاهش مي‌يابد و هم دريافتي كارمندان افزايش مي‌يابد.

احمدي‌نژاد با اشاره به سختي‌ها، استرس‌ها، تنش‌هاي كاركردن در شهرهاي بزرگي مانند تهران، گفت: در چنين فضايي كاركردن، عواطف، روحيات، سلامت و توان انسان مستهلك مي‌شود.

وي با بيان اين كه كارمندان زن در چنين فضايي زودتر فرسوده مي‌شوند، گفت: مسلماً از طرح دوركاري، خانم‌ها بيشتر استقبال مي‌كنند.

رئيس جمهوري كارمندان را سرمايه كشور خواند و با بيان اين كه همه پروژه‌هاي عظيم و ارائه خدمات را كارمندان انجام مي‌دهند، تاكيد كرد: هرچقدر به رفاه كارمندان برسيم، به نفع كشور است.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنانش بر اهميت خانواده و رفاه و شاد بودن آن تاكيد كرد و گفت: همه امور بايد در خدمت كمال انسان و بهره‌وري درست او از زندگي باشد.

وي با بيان اين كه با انجام دوركاري مي‌توان هزينه‌هاي اداري را كاهش داد، به هزينه‌هايي مانند حمل و نقل، مهدكودك ، ناهار و هزينه‌هاي جانبي هركارمند اشاره كرد و گفت: مي‌توان با كاهش اين‌گونه هزينه‌ها، اين مبالغ را به كارمندان پرداخت.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: اگر از سه ميليون كارمند در كشور يك سوم در خانه‌هايشان دوركار شوند، تحول اساسي ايجاد مي‌شود و صرفه‌جويي حاصل از آن در تمامي بخش‌ها مانند مصرف سوخت، ترافيك و آلودگي هوا هم تاثير خواهد داشت.

وي در پايان ابراز اميدواري كرد كه اجراي دوركاري آغازي در نوآوري و ابتكار در ارائه خدمات به مردم باشد و به زودي شاهد جهشي در دوركاري باشيم.

پيش از سخنان رئيس جمهوري، دكتر فروزنده ، معاون توسعه مديريت و سرمايه‌انساني رئيس جمهوري هم در سخناني با بيان اين كه كاركردن فقط حضور در محل كار نيست بله دستاورد هركاري مهم است، گفت: دوركاري از جمله روش‌هايي است كه در بحث تحول اداري مورد تاكيد قرار گرفته است.

وي اصلاح ساختارها و افزايش كارآمدي و توانمندي نيروي انساني را در محور مهم در بحث تحول نظام اداري ذكركرد.

وي با اعلام اين كه كارگروه‌هاي دوركاري در همه دستگاه‌ها تشكيل شده است، گفت: 15 تا40 درصد كادرها در دستگاه‌هاي اداري دور كاري شده‌اند.

وي تاكيد كرد: در دوركاري از همه مزايا استفاده مي‌شود و امنيت كاري كارمند تامين مي‌شود.

فروزنده پيشنهاد كرد كه بحث دوركاري به عنوان يك روش مديريتي كه در ساختارهاي اداري تحول ايجاد مي‌كند، در دانشگاه‌ها تدريس شود.

در ادامه اين همايش دكتر شيخ الاسلامي، وزير تعاون ، كار و رفاه اجتماعي در سخناني درباره دوركاري تاكيد كرد كه اجراي دوركاري سبب يك انقلاب در نظام اداري كشور مي‌شود.

وي با بيان اين كه امروزه يك فرد از خانه خود و با داشتن يك رايانه شخصي مي‌تواند به ده‌ها كارفرما خدمت ارائه كند، گفت: با دوركاري هزينه‌هاي زيادي صرفه‌جويي مي‌شود وي با بيان اين كه دوركاري با فرهنگ و سليقه مردم ما تطبيق دارد، گفت: اگر بتوانيم شرايطي را مهيا كنيم كه خانم‌هاي كارمند كار اداري را در منازل خود و در كنار انجام كارهاي خانه، انجام دهند بسيار موفق خواهيم بود.

شيخ‌الاسلامي در ادامه گزارشي از دوركار شدن كارمندان وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي ارائه كرد و گفت: نزديك به 50 درصد نيروهاي اين وزارت‌خانه به صورت دوركاري انجام وظيفه مي‌كنند و در عين حال حجم كل كار (كيفي – كمي) به مراتب افزايش داشته است. 



نوشته شده در   سه شنبه 29 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode