ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 1 آذر 1390     |     کد : 28667

47 وبلاگ برتر قرآني معرفي شد

اختتاميه جشنواره وبلاگ‌نويسي قرآني با حضور حجت­‌الاسلام‌والمسلمين حميد محمدي، قائم­‌مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در امور قرآني، ديروز دوشنبه 30 آبان­ ماه 1390 در تبريز برگزار شد و از 47 برگزيده آن با اهداي جوايز ارزنده تقدير شد.

ديروز، در اختتاميه جشنواره "وبلاگ‌نويسي قرآني" "آيات" در تبريز، با حضور حميد محمدي؛

اعتدال: اختتاميه جشنواره وبلاگ‌نويسي قرآني با حضور حجت­‌الاسلام‌والمسلمين حميد محمدي، قائم­‌مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در امور قرآني، ديروز دوشنبه 30 آبان­ ماه 1390 در تبريز برگزار شد و از 47 برگزيده آن با اهداي جوايز ارزنده تقدير شد.
براساس اين گزارش وبلاگ هاي برتر معرفي شده در قالب نمايشگاهي در مجتمع فرهنگي سينمايي 22 بهمن تبريز براي بازديد علاقمندان ارائه مي شود.
نخستين جشنواره بين المللي وبلاگ نويسي قرآني در راستاي برگزاري جشنواره هاي قرآني منظومه آيات، ‌توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي با همکاري مرکز توسعه،‌ تروسج و فعاليتهاي قرآني، مرکز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال و استانداري آذربايجان شرقي ديروز، سي ام آبان ماه جاري درتبريز به کار خود پايان داد.
فراخوان ارسال آثار به اين جشنواره از ارديبهشت ماه سال جاري آغاز شد و در اوايل مهرماه پايان يافت. طي اين فراخوان 1700 اثر به دبيرخانه ارسال شد و از اين بين هزار اثر به مرحله داوري رسيد.
پس از ارسال فراخوان، نزديک به هزار و 700 وبلاگ از ايران و کشورهايي چون امارات، افغانستان، پاکستان، تايلند، آذربايجان، آمريکا و آلمان در نخستين جشنواره بين المللي وبلاگ نويسي قرآني شرکت کردند.كه از مجموع هزار و 680 وبلاگ 985 وبلاگ جهت ارزيابي فني و محتوايي به مرحله داوري راه يافتند. كه از ميان وبلاگ هاي ذکر شده در نهايت 47 وبلاگ در هشت بخش وبلاگ متني شامل (مقاله و پژوهش، داستان و شعر، احاديث، گزارش و خبر، خاطره نويسي، آموزش، ‌تأويل،‌ تفسير و تدبر و تلاوت) و سه بخش فتوبلاگ، پادکست و ودکست و در قالب پنج زبان فارسي،‌ انگليسي،‌ عربي،‌ ترکي آذري و ترکي استانبولي برگزيده شدند که در آيين اختتاميه معرفي مي شوند.
بنا بر اين گزارش اين جشنواره در چهار رشته "وبلاگ متني"، "فتوبلاگ"، "وبلاگ صوتي" و "ويدئو بلاگ" برگزار شد كه وبلاگ متني به تنهايي شامل گرايش‌‌هايي همچون مقاله و پژوهش، حديث، آموزشي، تأويل و تفسير و تدبر، تلاوت، خاطره‌‌نويسي، داستان و شعر و گزارش و خبر بود.
اين جشنواره با هدف تبيين اهميت و گسترش فرهنگ وبلاگ نويسي در زمينه توسعه، ‌تبليغ و ترويج معارف قرآن کريم و همچنين ترغيب و تشويق قشر جوان و فرهيخته به استفاده بهتر از خدمات آنلاين و جهت دهي به آنها برگزار شده است.
از جمله اهداف آن توليد محتوايي و تجميع اطلاعات قرآني در محيط هاي تحت وب و ارائه وبلاگ‌هاي نمونه و استاندارد از لحاظ فني و محتوايي به علاقمندان است.


نوشته شده در   سه شنبه 1 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode