ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 10 آبان 1390     |     کد : 27652

ايران از عراق يكپارچه و برخوردار از ثبات حمايت مي‌كند

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب صبح ديروز در ديدار مسعود بارزاني رئيس اقليم كردستان عراق با اشاره به استقرار و استقلال كنوني آن كشور تأكيد كردند...

رهبر معظم انقلاب در ديدار رئيس اقليم كردستان عراق: ايران از عراق يكپارچه و برخوردار از ثبات حمايت مي‌كند

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب در ديدار مسعود بارزاني رئيس اقليم كردستان عراق با اشاره به استقرار و استقلال كنوني آن كشور تأكيد كردند: ايستادگي يكپارچه همه اقوام و مذاهب عراق در برابر فشارهاي آمريكا و مخالفت با مصونيت قضايي نظاميان اشغالگر و در نهايت مجبور شدن آمريكا به خروج از عراق، يك صفحه زرين در تاريخ اين كشور است.

ايشان افزودند: با وجود حضور نظامي و سياسي آمريكا در عراق و فشارهاي اين كشور، اما همه عراق اعم از كرد و عرب و شيعه و سني، به آمريكا «نه» گفتند كه اين موضوع بسيار مهمي است.

رهبر معظم انقلاب همزيستي مسالمت‌آميز اقوام و مذاهب مختلف در عراق را مغتنم شمردند و خاطرنشان كردند: شرايط كنوني ثبات و استقرار در عراق مايه خرسندي جمهوري اسلامي ايران است و همه اقوام و مذاهب بايد دست در دست يكديگر، در جهت ساختن عراق نوين تلاش كنند.

ايشان همچنين تأكيد كردند: جمهوري اسلامي ايران از عراق يكپارچه و برخوردار از ثبات حمايت خواهد كرد و لازم است خرابي‌هاي ايجاد شده در عراق هرچه سريعتر بازسازي شود تا عراق يكپارچه بتواند به جايگاه حقيقي خود دست يابد.

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي، همه اقوام و مذاهب در عراق را برادران نزديك ايران و داراي روابط ريشه‌دار تاريخي با مردم ايران دانستند و تأكيد كردند: روابط كنوني جمهوري اسلامي ايران و عراق خوب است، اما بايد روز به روز گسترده‌تر شود.

رئيس اقليم كردستان عراق هم در اين ديدار با ابراز خرسندي فراوان از ديدار با رهبر معظم انقلاب، ايران را كشور دوست و بسيار نزديك مردم عراق خواند و گفت: ما هيچگاه لطف و كمك‌هاي دولت و مردم ايران را در روزهاي سخت عراق فراموش نخواهيم كرد.

بارزاني، تأكيد كرد: همه اقوام و مذاهب عراق بايد در جهت حفظ اين پيروزي تلاش كنند و قطعاً ما همواره به كمك‌ها و راهنمايي‌هاي ايران احتياج خواهيم داشت. 



نوشته شده در   سه شنبه 10 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode