ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 5 آبان 1390     |     کد : 27458

حضور فعال تنها روزنامه قرآني جهان در هجدهمين نمايشگاه مطبوعات

وزير و فرهنگ و ارشاد اسلامي بعد از ظهر ديروز، پس از افتتاح هجدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاريها در حاليكه از مقابل غرفه‌ها رد مي‌شد و كمتر غرفه‌اي را وارد مي‌شد، به محض ديدن غرفه روزنامه اعتدال، با عشياق گفت: «اعتدال قرآني؟!» و وارد غرفه اعتدال شد و از آن ديدن کرد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از غرفه روزنامه اعتدال ديدن کرد
حضور فعال تنها روزنامه قرآني جهان در هجدهمين نمايشگاه مطبوعات
وزير و فرهنگ و ارشاد اسلامي بعد از ظهر ديروز، پس از افتتاح هجدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاريها در حاليكه از مقابل غرفه‌ها رد مي‌شد و كمتر غرفه‌اي را وارد مي‌شد، به محض ديدن غرفه روزنامه اعتدال، با عشياق گفت: «اعتدال قرآني؟!» و وارد غرفه اعتدال شد و از آن ديدن کرد.
در اولين روز از هجدهمين نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري‌ها، آقاي دکتر‌‌حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد‌‌ اسلامي با همراهي آقاي محمدزاده، معاون مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت ارشاد، از غرفه هاي حاضر در نمايشگاه ديدن کردند
اين دو مقام مسئول در جريان اين بازديدها، دقايقي با مسئولين برخي غرفه ها گفتگو کرده و به سؤالات برخي خبرنگاران پاسخ دادند.
نکته جالب در حاشيه اين بازديدها، همراهي مسئولين برخي غرفه ها و اصرار فراوان بر حضور آقايان حسيني و محمدزاده در غرفه متبوعشان بود که توجه حاضران را به خود جلب نموده بود.
به گزارش خبرنگار اعتدال، سيدمحمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي حدود ساعت 14 ديروز سه‌شنبه از غرفه اعتدال در هجدهمين نمايشگاه مطبوعات ديدن کرد.
وقتي حسيني با اشتياق گفت: «اعتدال قرآني؟!»، خبرنگار اعتدال نيز پاسخ داد: «قرآني مهجور!» و او به شوخي پاسخ داد: «انشا الله مهجور بمانيد».
وي پس از ديدار از غرفه اعتدال، با عجله‌اي كه براي ديدار از نمايشگاه داشت از غرفه اعتدال خارج شد.
اعتدال، ضمن تشكر از حضور وزير ارجمند در اين غرفه، اميدوار است كه جمله «انشا الله مهجور بمانيد» فقط يك شوخي باشد و شوخي بماند و وزير محترم تلاش كند اعتدال را از مهجوريت خارج نمايد.
هيجدمين نمايشگاه مطبوعات از ديروز سه‌شنبه سوم آبانماه به صورت رسمي در مصلي امام خميني(ره) آغاز شد و به مدت يک هفته ادامه خواهد داشت.

********************* دكتر حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:
افراد با ديدگاه‌هاي مختلف مي‌توانند در مطبوعات ايران فعاليت کنند
حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در افتتاحيه نمايشگاه مطبوعات با اشاره به صدور مجوز براي 780 نشريه در سال گذشته، گفت: در ايران افراد با ديدگاه‌هاي گوناگون مي‌توانند فعاليت مطبوعاتي داشته باشند.
هجدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها ديروز با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مصلاي ‏بزرگ امام خميني تهران گشايش يافت.‏
سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم افتتاح اين نمايشگاه با اشاره به تفاوت‌هاي کمّي و کيفي نمايشگاه هجدهم نسبت به دوره قبل گفت: امسال تعداد شرکت کنندگان بيشتر از گذشته است و اين فرصت و مجال بسيار مناسبي براي عرضه خدماتي ارزنده از سوي مطبوعات به مخاطبانشان است.
وي ابراز اميدواري کرد «فضاي نشاط» در نمايشگاه هجدهم تا لحظات پاياني برقرار باشد.
حسيني گفت: مردم توقع دارند به صورت رو در رو با مسئولان رسانه‌ها و تحليل‌گران حوزه‌هاي مختلف گفتگو کنند و اميدوارم رسانه‌ها هم به اين انتظارات پاسخ دهند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تأکيد کرد دشمنان سرمايه‌گذاري فراواني روي بحث رسانه‌ها انجام مي‌دهند و ما هر روز شاهد آن هستيم که شبکه‌هاي جديدي با هدف تحت‌تأثير قرار دادن جمعيت فارسي‌زبان جهان و ايراني‌ها تأسيس مي‌شود.
وي ادامه داد اخيراً هم يکي از کانديداهاي رياست جمهوري آمريکا آشکارا گفته است «براي براندازي نظام ايران بايد فعاليت‌هاي رسانه‌اي را گسترش داد و از مخالفان حکومت ايران حمايت کرد» که اين اظهارات نشان مي‌دهد رسالت اهالي مطبوعات تا چه ميزان خطير است.
حسيني خطاب به نمايندگان رسانه‌ها گفت: شما بايد از آرمان‌هاي نظام اسلامي و امام راحل (ره) حفاظت کنيد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره با خاستگاه مطبوعات در جهان گفت: اگرچه روزنامه‌ از غرب به ارمغان آمده ولي ابزار بسيار مناسب و مفيدي است که نمونه آشکار آن دوران مشروطه بود و ديديم که نقش مطبوعات تا چه ميزان در روشنگري جامعه موثر بود.
وي همچنين با آنچه فضاسازي رسانه‌هاي غربي درباره شرايط کنوني ايران خواند، تأکيد کرد سفر اخير رهبر فرزانه انقلاب به کرمانشاه، عشق شور و پيوند ناگسستني مردم با نظام را ثابت کرد.
وي همچنين از روزنامه‌ها خواست اسير اسطوره‌سازي و قهرمان‌پردازي رسانه‌هاي غربي درباره برخي چهره‌هاي خاص در کشورمان نشوند و خطاب به اهالي مطبوعات گفت: به جاي اينکه رسانه‌هاي غربي برخي چهره‌ها را به عنوان افراد برجسته کشورمان به جهان معرفي کنند، شما بايد دست به کار شويد و مفاخر واقعي ايران را به سراسر دنيا بشناسانيد.
حسيني همچنين با اشاره به در پيش بودن انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت: مطبوعات در حاکم کردن فضاي عقلانيت و اجتناب از دامن زدن به شعارها، هيجانات و جنجال‌هاي سياسي نقش موثري دارند و قطعاً مردم هم در چنين فضاي آرامي مي‌توانند انتخاب صحيحي داشته باشند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اميدآفريني را وظيفه اصلي مطبوعات در شرايط کنوني توصيف کرد و افزود: جامعه ما جامعه جواني است و نياز به فضاي با نشاط براي گام برداشتن در مسير توسعه دارد. رسانه‌ها بايد در اين مقطع حساس نسبت به ايجاد فضاي اميد در جامعه کوشا باشند.
وي همچنين از رسانه‌ها خواست در سال جهاد اقتصادي با ارائه گزارش‌هاي صحيح از وضعيت اقتصادي جامعه، مردم را نسبت به آينده اميدوار کنند.
وزير ارشاد همچنين با اشاره به صدور مجوز براي 780 نشريه در سال گذشته تأکيد کرد: در ايران افراد با ديدگاه‌هاي گوناگون مي‌توانند فعاليت مطبوعاتي داشته باشند البته براي بهتر کردن اين روند بايد به کارهاي کيفي و آموزش کادر تحريريه رسانه‌ها همت گماشت.
وي گفت: چه بسا افرادي که آموزشي نديده‌اند اگر وارد فضاي مطبوعات شوند، آسيب‌هاي جدي به مطبوعات وارد کنند.
وي مطبوعات را در غرب وسيله‌اي براي دستيابي به قدرت توصيف کرد و گفت: اين نگرش در جامعه اسلامي مدنظر است که مطبوعات در خدمت اعتلاي کشور باشند و منافع حزبي و باندي و گروهي مدنظرشان نباشد.
وي همچنين با تأکيد بر لزوم وجود فضاي نقد در عرصه مطبوعات گفت: يک منتقد مانند طبيبي است که مي‌خواهد بيماري را درمان کنند ولي اگر او بخواهد از طريق انگشت گذاشتن بر آن درد و بزرگ کردن آن ضربه مهلکي به بيمار وارد کند اين ديگر اسمش معالجه نيست.
حسيني گفت رسانه نبايد به صرف شنيده‌ها اخبار را نقل کند، اين حتي مي‌تواند در دراز مدت به اعتبار خود رسانه‌ها ضربه بزند؛ چراکه بزرگترين سرمايه نشريات مردم‌اند و آنها بايد از صحت و سقم مسائل باخبر باشند.
وي همچنين با اشاره به تأکيد رهبري درباره لزوم هوشياري مسئولان با توجه به شرايط کنوني منطقه گفت: ما بايد مراقبت کنيم که چهره‌اي زيباتر از ايران در کشورهاي منطقه ترسيم شود.
********************** محمدجعفر محمدزاده معاون مطبوعاتي وزير ارشاد تأكيد كرد:
کاهش سيطره سياست بر مطبوعات راهبرد معاونت مطبوعاتي
در مراسم افتتاح هجدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها همچنين محمدجعفر محمدزاده معاون مطبوعاتي وزير ارشاد و رئيس اين نمايشگاه، اين رويداد را آيينه عزت و اعتبار کشور و ثمره قلم اهالي مطبوعات توصيف کرد و گفت: ما در شرايطي نمايشگاه هجدهم را برگزار مي‌کنيم که فضاي رسانه‌اي کشور آرام، عقلاني و منطقي است و همه به دنبال دستيابي به راه حل‌هاي مشترک هستند.
وي با اشاره به سياست کيفي‌سازي مطبوعات و تهذيب سياست گفت: کاهش سيطره سياست بر مطبوعات راهبرد معاونت مطبوعاتي در يک سال گذشته بوده است.
رئيس نمايشگاه هجدهم تأکيد کرد ما بنا بر وعده‌اي که به اهالي رسانه داده بوديم در ساختار نمايشگاه تجديد نظر کرديم و کوشيده‌ايم تا نمايشگاه امسال زمينه بروز قابليت‌هاي رسانه‌اي کشور باشد.
به گفته محمدزاده شناسايي و شناساندن رسانه‌ها به سراسر کشور از اهداف نظام است و امسال هم در نمايشگاه مطبوعات نشست‌هايي در همين راستا برگزار خواهد شد.
محمدزاده با بر شمردن برخي از برنامه‌هاي نماايشگاه امسال همچون برپايي نمايشگاه‌هاي عکس و کاريکاتور و موزه مطبوعات کشور اين اقدامات را گامي در جهت بازنمايي حقيقي مطبوعات کشور توصيف کرد.
معاون مطبوعاتي وزير ارشاد همچنين از توزيع بن خريد و اشتراک مطبوعات ميان بازديدکنندگان نمايشگاه امسال خبر داد و گفت: اين بن‌ها با تخفيف 80 درصدي عرضه مي‌شود.
وي همچنين از تصميم جدي ايران براي تشکيل اتحاديه مطبوعات جهان اسلام با حضور نمايندگاني از 35 کشور اسلامي در نمايشگاه امسال خبر داد.
به گفته محمدزاده در هجدهمين نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري‌ها بيش از 600 رسانه داخلي و 50 رسانه خارجي حضور دارند.
رئيس نمايشگاه هجدهم با اشاره به جانمايي غرفه‌ها در اين دوره از نمايشگاه هجدهم گفت: از آغاز تا انتهاي شبستان هيچ محل نامرغوب و نامطلوبي ديده نمي‌شود و فضايي وجود ندارد که ما از آن استفاده نکرده باشيم.
معاون مطبوعاتي وزير ارشاد در پايان سخنانش ياد شهداي عرصه رسانه را گرامي داشت و ابراز اميدواري کرد نمايشگاه امسال دست کم برگي از بهار مطبوعات و خبرگزاري هاي کشور باشد.
پس از گشايش نمايشگاه که با حضور علي اکبر جوان‌فکر مشاور رسانه‌اي رئيس
جمهور، پروفسور کاظم معتمدنژاد پدر روزنامه‌نگاري ايران و جمعي از نمايندگان مجلس و همچنين نمايندگان رسانه‌هاي داخلي و خارجي برگزار شد، وزير ارشاد در محل سراي روزنامه نگاران ايران حضور يافت و «ميثاق روزنامه نگاري» را رونمايي کرد. 


نوشته شده در   پنجشنبه 5 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode