ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 14 آبان 1390     |     کد : 27825

رقابت بزرگِ برترين شكوفه‌هاي قرآني كشور

سي و سومين دوره مسابقات سراسري حفظ، قرائت، ترتيل و مفاهيم قرآن كريم شكوفه‌ها و سومين دوره مسابقات اذان شكوفه ويژه پسران...

رقابت بزرگِ برترين شكوفه‌هاي قرآني كشور
از شب جمعه گذشته؛ در مشهد آغازشد
سي و سومين دوره مسابقات سراسري حفظ، قرائت، ترتيل و مفاهيم قرآن كريم شكوفه‌ها و سومين دوره مسابقات اذان شكوفه ويژه پسران - كه از تاريخ 12 تا 18 آبان ماه، با حضور نفرات برتر و منتخب استان‌ها در تالار نور اداره كل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوي در دو گروه خواهران و برادران برگزار مي شود - از ديروز 13 آبان ماه در بخش برادران آغازشد و تا يكشنبه 15 آبان ماه ادامه دارد و در گروه خواهران نيز از دوشنبه 16 آبان ماه آغاز و چهارشنبه 18 آبان ماه به پايان مي رسد.
اين دوره از مسابقات در دو شيفت صبح از ساعت 8 تا 11:30 و در شيفت عصر از ساعت 14 تا 21:30 برگزار خواهد شد.
مراسم افتتاحيه سي و سومين دوره مسابقات كشوري قرآن كريم، مقطع شكوفه‌ها و در بخش برادران با حضور حجت الاسلام "احمد شرفخاني"، مسئول فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه كشور در تالار نور مشهد برگزار شد.
مراسم افتتاحيه سي و سومين دوره مسابقات حفظ، ترتيل و اذان كشور مقطع شكوفه‌ها در بخش برادران 12 آبان ماه با حضور حجت الاسلام "احمد شرفخاني"، مسئول فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه كشور، حجت الاسلام "حجت گنابادي نژاد"، مدير كل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوي، "جواد آرين منش"، نائب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي و ديگر مسئولان كشوري و استاني با پخش سرود جمهوري اسلامي ايران و ورود قرآن به صحنه مسابقات توسط گروه ويژه آغاز شد.
سپس حجت الاسلام "احمد شرفخاني"، مسئول فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه كشور، ضمن خيرمقدم به حاضران، اظهار كرد: سومين دوره مسابقات سراسري حفظ، قرائت و ترتيل قرآن كريم در مقطع شكوفه‌ها امروز كار خود را با 243 نفر به عنوان برگزيدگان استان‌ها آغاز كرد كه اين افراد از فردا به رقابت مي پردازند.
وي ادامه داد: در بخش برادران 37 نفر در رشته قرائت، 21 نفر در حفظ كل، 22 نفر در حفظ 20 جزء و 35 نفر در ترتيل كه همگي از منتخبان استان‌ها هستند، به رقابت با يكديگر مي پردازند.
حجت الاسلام شرفخاني با بيان اينكه در كنار اين مسابقات، 31 نفر از منتخبان استان‌ها در مسابقات اذان شركت كرده اند، افزود: نگاه ما در اين دوره نگاهي صرف مسابقاتي نبوده و در كنار برگزاري مسابقات، محافل انس با قرآن، كارگاه‌هاي آموزشي و ... نيز در نظر گرفته شده است تا همزمان با برگزاري مسابقات، فضاي استان نيز فضايي قرآني شود.
در ابتداي اين مراسم، "سيدصادق مسلمي"، نفر اول مسابقات سراسري قرآن كريم شكوفه‌ها در سال 1388 به تلاوت آياتي چند از كلام الله مجيد پرداخت و پس از آن صلوات خاصه امام رضا(ع) توسط "انصاريان"، مداح اهل بيت(ع) قرائت شد.
همچنين در بخشي از اين مراسم، برنامه مديحه سرايي اجرا شد و پس از آن "سيدمحمدجواد حسيني"، نفر اول رشته قرائت بيست و ششمين دوره مسابقات بين المللي قرآن ايران به تلاوت آياتي چند از قرآن كريم پرداخت.
در انتهاي اين مراسم "جواد آرين منش"، نايب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي طي سخناني گفت: سازمان اوقاف و امور خيريه طي سال‌هاي پس از انقلاب و در سخت ترين شرايط اين مسابقات را برگزار كرد كه تلاش‌هاي اين سازمان در عرصه قرآن شايسته تقدير و تشكر است.
وي با بيان اينكه اين مسابقات تأثير شگرفي در ترويج قرآن و معارف قرآني در سطح كشور و حتي در جهان اسلام داشته است، يادآور شد: بيداري اسلامي به وجود آمده در منطقه نشان دهنده تأثيرات برگزاري همايش‌ها، جلسات قرآني و حضور قراء كشور در سطح بين المللي است. 


نوشته شده در   شنبه 14 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode