ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 29 آبان 1390     |     کد : 28547

تجليل از 90 حافظ كل قرآن در لامرد برگزار شد

مراسم تجليل از 90 حافظ كل قرآن كريم همراه با بيستمين سالگرد تأسيس مؤسسه موقوفه مكتب‌القرآن ثارالله فارس به همت مؤسسه موقوفه مكتب‌القرآن ثارالله، سازمان اوقاف و امور خيريه، اتحاديه تشكل‌هاي قرآني و مركز توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني كشور در شهرستان لامرد فارس برگزار شد.

با حضور رئيس سازمان اوقاف؛
مراسم تجليل از 90 حافظ كل قرآن كريم همراه با بيستمين سالگرد تأسيس مؤسسه موقوفه مكتب‌القرآن ثارالله فارس به همت مؤسسه موقوفه مكتب‌القرآن ثارالله، سازمان اوقاف و امور خيريه، اتحاديه تشكل‌هاي قرآني و مركز توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني كشور در شهرستان لامرد فارس برگزار شد.
در اين مراسم كه با حضور گسترده مردم، همراه بود جمعي از مسئولان محلي به همراه حجت‌الاسلام والمسلمين علي محمدي، نماينده ولي فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه كشور، حجت‌الاسلام و المسلمين محمدزاده مدير كل اوقاف و امور خيريه فارس، صفري فرماندار لامرد، حجت‌الاسلام و المسلمين منصور برزگر مدير مؤسسه موقوفه مكتب‌القرآن ثارالله، ائمه جمعه و جماعات و معتمدان حضور داشتند.
اعتدال: عليرغم اينكه 4 روز از برگزاري اين مراسم مي‌گذرد، از آنجا كه از طرفي اينگونه گردهمائي‌هاي با بركت كمتر به اطلاع مردم رسانده مي‌شود، و از طرف ديگر، اطلاع رساني در اين حوزه براي جذب جوانان و نوجوانان به اخلاق و منش قرآني بسيار مؤثر است گزيده‌اي از آنچه در اين جشن با شكوه گذشت را به نقل از ايكنا تقديم مي كنيم:
در اين مراسم صفري فرماندار لامرد در سخناني از مدير و كاركنان مؤسسه مكتب‌القرآن ثارالله تشكر و قدرداني كرده و افزود: مردم ما نسبت به فعاليت‌هاي قرآني حساس و دقيق هستند كه جاي بسي شكر دارد و ما قصد داريم در شوراي فرهنگي و تخصيص اعتبارات لازم اقداماتي جهت شاخص‌تر كردن اين خصيصه در منطقه كنيم.
*************** ارائه گزارش از فعاليت‌هاي مؤسسه موقوفه مكتب‌القرآن ثارالله
در ادامه اين مراسم برزگر مدير مؤسسه موقوفه مكتب‌القرآن ثارالله به ايراد سخنراني پرداخت و پس از عرض خير مقدم با بيان اينكه تمام برنامه‌ها و فعاليت‌هاي اجرايي اين مؤسسه در راستاي لبيك به فرمان مقام معظم رهبري در رابطه با تربيت 10 ميليون حافظ در جامعه است، خاطر نشان كرد: تاكنون 153 هزار نفر حضور در فعاليت‌هاي قرآني مؤسسه در سراسر كشور حضور يافته‌اند و در حال حاضر 160 مركز پيش‌دبستاني قرآني زير نظر مؤسسه مشغول به فعاليت هستند كه باعث شده تا ايده‌هاي قرآني مؤسسه به صورت سراسري و كشوري به اجرا در آيد.
وي ادامه داد: همچنين تاكنون بيش از پنج هزار نفر حافظ نيم جزء به بالا به همراه 360 حافظ كل قرآن كريم در مؤسسه تربيت يافته‌اند كه باعث ورود افرادي با تربيت اسلامي و فراگيرنده معارف اسلامي به جامعه شده‌اند.
برزگر تأكيد كرد: همچنين 1150 مربي مهد كودك و پيش دبستاني در استان‌هاي فارس، بوشهر، خوزستان و هرمزگان در دوره‌هاي تخصصي تربيت مربي مؤسسه حضور يافته و موفق به گذراندن آن شده‌اند.
وي ادامه داد: همچنين هفت دوره تخصصي تربيت‌مربي حفظ، ترجمه و مفاهيم و روان‌خواني قرآن كريم برگزار كرديم كه بالغ بر 900 نفر در آن حضور يافته‌اند.
وي در ادامه به ايجاد فضاهاي مناسب جهت انجام فعاليت‌هاي مختلف مؤسسه نيز اشاراتي داشت و گفت: بيش از 30 هزار متر مربع زمين در اختيار داريم كه تاكنون 14 هزار متر مربع ساختمان و فضاي فيزيكي ساخته‌ايم، فضاهايي جهت فعاليت‌هاي آموزشي مانند مجتمع‌هاي آموزشي قرآني امام حسين(ع) و حضرت زينب(س)، واحد فاطميه بانوان، مهدها و پيش‌دبستاني‌ها.
برزگر به فعاليت مؤسسه در استان‌هاي فارس، بوشهر، هرمزگان، خوزستان، كهگيلويه و بوير احمد، كرمان و قم اشاره كرد و گفت: در شيراز، قم، خوزستان و بوشهر ساختمان در اختيار گرفته‌ايم و در بندرعباس نيز به دنبال راه‌اندازي شعبه مؤسسه هستيم كه به دنبال ترويج فعاليت‌هاي قرآني مؤسسه در جنوب كشور هستيم.
وي ادامه داد: در همين راستا در شهر لامرد نيز با همكاري و همراهي شوراي اسلامي شهر لامرد، زميني به مساحت 7 هزار متر مربع بدون گرفتن عوارض به مؤسسه واگذار شده است كه جا دارد از تلاش‌هاي رئيس شوراي اسلامي شهر لامرد، شهردار لامرد و اعضاي شوراي اسلامي شهر لامرد تشكر و قدرداني كنم. در اين زمين به دنبال احداث بزرگترين مجتمع قرآني در جنوب كشور هستيم كه داراي پنج هزار متر مربع زيربنا شامل 30 كلاس آموزشي، سالن مطالعه، آمفي تئاتر، سالن اجتماعات، كافي نت، سالن ورزشي است.
برزگر افزود: اينك كه شاهد برگزاري اين جشن باشكوه و تجليل از 90 حافظ هستيم اين مهم ميسر نمي‌شد مگر با همدلي و همكاري همه كه جا دارد بنده از تمام كساني كه در برگزاري اين مراسم همكاري داشته‌اند تشكر و قدرداني كنم.
برزگر كارآفريني مؤسسه را محور بخش ديگري از سخنان خود قرار داد و گفت: 700 نفر در مراكز و شعب مؤسسه مشغول به فعاليت هستند كه بنده همين جا لازم مي‌دانم از همه اين عزيزان اعم از كاركنان مؤسسه، مربيان، اساتيد، دانشجويان، طلاب و همه كساني كه با كمترين چشمداشت مالي مشغول به فعاليت در زمينه هاي قرآني و معارف اسلامي هستند، صميمانه تشكر و قدرداني كنم.
اين فعال قرآني در ادامه سخنان خود با بيان اينكه مسئولان شهرستاني از همدلي و يكپارچگي بسيار مناسبي برخوردار هستند، اذعان كرد: با همراهي و همدلي و اتحاد همه بخش‌ها مي‌توان گام‌هاي محكمي در زمينه بسط و گسترش فعاليت‌هاي قرآني در سطح منطقه برداشت و اين ظرفيت و پتانسيل در سطح شهرستان موجود است.
وي اظهار كرد: رشد و پيشرفت همت جمعي اعم از مسئولان و خيران و اقشار مختلف مردم را مي‌طلبد و اميدواريم با اين همدلي شاهد رشد و فزوني روزافزون فعاليت‌هاي قرآني در سطح منطقه و استان و كشور باشيم.
***************** قدرداني نماينده ولي‌فقيه و سرپرست سازمان اوقاف از مسئولان منطقه و مدير و كاركنان مؤسسه موقوفه مكتب‌القرآن ثارالله
نماينده ولي فقيه در بخش پاياني سخنان خود ضمن تشكر از مديران و مسئولان منطقه از زحمات مدير و كاركنان مؤسسه موقوفه مكتب‌القرآن ثارالله تقدير و تشكر كرده و اظهار كرد: اين مؤسسه زماني موفقيت‌هاي آن ادامه خواهد داشت كه از اغراض سياسي، گروهي و حزبي دور باشد و در خدمت اهل‌بيت و قرآن باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمدي نماينده ولي‌فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه كشور در اين مراسم طي سخناني اظهار كرد: بسيار خرسنديم كه پس از گذشت 1400 سال از واقعه عظيم غدير خم ، نواي غدير و معارف ديني در اين كشور شنيده مي‌شود.
وي به حديث ثقلين در ادامه سخنان خود اشاره و بر حفظ دو امانت كتاب خدا و اهل بيت يادگاران پيامبر گرامي اسلامي در جامعه اسلامي تأكيد كرد.
محمدي در ادامه خطاب به حافظان، اظهار كرد: در هر منطقه‌اي كه زندگي مي‌كنيد مسئوليت بزرگي كه نعمتي است از سوي خداوند بر گردن شماست و وظيفه داريد در هر نقطه مبلغ قرآن و ارزش‌هاي ديني باشيد و با اعمال و رفتار و گفتار خود به اين كار همت كنيد.
وي ادامه داد: همچنين يك توصيه به خيران اين منطقه دارم كه در امورات مربوط به فعاليت‌هاي قرآني حضور يابند و با وقف در گسترش اين فعاليت‌ها شريك باشند.
در ادامه اين مراسم با اهداي لوح يادبود و تقديم هدايايي از 90 نفر از حافظان كل قرآن كريم تجليل و قدرداني شد.


نوشته شده در   يکشنبه 29 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode