ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 23 آذر 1390     |     کد : 29700

فصل جدید فعالیت‌های دینی، بين ايران و قطر

وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی ديروز سه شنبه 22 آذر ماه در دیدار با وزیر اوقاف و شئون دینی قطر اعلام کرد که ایران آمادگی دارد تجربیات خود را در زمینه‌ هنرهای قرآنی و برگزاری نمایشگاه قرآن در اختیار این کشور قرار دهد.

توصيف وزير ارشاد از خود با وزیر اوقاف و شئون دینی قطر:
وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی ديروز سه شنبه 22 آذر ماه در دیدار با وزیر اوقاف و شئون دینی قطر اعلام کرد که ایران آمادگی دارد تجربیات خود را در زمینه‌ هنرهای قرآنی و برگزاری نمایشگاه قرآن در اختیار این کشور قرار دهد.
دکتر سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با عیث الکواری وزیر اوقاف و شئون دینی قطر با تاکید بر گسترش مناسبات دینی و ضرورت تبادل تجربیات از اعلام آمادگی ایران برای برپایی نمایشگاه قرآن در قطر خبر داد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین تأکید کرد : جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا تجربیات خود در زمینه هنرهای قرآنی نظیر تذهیب، خوشنویسی، نرم افزارهای قرآنی، پژوهش‌های دینی و ساخت فیلم با موضوع قصص قرآنی مانند حضرت یوسف و مریم مقدس را در اختیار این کشور قرار دهد.
حسینی از وزیر اوقاف قطر برای سفر به ایران، بازدید از مدارس و مراکز پژوهش دینی، حوزه های علمیه و کتابخانه های شهر مقدس قم دعوت کرد و اظهار داشت : دو کشور می توانند همکاری های خود را در زمینه برپایی کنفرانس ها و همایش‌هایی حول محور "حج" گسترش دهند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آمادگی ایران برای ساخت و بنای مساجد در کشور قطر، این دیدار را نقطه عطف و آغازی برای فصل جدید فعالیت‌های دینی و فرهنگی میان دو کشور دانست.
حسینی با بیان اینکه رئیس جمهوری ایران و امیر قطر بر گسترش روابط دو کشور تأکید دارند، اهتمام به فعالیت‌های قرآنی و دینی را شاخصه اصلی فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران بر شمرد.
در ادامه این دیدار وزیر اوقاف و شئون دینی قطر، از ایران بعنوان کشوری پهناور، گسترده با فرهنگ غنی دینی و اسلامی یاد کرد.
غیث الکواری بر تبادل تجربیات دو کشور در زمینه حج تاکید کرد و گفت: نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در جمهوری اسلامی بسیار گسترده و غنی است و ما بسیار علاقمند هستیم علاوه بر شرکت در آن از تجربیات ایران در برپایی این نمایشگاه بهره مند شویم .
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد؛
وزارت ارشاد به مبارزه با عرفان‌های دروغین مي‌رود
همچنين در خبر ديگري، بدون ذكر مناسبت و مكان ايراد سخن آمده است: سیدمحمد حسینی با بیان اینکه وزارت ارشاد با اقدامات پیشگیرانه و توسعه زیر ساخت‌ها به مبارزه داخلی با عرفان‌های دروغین می‌رود، خواستار خشکانده شدن ریشه خارجی عرفان‌های دروغین توسط دستگاه‌های امنیتی شد.
به گزارش آینده روشن به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به کمبود و خلاء‌های فرهنگی در کشور در گرایش برخی افراد به سمت عرفان‌های دروغین، بیان داشت: برای جبران آن می‌بایستی تمام دستگاه‌های مرتبط برای آماده سازی زیرساخت‌ها و توسعه فعالیت‌های فرهنگی در سراسر کشور بسیج شوند، هر چند این کار در حال انجام است و اقدامات خوبی در دولت نهم و دهم صورت گرفته است.
سید محمد حسینی با تشریح اقدامات وزارتخانه متبوع خود در این باره، تصریح کرد: دولت ضمن تلاش برای آماده سازی زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در کشور، با توجیه مدیران کل استانی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای برخی از مدیران و حمایت از ناشران و نویسندگان برای تالیف کتاب‌های روشنگرانه در این جهت گام‌های موثری را برداشته است.
وی افزود: اگر ما فعالیت‌های ایجابی مفید و مؤثری داشته باشیم که مردم جذب آن شوند، کمتر کسی سراغ برنامه‌های انحرافی و عرفان‌های دروغین خواهد رفت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برنامه‌ها و عرفان‌های دروغین زمانی مشتری پیدا می‌کنند که کشور دچار خلا و کمبود فعالیت‌های فرهنگی باشد، اظهار داشت: در این راستا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دائم در حال توسعه اقدامات فرهنگی از جمله برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها، کلاس‌های آموزشی، هنری و برنامه‌های مفید برای پر کردن اوقات فراغت مردم هستیم تا به نوعی این کمبودها جبران شود.
وی با تأکید بر اینکه گسترش زیرساخت‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در سراسر کشور یکی از سیاست‌های جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ادامه داد: به نوعی دیگر شهرها همچون تهران از امکانات و برنامه‌های بیشتر فرهنگی بهره‌مند شوند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به اقدامات سلبی و اعلام هشدارهای لازم به مردم، ابراز داشت: آنچه که مربوط به اقدامات پیشگیرانه و توسعه زیر ساخت‌ها و برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری باشد، در حیطه اختیارات این وزارتخانه است، اما مواردی که به طور سازماندهی شده و با ارتباط با خارج از کشور فعالیت می‌کنند و به طور مخفیانه تشکیل جلسه می‌دهند، در حیطه اختیارات و وظایف دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی است که با ظهور این نوع عرفان‌های دروغین برخورد لازم را انجام دهند.
وی در پایان به نقش تاثیر گذار روحانیون در مبارزه و مقابله با عرفان‌های دروغین اشاره کرد و افزود: برنامه‌هایی که جنبه مذهبی دارند نقش روحانیون، حوزه‌های علمیه و همچنین سازمان تبلیغات اسلامی بسیار پر رنگ و تاثیرگذار است و مردم با هشدارها و روشنگری‌های آنان توجه بیشتری به این موضوع خواهند داشت.


نوشته شده در   چهارشنبه 23 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode