ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 27 آذر 1390     |     کد : 29879

طرح نهضت ملی حفظ قرآن كريم» نام جديد به خود گرفت

در بيست و يكمين جلسه كميسيون آموزش عمومی قرآن صورت گرفت....

در بيست و يكمين جلسه كميسيون آموزش عمومی قرآن صورت گرفت
در بيست و يكمين جلسه كميسيون آموزش عمومی قرآن، براساس توافقاتی كه ميان مسئولان و نمايندگان حاضر انجام شده «طرح نهضت ملی حفظ قرآن كريم» با عنوان «نور» نام‌گذاری و به سازمان‌ها اعلام شده تا براين اساس تمامی سازمان‌ها و نهادها، فعاليت‌های حفظ قرآن را با اين نام دنبال كنند و فعاليت‌های تبليغی و ترويجی نيز با محوريت «نور» انجام شود.
بيست و يكمين جلسه كميسيون آموزش عمومی قرآن، ديروز 26آذر، با حضور محمد بنيادی، مشاور قرآنی وزير آموزش و پرورش و مسئول كميسيون آموزش عمومی قرآن، مسئولان و نمايندگان سازمان‌ها و نهادهای مختلف در ساختمان علاقه‌مندان معاونت پرورشی و تربيت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.
اين جلسه در دو بخش آموزش عمومی قرآن كريم و طرح نهضت ملی حفظ قرآن كريم برگزار شد كه در بخش اول نشست، مسئولان و نمايندگان حاضر از سازمان‌های مختلف به ارائه اخبار و فعاليت‌های قرآنی خود در جهت آموزش عمومی قرآن پرداختند و در بخش دوم نشست نيز برخی از مسئولان و نمايندگان سازمان‌ها به ارائه فعاليت‌ها و برنامه‌های خود در طرح نهضت ملی حفظ قرآن كريم پرداخته و پيشنهادات و راهكارهای خود را برای هر چه بهتر اجرا شدن اين طرح ارائه كردند.
محمد بنيادی، مشاور قرآنی وزير آموزش و پرورش و مسئول كميسيون آموزش عمومی قرآن در آغاز اين جلسه با اشاره به فعاليت‌های قرآنی وزارت آموزش و پرورش در سال تحصيلی جاری عنوان كرد: برگزاری مسابقات قرآن و نماز دانش‌آموزی از جمله فعاليت‌های قرآنی اين وزارت‌خانه به شمار می‌آيد كه با توزيع كتاب‌ها و منابع آموزشی از آغاز سال تحصيلی جاری، مسابقات قرآن و نماز از 26 آذر در مدارس سراسر كشور آغاز شده است.
مشاور قرآنی وزير آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به طرح نهضت ملی حفظ قرآن كريم كه محور جلسات كميسيون آموزش عمومی قرآن قرار گرفته است، گفت: پرداختن به بحث طرح نهضت ملی حفظ قرآن كريم نبايد منجر به فراموشی بحث آموزش عمومی قرآن در وزارت آموزش و پرورش و ساير دستگاه‌ها و نهادها شود و البته در اين كميسيون همواره بايد به محروميت‌زدايی در بخش آموزش عمومی قرآن توجه داشته باشيم.
وی به پايان ثبت‌نام دانش‌آموزان و فرهنگيان در طرح نهضت ملی حفظ قرآن اشاره كرد و ادامه داد: زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس و سايت طرح حفظ قرآن كريم نيمه اول آذرماه، اعلام شده بود كه براين اساس تمامی 120 هزار مدرسه كشور 20 درصد از دانش‌آموزان و معلمان خود را برای شركت در اين طرح ثبت‌نام كرده و به اداره‌كل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش اعلام كردند.
مديركل دفتر گسترش قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش يادآور شد: با ثبت‌نام دانش‌آموزان و معلمان در طرح نهضت ملی حفظ قرآن كريم، برخی از استان‌ها و شهرستان‌ها مانند قم، سمنان، چهارمحال و بختياری و ... آموزش حفظ قرآن كريم را آغاز كرده‌اند و ساير استان‌ها نيز به زودی اجرای اين طرح را در دستور كار خود قرار خواهند داد.
در اين بخش از جلسه برخی از مديران و نمايندگان حاضر به ارائه اخبار و فعاليت‌های قرآنی خود در حوزه آموزش عمومی قرآن پرداختند كه از جمله آن‌ها، رحيمی، مديركل مقطع ابتدايی معاونت آموزش ابتدايی وزارت آموزش و پرورش - اعتصامی معاون پرورشی و تربيت‌بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنايی - فرشته حشمتيان، معاون وزير آموزش و پرورش و رئيس سازمان مدارس غيردولتی، توسعه مشاركت‌های مردمی و خانواده - انجم‌شعاع بودند.
در بخش دوم اين جلسه، برخی از مسئولان و نمايندگان سازمان‌ها و نهادهای مختلف به ارائه فعاليت‌های خود در جهت تحقق طرح نهضت ملی حفظ قرآن كريم پرداختند. كه از جمله آنان، علی سرابی، رئيس هيئت مديره اتحاديه تشكل‌های قرآنی - محمدحسين محمدزاده، رئيس راديو قرآن و نماينده صدا و سيما، در كميسيون آموزش عمومی قرآن - داوود تك‌فلاح، معاون پژوهش و آموزش سازمان دارالقرآن‌الكريم، بودند.


نوشته شده در   يکشنبه 27 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode