ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 9 آبان 1390     |     کد : 27628

جشن ازدواج 104 زوج از فرزندان شهيد و ايثارگر

با جشن ازدواج دسته جمعي فرزند شاهد و ايثارگر قمي برگزار شد ...

جوانه‌ي ايثار برگزارشد
با جشن ازدواج دسته جمعي فرزند شاهد و ايثارگر قمي برگزار شد
جشن ازدواج 104 زوج از فرزندان شهيد و ايثارگر قمي با عنوان پنجمين جشن پيوند جوانه‌هاي ايثار شامگاه شنبه، با پيام آيت الله العظمي مکارم شيرازي و با حضور مسئولان استان قم و خانواده‌هاي ايثارگر و شاهد استان برگزار شد.
در اين مراسم به 21 زوج داراي شاخص‌هاي ويژه از جمله هر دو فرد فرزند شهيد و يا جانباز بالاي 70 درصد و همچنين به زوج‌هاي با مهريه 14 سکه بهار آزادي و کمتر هدايايي اهدا شد.
همچنين در اين مراسم پيام آيت الله العظمي مکارم شيرازي به مناسبت جشن ازدواج فرزندان شهداي قم توسط نماينده اين مرجع تقليد، حجت الاسلام مفيدي قرائت شد.
در اين پيام آمده است: قبل از هر چيز اين جشن با شکوه را در اين ايام فرخنده به همه شما عزيزان و دست اندرکاران و بانيان خير تبريک مي‌گويم.
جشني که علاوه بر انجام يک سنت بزرگ اسلامي يعني سنت ازدواج تکريمي از شهيدان والا مقام و خانواده آنها است.
در ادامه اين پيام آمده است: به يقين ارواح مقدس آن شهدا به مضمون آيه شريفه قرآن، زنده هستند، براي بازماندگان خود پيام مي‌دهند و از اين جشن با شکوه بسيار مسرورند.
من از صميم دل براي همه اين زوج‌هاي عزيز سعادت، خوشبختي، سلامتي و آينده‌اي خوب و درخشان را از خداوند متعال مسئلت دارم و از بانيان اين جلسه و دست اندرکاران بار ديگر تشکر مي‌کنم.
شايان ذکر است جشن پيوند جوانه‌هاي ايثار در سال جاري طبق ابلاغيه ستاد مرکزي بنياد شهيد و امور ايثارگران بصورت ملي در سراسر کشور ويژه فرزندان شاهد و ايثارگر برگزار مي‌شود.
ميثاق با شهدا، زيارت 104 زوج از حرم حضرت معصومه(س)، قرائت عقدنامه بصورت نمادين، سخنراني حجت الاسلام کرمي رئيس دانشگاه پيام نور قم، هاشمي معاون فرهنگي استاندار قم، پور اميني مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران قم از جمله برنامه‌هاي پنجمين جشن پيوند جوانه‌هاي ايثار در قم بود.
************************* حجت الاسلام هاشمي:
کانون خانواده با توکل بخدا، ايمان و تقواي الهي هميشه گرم خواهد بود
مشاور فرهنگي استاندار قم سه اصل توکل بخدا، ايمان و تقواي الهي را اساس يک زندگي مشترک عنوان کرد که موجب تداوم محبت در کانون خانواده مي‌شود.
حجت الاسلام عبدالله هاشمي شامگاه شنبه در پنجمين جشن پيوند جوانه‌هاي ايثار در قم که در مجتمع فرهنگي امام خميني(ره) برگزار شد، اظهار داشت: زندگي تلخي، شيريني و سختي‌هاي خود را دارد و کانون خانواده با سه اصل توکل بخدا، ايمان و تقواي الهي هميشه گرم خواهد بود و زندگي تداوم خواهد داشت.
وي با اشاره به قرآن کريم مبني بر اينکه زن و مرد لباس يکديگر هستند، ابراز داشت: تعبير بسيار زيبايي است، مرد و زن لباس يکديگر هستند و به نوعي پوشاننده عيوب يکديگر محسوب مي‌شوند.
مشاور استاندار قم گفت: بسيار خوشحال هستم در مملکتي زندگي مي‌کنم که مرهون خون شهدا است و امروزه ثمره خون شهدا کلمه لا اله الا الله در دنيا است.
وي افزود: قرآن کريم فرموده است زماني که انسان‌ها ازدواج مي‌کنند بين آنها مودت، رحمت، محبت و دوستي قرار خواهيم داد.
****************** ازدواج براي سکونت و آرامش است
حجت الاسلام هاشمي با اشاره به اينکه ازدواج براي سکونت و آرامش است، اضافه کرد: پيامبر اکرم(ص) نيز فرموده‌اند با ازدواج نصف دين هر مسلماني کامل مي‌شود.
وي بر احترام متقابل در زندگي زناشويي تأکيد کرد و اظهار داشت: احترام متقابل در زندگي بسيار امر مهم و ضروري است که سبب پايداري و شيريني زندگي مشترک خواهد شد.


نوشته شده در   دوشنبه 9 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode