ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 1 آبان 1390     |     کد : 27216

مسئولان كيفيت كار و خدمت به مردم را ارتقا دهند

رهبر معظم انقلاب در جمع مديران دستگاه‌هاي اجرايي استان كرمانشاه: مسئولان كيفيت كار و خدمت به مردم را ارتقا دهند ...

رهبر معظم انقلاب در جمع مديران دستگاه‌هاي اجرايي استان كرمانشاه: مسئولان كيفيت كار و خدمت به مردم را ارتقا دهند
رهبر معظم انقلاب اسلامي در نهمين و آخرين روز سفر به استان كرمانشاه، در جمع مسئولان، مديران و كاركنان دستگاه‌هاي مختلف استان، خدمت صادقانه و خالصانه در نظام اسلامي را، توفيقي الهي و باعث جلب رضايت پروردگار؛ كمك به مردم و استحكام بيشتر نظام دانستند. ‏ به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي، مقام معظم رهبري در اين ديدار تأكيد كردند: كيفيت كار مسئولان ملي و محلي در سراسر كشور مي‌تواند موجب افزايش يا خداي نكرده كاهش آبروي نظام شود بنابراين مسئولين تا سر حد ممكن، كيفيت كار و خدمت افتخار‌آميز خود را افزايش دهند.

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي، آمادگي هميشگي ملت را براي حضور در عرصه‌هاي مورد نياز انقلاب و كشور، شگفت‌آور خواندند و افزودند: زبان، براي تشكر از مردم واقعاً قاصر است و آنان با وجود مشكلات و كاستي‌هاي موجود، همواره در دفاع از اسلام و انقلاب، از همه مسئولان جلوتر هستند.

ايشان، مجاهدت‌هاي مستمر مردم استان كرمانشاه، وفاداري آنان به اسلام و انقلاب و ابراز لطف و محبت عميق آنان را، باعث سنگين‌تر شدن تعهد مسئولان كشور و استان دانستند و خطاب به مسئولان ملي و محلي افزودند: در هر جا هستيد نقش خود را در خدمت به اين مردم عزيز، شريف، نجيب و صبور، به بهترين وجه انجام دهيد.

رهبر معظم انقلاب اسلامي، ظرفيت‌هاي استان كرمانشاه را براي پيشرفت و توسعه خوب دانستند و افزودند: دولت نيز مصوبات مهمي براي عمران و آباداني استان و دستيابي مردم به سطح ممتاز زندگي و رفاه داشته است كه بايد با همت دستجمعي و كار گسترده همه مسئولان كشوري و محلي،بدرستي اجرا شود.

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي از قول مساعد هيأت وزيران براي پيگيري جدي و اجراي كامل مصوبات تشكر كردند و افزودند: مسئولان محلي نيز با انجام دادن تكاليف خود و جذب درست و عقلاني بودجه‌هاي تخصيص يافته، اجراي مصوبات را، به‌طور مستمر، پيگيري كنند تا حركت عمومي و برنامه‌ريزي شده براي حل مشكلات استان به‌ويژه مشكل اشتغال، همواره از شتاب لازم برخوردار باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامي با قدرداني و تشكر از صفا و محبت شيرين و بي دريغ مردم استان كرمانشاه و زحمات مسئولان محلي، از افراط مراكز مسئول در نصب عكس‌ها و تابلوهاي تبليغاتي در استان گله و خاطر نشان كردند: اين گونه تبليغات هزينه بر و پُر رنگ و لعاب، متناسب با شأن طلبگي ما و درخور نظام اسلامي نيست و از لحاظ علمي نيز اثر بخشي مناسبي نخواهد داشت.

رهبر معظم انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنانشان استمرار توطئه‌هاي دشمنان ملت را نشان دهنده حركت رو به جلو جمهوري اسلامي برشمردند و خاطر نشان كردند: لشگر كشي مداوم تبليغاتي، سياسي، اقتصادي و امنيتي جبهه استكبار، دليل روشني بر حركت پُر سرعت ملت ايران در مسير تحقق اهداف و آرمان‌هاست چرا كه اگر حركت ملت دچار ركود و

عقب ماندگي و ضعف شده بود دشمن اين همه خود را به آب و آتش نمي‌زد.

ايشان با اشاره به بيداري اسلامي ملت‌هاي منطقه، استقبال و پيروي ملت‌ها از گفتمان ملت ايران يعني گفتمان اسلام و پيروي از شريعت را، نشانه توجه ملتها به الگوي جمهوري اسلامي برشمردند.

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي

خاطر نشان كردند: در اين شرايط حساس كه ملت ايران به الگو و نمونه‌اي براي منطقه تبديل شده است، همه بايد مراقبت كنيم كه چهره‌اي زيباتر، جذاب‌تر و هماهنگ‌تر از ايران عزيز در ذهن ملت‌هاي منطقه ترسيم شود تا تلاش مستمر دشمنان براي تخريب اين چهره بي اثر بماند.

در ابتداي اين ديدار استاندار كرمانشاه با اشاره به حضور درخشان مردم مقاوم و رزمندگان سلحشور استان كرمانشاه در هشت سال حماسه دفاع مقدس گفت: چهره كنوني استان در پرتو خدمات نظام اسلامي، با قبل از انقلاب قابل مقايسه نيست.

‌هاشمي با تشريح خدمات دولت نهم در عرصه‌هاي مختلف گفت: با وجود همه تلاش‌ها، استان درگير مشكلات مختلفي است كه با توجه به تأكيد مكرر جنابعالي، انشاءالله با تحرّك جدي مسئولان و پيگيري و اجراي كامل مصوبات ويژه جلسه هيأت وزيران، گام‌هاي بلندي در زمينه حل اين مشكلات برداشته خواهد شد.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور نيز در اين ديدار با اشاره به منابع خدادادي و سرمايه‌هاي انساني استان كرمانشاه، برنامه‌هاي دولت را براي ارتقاي شاخص‌هاي استان تشريح كرد.

عزيزي تدوين سند پيشرفت جامع استان را از برنامه‌هاي ويژه دولت اعلام كرد و افزود: خدمت به مردم شريف و ولايتمدار استان، افتخار دولت است.


جلسه هيأت وزيران

هيأت وزيران، پس از تشكيل جلسه ويژه در استان كرمانشاه، چهارشنبه شب به حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي رسيد و گزارش تصميم‌ها و تدابير دولت را براي حل مسائل و مشكلات استان و شتاب گرفتن روند توسعه اين منطقه ارائه كرد. ‏ حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي در اين ديدار، حل مشكلات استان كرمانشاه را نيازمند اهتمام كامل، كار فوق العاده و تدابير ويژه دولت خواندند و با تشكر از توجه دولت به مسائل اين منطقه تأكيد كردند: بايد با جديت و تحرك تمام، وارد ميدان خدمت به مردم عزيز اين استان شد تا وضع منطقه جهش محسوسي پيدا كند.

ايشان ضرورت خدمت به مردم سراسر كشور، شور و صفا و صميميت خاص مردم استان و عقب ماندگي اكثر شاخص‌هاي منطقه از متوسط كشوري را سه دليل عمده براي اهتمام ويژه دولت به حل مسائل استان برشمردند و خاطرنشان كردند: كارهاي خوبي در منطقه انجام شده است اما تا رسيدن استان كرمانشاه به نقطه‌اي كه شايسته اين مردم شريف است فاصله فراواني وجود دارد.

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي، نگراني و دغدغه مسئولان را درباره انجام دادن كامل وظايف خود در قبال مردم، امري ضروري و پسنديده خواندند و افزودند: دولت كارگروه ويژه‌اي براي پيگيري مستمر اجراي مصوبات خود در خصوص استان كرمانشاه تشكيل دهد و استاندار و نمايندگان مردم استان در مجلس نيز با محوريت نماينده ولي فقيه در استان كرمانشاه، به جد پيگير اجراي اين مصوبات باشند تا وضع مردم منطقه، تكاني جدي بخورد.



حل مشكل بيكاري

ايشان، اشتغال را مسئله اصلي استان كرمانشاه برشمردند و با فراخواندن مسئولان به همت مضاعف براي حل اين مشكل

خاطر نشان كردند: بايد با فراهم كردن زمينه‌هاي لازم از جمله جذب سرمايه بخش خصوصي و ايجاد زير ساخت‌هاي لازم در بخش‌هاي كشاورزي، صنعتي و ديگر بخش‌ها، مشكل بيكاري را حل و دغدغه اصلي مردم و جوانان استان را رفع كرد.

ايجاد كانال‌هاي آبرساني در مناطق اطراف سدهاي استان، گسترش تجارت مرزي، افزايش صادرات و ترانزيت كالا، حل موانع جذب سرمايه گذاري بخش خصوصي از جمله نكاتي بود كه رهبر معظم انقلاب در اين ديدار به‌عنوان ديگر خطوط اصلي كاري دولت براي توسعه استان كرمانشاه بيان كردند.

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي با تأكيد بر اولويت‌بندي حقيقي نيازهاي استان و پرهيز از پرداختن به مسائل غير اصلي، افزودند: به گونه‌اي برنامه ريزي كنيد كه سرمايه‌هاي مورد نياز طرح‌هاي مصوب، حتماً تأمين شود و از هم اكنون بتوان روي آنها حساب كرد.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به انگيزه فراوان دولت براي كار و تلاش، به دست اندركاران قوه مجريه توصيه كردند: تا روز آخر، با همين انگيزه به خدمت مشغول باشيد و اجازه ندهيد بحث دو سال پاياني كارِ اين دولت و رو به پايان بودن دوران مسئوليت بر تلاش‌هاي شما اثر منفي بگذارد.

ايشان مردمداري و گشاده‌رويي در برخورد با مردم را شرط لازم مسئوليت و خدمتگذاري در نظام اسلامي خواندند و با اشاره به اقدام خانم محجبه بسيجي در تقديم مدال طلاي مسابقات جهاني وشوو افزودند: قشرهاي مختلف مردم استان كه با روحيه صفا و جوانمردي به كار و تلاش مشغولند شايسته بهترين خدمات هستند.

در آغاز اين ديدار كه با حضور نماينده ولي فقيه و امام جمعه كرمانشاه، نمايندگان مردم استان و مسئولان محلي برگزار شد، رحيمي معاون اول رئيس‌جمهوري اعلام كرد جلسه عصر امروز هيأت وزيران در كرمانشاه 140 مصوبه ويژه داشته است كه با اجراي آنها، توسعه استان شتاب قابل توجهي خواهد يافت.

تخصيص اعتبار ويژه براي اشتغال‌زايي، تأمين آب كشاورزي، اجراي طرح‌هاي زير دست سدها، تكميل راه آهن غرب كشور تا مرز، توسعه زير ساخت‌هاي صنعتي،‌ بودجه ويژه براي طرح‌هاي محروميت زدايي، تأسيس دانشگاه جامع و بين‌المللي غرب كشور، توجه به بازارچه‌هاي مرزي،‌ اجراي صدها طرح عمران شهري و روستايي،‌ تجهيز دانشگاه‌هاي استان و طرح‌هاي فرهنگي و آموزشي از مهمترين نكاتي بود كه معاون اول رئيس‌جمهوري در تشريح طرح‌هاي مصوب دولت براي استان كرمانشاه، ‌بيان كرد.

او افزود: كارگروه ويژه‌اي از اعضاي هيأت دولت با مسئوليت معاون اول تشكيل مي‌شود تا ساز و كارهاي لازم براي اجرايي شدن سريع مصوبات را فراهم آورد و اجراي كامل آنها را پيگيري كند. ‏

اهم مصوبات دولت

محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس‌جمهوري گزارشي از مصوبات جلسه ويژه هيات دولت كه همزمان با حضور رهبر معظم انقلاب در استان كرمانشاه به تصويب رسيد، ارائه كرد.

رحيمي و هيات وزيران چهارشنبه شب پس از جلسه ويژه هيات دولت در مركز استان كرمانشاه، در محضر مقام معظم رهبري حاضر شدند.

معاون اول رئيس‌جمهوري در اين ديدار ضمن ارائه توضيحاتي در خصوص تحولات استان كرمانشاه طي دولت نهم و دهم و آخرين وضع تحقق مصوبات سه دوره سفرهاي استاني، گزارشي از تصميمات ويژه و تدابير دولت براي حل مسائل و مشكلات استان كرمانشاه و شتاب بخشيدن به روند توسعه اين استان ارائه كرد.

مهمترين بخش‌هاي گزارش رحيمي در محضر رهبر معظم انقلاب بدين شرح است:

گزيده‌اي از تحولات استان كرمانشاه طي شش سال خدمت دولت‌هاي نهم و دهم و مقايسه آن با مدت مشابه دوره قبل

الف ـ تحولات اقتصادي:

افزايش درآمد سرانه استان از 3/12 ميليون ريال در سال 1383 به 5/27 ميليون ريال در سال 1387.

افزايش درآمدهاي استان از 7/458 ميليارد ريال در سال 1383 به 6/1738 ميليارد ر يال در سال 1389.

افزايش بيش از 9 برابري صادرات استان (از 230 ميليون دلار در سال 1383 به 2128 ميليون دلار در سال 1389).

افزايش مساحت شهرك‌هاي صنعتي به 2196 هكتار كه 5 برابر دوره مشابه قبلي است.

افزايش 500 درصدي توليد سيمان (از 600 هزار تن به 3600 هزار تن).

افزايش 300 درصدي توليد فولاد (از 100 هزار تن به 400 هزار تن).

افزايش 1300 درصدي توليد كاشي و سراميك (از 5/1 ميليون متر مربع به 21 ميليون متر مربع)

افزايش 2000 درصدي توليد محصولات پتروشيمي (از 50 هزار تن به 1050 هزار تن).

ب ـ تحولات شاخص‌هاي زيربنايي:

احداث 2457 خطوط انتقال گاز در استان (دوبرابر دوره مشابه قبلي).

افزايش 40درصدي مشتركان گاز نسبت به دوره مشابه قبل.

گازرساني به 125 روستا (9برابر دوره مشابه قبل).

افزايش ضريب نفوذ تلفن همراه به 54 درصد (در پايان دوره قبل 4 درصد بوده است).

افزايش طول راه‌هاي اصلي استان به 2417 كيلومتر (ميزان افزايش در حدود 2 برابر دوره قبل).

افزايش طول راه‌هاي روستايي آسفالته (سه برابر مدت مشابه دوره قبلي).

اجراي 190 طرح‌هادي روستايي(بيش از 4 برابر دوره مشابه قبلي).

افزايش جمعيت زيرپوشش آب سالم آشاميدني به 1422 هزار نفر (ميزان افزايش بيش از 2 برابر دوره مشابه قبل است).

افزايش مساحت فضاهاي ورزشي به 1.45 ميليون متر مربع (بيش از 3 برابر عملكرد دوره مشابه قبلي)

آخرين وضعيت تحقق مصوبات سه دوره

دوره اول: 168 مصوبه/ 977 پروژه/ 6/97 درصد اقدام شده و يا در دست اقدام است.

دوره دوم: 211 مصوبه/ 873 پروژه/ 80 درصد اقدام شده و يا در دست اقدام است.

دوره سوم: 299 مصوبه/ 650 پروژه/ 17 درصد اقدام شده و يا در دست اقدام است.

جمع: 678 مصوبه/ 2500 پروژه/ 57 درصد اجرايي شده است.

كل اعتبارات سه دوره سفر استاني: 198000 ميليارد ريال.



مهمترين تصميمات هيات وزيران

ـ تعداد مصوبات 140 بند بود و كل اعتبارات پروژه‌هاي سفر مقام معظم رهبري 5200 ميليارد تومان و كل تسهيلات نيز 670ميليارد تومان كه جمع كل تسهيلات و اعتبارات پروژه‌ها بالغ بر 5870 ميليارد تومان است.

ـ مصوبات ويژه كه در بخش‌هاي سرمايه‌گذاري و اشتغال، طرح‌هاي تأمين و انتقال آب و طرح‌هاي مرتبط با بخش كشاورزي در استان كرمانشاه به تصويب رسيد عبارتند از:

ـ اختصاص مبلغ 20000 ميليارد ريال براي اجراي طرح‌هاي آبي و آبرساني سطح استان با اولويت مهار آبهاي مرزي، طرح‌هاي مختلف بخش كشاورزي و آبياري نوين و اجراي طرح‌هاي شبكه‌هاي زيردست سدها و ساير طرح‌هاي انتقال آب.

ـ اختصاص مبلغ 10000 ميليارد ريال براي ايجاد و توسعه اشتغال و سرمايه گذاري در سطح استان از محل منابع قانون بودجه و برنامه پنجم توسعه.

ـ ايجاد رديف مستقلي در لوايح بودجه سنواتي كل كشور سالانه مبلغ 3000 ميليارد ريال طي سال‌هاي باقيمانده از قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران جهت وصول به اهداف چشم‌انداز و در راستاي سياست‌هاي كلي نظام و اجراي صحيح برنامه پيشرفت و عدالت و سند جامع پيشرفت و عدالت استان و رساندن شاخص‌هاي توسعه استان مزبور به ميانگين شاخص‌هاي كشوري،

ـ ايجاد رديف بودجه مستقل سالانه با پيش بيني و تامين حداقل 500 ميليارد ريال براي خريد يا ساخت و تكميل و تجهيز و راه اندازي دانشگاه جامع و بين‌المللي اسلامي در غرب كشور به مركزيت كرمانشاه.



توسعه بنيان صنعتي

ـ مطالعه و امكان سنجي و ايجاد شهرك فناوري و خوشه صنعتي صنايع پايين دستي پتروشيمي و شهرك صنعتي مرزي با كشور عراق.

ـ اختصاص مبلغ 100 ميليارد ريال براي كمك به ايجاد و تكميل زيرساختهاي لازم نواحي صنعتي.

ـ شروع به احداث كارخانه توليد خودرو سمند در دو فاز‏ 100 هزار دستگاه در سال.

ـ اجراي 28 طرح بزرگ صنعتي در سطح استان.

ـ اختصاص مبلغ 4000 ميليارد ريال براي كمك به اجراي طرحهاي صنعتي و توليدي و تأمين كمك سود تسهيلات تا 1000 ميليارد ريال.

ـ تعيين تكليف نهايي احداث پالايشگاه آناهيتا.



امور زيربنايي، راه و راه آهن

ـ تامين مالي اجراي راه آهن غرب كشور

( قطعه ملاير ـ كرمانشاه به طول 170 كيلومتر و قطعه كرمانشاه ـ خسروي به طول 266 كيلومتر).

ـ اختصاص 2000 ميليارد ريال جهت اجراي طرح‌هاي ساماندهي رودخانه آبشوران شهر كرمانشاه.

ـ اختصاص مبلغ 1180 ميليارد ريال جهت طرح‌هاي راهسازي و راه آهن استان، توانمندسازي حاشيه شهرهاي استان و اجراي طرح‌هاي‌ هادي در سطح روستاهاي استان.

ـ اختصاص مبلغ 1130 ميليارد ريال براي اجرا و تكميل طرح‌هاي آبي و آبرساني شهري و روستايي، احداث سدها و تأسيسات فاضلاب شهرها، توسعه روشنايي معابر شهري و روستايي.

ـ اختصاص مبلغ 458 ميليارد ريال جهت عمران شهري, زيرساخت‌هاي بازارچه مرزي سومار و ايجاد مترو.

ـ پاكسازي ميادين مين.



محروميت‌زدايي

ـ اختصاص مبلغ 1700 ميليارد ريال جهت اجراي طرح‌هاي محروميت زدايي از جمله تامين مسكن محرومين ـ تأمين جهيزيه -‏ تأمين لوازم منزل و گازكشي منازل محرومين ـ خوابگاه‌هاي دانش آموزي افراد مددجو و تأمين مستمري خانواده‌هاي زيرپوشش.

ـ احداث 7 مركز آموزش فني و حرفه‌اي و آموزشي در سطح استان.

ـ تسريع در گاز رساني به 500 روستاي ديگر استان تا پايان سال 91.

ـ آبرساني به روستاهاي استان.



فرهنگي، آموزشي و بهداشتي

ـ راه اندازي دانشگاه جامع و بين‌المللي غرب كشور و تأمين تجهيزات مراكز آموزشي.

ـ اختصاص مبلغ 1463 ميليارد ريال جهت كمك به اجراي طرح‌هاي آموزشي و فرهنگي از جمله احداث مجتمع فرهنگي هنري و كتابخانه , احداث و تجهيز مدارس، احداث و تجهيز بيمارستان و مراكز بهداشتي و درماني و احداث و تجهيز دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي و تحقيقاتي و احداث خوابگاه و كارگاه و آزمايشگاه دانشجويي و احداث دهكده المپيك و سالن‌ها و زمين ورزشي و نيز احداث دبيرستان‌هاي علوم و معارف اسلامي و مراكز فني و حرفه‌اي.

ـ اختصاص 278 ميليارد ريال جهت تكميل طرحهاي مربوط به ايثارگران (واحدهاي مسكوني) ساماندهي گلزار شهدا و مراكز توانبخشي و فرهنگي ايثارگران و مساجد.

ـ اختصاص مبلغ 450 ميليارد ريال جهت طرح‌هاي صدا و سيما در استان براي افزايش سطح پوشش تلويزيوني تا 98% در سطح استان و احداث ساختمان جديد توليد و پخش مركز صدا و سيما.

ـ تأمين اعتبار جهت آزادي 430 زنداني و احداث مساجد و كارگاه‌هاي آموزشي. ‏



عيادت از احمد عزيزي

رهبر معظم انقلاب ظهر پنجشنبه با حضور در بيمارستان امام رضا(ع) كرمانشاه از احمد عزيزي شاعر توانا و خوش قريحه كشور كه در بخش مراقبت‌هاي ويژه اين بيمارستان بستري است، عيادت و براي سلامتي اين شاعر انقلاب دعا كردند. ‏

به گزارش ايرنا، احمد عزيزي از اسفند سال 86 به كما رفت و از آن زمان در بيمارستان امام رضا(ع) كرمانشاه، بستري است. ‏

وي هم اكنون به شدت از مشكل تنگي لوله تراشه رنج مي‌برد و پس از تاكيدات مقام معظم رهبري در خصوص تسريع در مداواي وي، قرار است اين شاعر بنام پس از بررسي‌هاي تيم پزشكي، براي انجام عمل جراحي لوله تراشه به تهران منتقل شود. ‏

كفش‌هاي مكاشفه، شرجي آواز، باغ تناسخ، ترجمه زخم، باران پروانه، رودخانه رويا، ملكوت تكلم و سيل گل سرخ از مهمترين تاليفات احمد عزيزي شاعر كرمانشاهي است. ‏



بازگشت به تهران

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ظهر پنجشنبه پس از پايان سفر 9 روزه به استان كرمانشاه، به تهران بازگشتند. ‏

رهبر معظم انقلاب بيستم مهر ماه جاري در ميان استقبال گرم و پرشور مردم كرمانشاه وارد اين استان شدند. ‏

معظم له در آخرين روز از سفر پرخير و بركت خود با مديران و مسئولان استان كرمانشاه در سرسراي ورزشي امام خميني (ره) كرمانشاه ديدار كردند. ‏

ديدار با جمعي از زنان جانباز استان كرمانشاه و عيادت از احمد عزيزي شاعر نام آشناي كرمانشاهي در بيمارستان امام رضا(ع) از ديگر برنامه‌هاي رهبر معظم انقلاب در پنج‌شنبه بود. ‏

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي در هشت روز گذشته هم علاوه بر ديدار عمومي با مردم شهرستان‌هاي كرمانشاه، گيلانغرب، پاوه و كنگاور در جمع خانواده‌هاي معظم شهدا و ايثارگران، روحانيون و طلاب شيعه و سني، دانشجويان و استادان دانشگاه‌هاي استان، بسيجيان، نيروهاي مسلح، نخبگان و برگزيدگان استان كرمانشاه حضور يافتند و سخنراني كردند. ‏

معظم له همچنين در مزار شهداي كرمانشاه، گيلانغرب، كنگاور و يادمان شهداي پاوه حاضر شدند و با قرائت فاتحه ياد و خاطره شهدا را گرامي داشتند و همچنين به صورت سرزده در منازل برخي از خانواده‌هاي معظم شهداي كرمانشاه حضور يافتند.

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي در سفر به گيلانغرب با خانواده‌هاي شهيدان شيرودي، كشوري، موحد دانش و پيچك و شيرزن گيلانغربي خانم فرنگيس حيدرپور ديدار كردند. ‏

همچنين طي روز‌هاي گذشته هيات‌هايي از طرف رهبر معظم انقلاب به شهرستان‌هاي قصرشيرين، سرپل ذهاب، اسلام آباد غرب، دالاهو، ثلاث باباجاني، هرسين، سنقر و كليايي و صحنه براي بررسي مسايل و مشكلات منطقه اعزام شدند و چند هيات نيز از طرف معظم له مامور ديدار و ملاقات با خانواده‌هاي معظم شهدا و جانبازان 70 درصد استان شدند.



بخشيده شدن اضافه خدمت سربازان

معاون نيروي انساني ستاد كل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد: به ميمنت سفر پرخير و بركت حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي فرمانده معظم كل قوا به استان كرمانشاه، اضافه خدمت تمام سربازان كرمانشاهي بخشيده شد.

به گزارش ايرنا به نقل از معاونت فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح، امير سرتيپ امير حاتمي افزود: بر اين اساس اضافه خدمت كاركنان وظيفه مستقر در اين استان اعم از سنواتي و انضباطي تا تاريخ اول آبان 1390 مورد بخشش قرار گرفته است.

امير سرتيپ حاتمي افزود: بخشش اضافه خدمت كاركنان وظيفه شامل كاركنان وظيفه حاضر در استان از جمله مامور به دستگاه‌هاي دولتي و كاركنان وظيفه اعزامي به استان كرمانشاه در راستاي ماموريت‌هاي نظامي و انتظامي مرتبط با سفر معظم‌له نيز است.



قدرداني مسئولان ارشد استان از رهبر معظم

مسئولان ارشد استان كرمانشاه عصر پنجشنبه با انتشار پيام مشتركي از حضور حماسي مردم استان در استقبال تاريخي از رهبر معظم انقلاب اسلامي قدرداني كردند. ‏ به گزارش ايرنا، در اين پيام آمده است: مردم ولايتمدار استان دلاور پرور كرمانشاه با حضور چشمگير، حماسي و ماندگار خويش در استقبال تاريخي از مقتداي خود موجب ياس و نااميدي دشمنان قسم خورده اين مرز و بوم و دلگرمي بيش از پيش خادمين نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را فراهم كردند.

اين پيام افزوده است: بي ترديد اين حماسه عظيم در تاريخ اين ملت ثبت و محفوظ شده و اين سفر نوراني و پربركت به عنوان مبدا تاريخي ديگر در راستاي تجديد بيعت با مباني نظام متكي بر ولايت فقيه، ديانت و پايبندي به آرمان‌هاي انقلاب اسلامي، در كتاب قطور افتخارات اين خطه مقاوم و سلحشور متجلي و ماندگار خواهد شد.

امضاكنندگان پيام از يكايك مردم كرمانشاه كه در طول سفر رهبر معظم انقلاب به اين استان؛ كه به انحاي مختلف مراتب ارادت و دلدادگي خويش را نسبت به ولي امر مسلمين ابراز و با اشك شوق، مقدم آن رهبر فرزانه را گلباران كردند قدرداني كرده‌اند.

در اين پيام آمده است: اميد آن داريم كه اين سفر پربركت كه بي شك منشاء انتقال فيوضات ربوبي و تجلي انفاس قدسيه در ديار سرافرازي و دلاوري بوده است، از جنبه توسعه، رفاه و تحولات زيرساختي نيز تاثيرات شگرفي برجاي گذاشته و بسترهاي لازم را براي نيل كرمانشاه به جايگاه حقيقي و درخور شان اين مردم سلحشور فراهم آورد. ‏

اين پيام به امضاي آيت‌الله مصطفي علما نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمانشاه، سيددادوش ‌هاشمي استاندار، مجمع نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي، نمايندگان استان در مجلس خبرگان رهبري، ائمه جمعه اهل سنت كرمانشاه و شوراي شهر و سرپرست شهرداري كرمانشاه رسيده است. 



نوشته شده در   يکشنبه 1 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode