ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 25 آبان 1390     |     کد : 28340

برنامه ايران براي پرتاب 3 ماهواره به فضا

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با بيان اين كه بدون حضور فعال در فضا پيشرفت و توسعه همه جانبه امكان پذير نيست گفت: ماهواره‌هاي فجر، نويد و طلوع توسط متخصصان ايراني به فضا پرتاب مي‌شوند.

ماهواره‌هاي فجر، نويد و طلوع توسط متخصصان داخلي به فضا پرتاب مي‌شوند .

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با بيان اين كه بدون حضور فعال در فضا پيشرفت و توسعه همه جانبه امكان پذير نيست گفت: ماهواره‌هاي فجر، نويد و طلوع توسط متخصصان ايراني به فضا پرتاب مي‌شوند.

به گزارش اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي در نخستين همايش سامانه‌هاي ماهواره بر ايران تصريح كرد: پرتاب ماهواره فجر به فضا توسط ماهواره بر سفير فجر، ماهواره نويد علم و صنعت و پرتاب ماهواره طلوع توسط ماهواره بر سيمرغ از برنامه‌هاي امسال و سال 91 كشورمان در حوزه فضايي است.

وي خاطرنشان كرد: با پرتاب ماهواره طلوع به‌وسيله ماهواره بر سيمرغ گام نخست عملياتي شدن نسل جديد ماهواره برهاي جمهوري اسلامي ايران آغاز خواهد شد.

وي همكاري و مشاركت فعال دانشگاه‌ها و مراكز علمي كشور را در اين حوزه بسيار حائز اهميت توصيف كرد و افزود: بايد با سرعت زياد و هزينه كم در يك همكاري و تعامل همه‌ جانبه، همه بخش‌هاي مرتبط با فناوري فضايي كشور را براي تحقق سند چشم انداز بيست ساله، در اين بخش فعال كنيم.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از ماهواره بر به‌عنوان پيشران ورود به فضا ياد و ابراز اميدواري كرد كه برگزاري نخستين همايش تخصصي سامانه‌هاي ماهواره بر بتواند زمينه‌هاي علمي موفقيت‌هاي جمهوري اسلامي ايران را در اين زمينه فراهم كند تا بتوانيم در افق 1404 شاهد پرتاب ماهواره‌‌هاي سنگين توسط نسل جديدتر ماهواره برها به فضا باشيم.

سردار وحيدي در ادامه بر راهبرد تجاري سازمان ماهواره، ماهواره‌برها و ساير فناوري‌هاي فضايي تأكيد كرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران با هدف بهره‌گيري صحيح و صلح‌آميز از فضا به دنبال آن است كه رازهاي پنهان هستي را بشناسد.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در ادامه گفت: بومي سازي چرخه كامل فناوري فضايي شامل ماهواره، ماهواره بر، ايستگاه پرتاب، ايستگاه هدايت و كنترل، ايستگاه‌هاي ثابت و سيار دريافت اطلاعات ماهواره و آزمايشگاه‌هاي مختلف با پرتاب ماهواره اميد و رصد كاملاً عملياتي شد و گام‌هاي نخست جمهوري اسلامي ايران در عرصه فناوري فضايي به‌شمار مي‌رود. 



نوشته شده در   چهارشنبه 25 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode