ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 10 آبان 1390     |     کد : 27663

مفتي مصر درخواست تخريب قبر امام حسين را محکوم کرد

شيخ علي جمعه، مفتي مصر در خطبه هاي نماز جمعه هفته گذشته مسجد سلطان حسن قاهره، ادعاي برخي از علماي وهابي مبني بر تخريب بارگاه هاي اهل بيت (ع) را به شدت محکوم کرد.

مفتي مصر، درخواست تخريب قبر امام حسين (ع) از سوي علماي وهابي را به شدت محکوم کرد.
شيخ علي جمعه، مفتي مصر در خطبه هاي نماز جمعه هفته گذشته مسجد سلطان حسن قاهره، ادعاي برخي از علماي وهابي مبني بر تخريب بارگاه هاي اهل بيت (ع) را به شدت محکوم کرد.
وي گفت: پيامبر اکرم (ص) به ما آموخت که خشونت عليه قبور از جهالت ناشي مي شود و کسي که اين عمل را انجام دهد از دين و عقل و انسانيت برخوردار نيست.
شيخ علي جمعه با اشاره به جايگاه والاي قبور صالحين و اولياي خدا افزود: برخي از ملت ها به قبور پيامبران خود سجده مي کردند، اما اسلام با اين امر به شدت مخالفت ورزيده است، ليکن جايگاه والايي را براي قبور اهل بيت (ع)، صالحان و اولياي خدا در نظر گرفته است.
مفتي مصر تأكيد کرد: قبر حضرت محمد (ص) هيچ گاه مورد عبادت قرار نمي گيرد، زيرا پيامر اکرم (ص) از خداوند خواسته است که قبر ايشان را بتي براي عبادت قرار ندهد و خداوند نيز اين دعا را برآورده ساخت.
وي متهم کردن مسلمانان به شرکت را غيرقابل قبول خواند و تصريح کرد: برخي از افراد گروهي از مسلمانان را مشرک و ضريح را بت مي نامند، در حالي که قبر پيامبر اکرم (ص) در ضريح بزرگي قرار دارد. علي جمعه درخواست يکي از علماي وهابي مبني بر تخريب ضريح بارگاه هاي مقدس را محکوم کرد و اظهار داشت: افرادي که خواستار تخريب ضريح ها هستند بايد لال شوند و از خداوند مي خواهم که زبان و دست پاهاي آنان را قطع کند، اينان دشمنان لجوجي هستند که چيزي جز مزخرف گويي بلد نيستند.
خطيب جمعه مسجد سلطان حسن قاهره ادامه داد: يکي ديگر از اين جاهلان آرزوي تخريب قبر امام حسين (ع) را دارد، کسي که قبر امام حسين (ع) را بت بشمارد مسکيني مغرور است که قطع زبان و دست و پاي وي را نيز از خداوند طلب مي کنم. در مناقشه هايي که با برخي از اين افراد جاهل و نادان داشتم تأكيد مي کردند که قبور، بت هستند، بنده به آنان گفتم اگر مي خواهيد راه و سيره پيامبر (ص) را ادامه دهيد بدانيد که ايشان به مدت 13 سال در مکه زندگي کرد، اما 360 بت را تخريب نکرد و شما تنها درصدد برانگيختن فتنه هستيد.


نوشته شده در   سه شنبه 10 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode