ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 30 مهر 1390     |     کد : 27182

برگزاري همايش بزرگ غدير شناسي در هامبورگ و لندن

معاون مرکز امور طلاب و خانواده‌هاي جامعةالمصطفي العالميه از برگزاري همايش بزرگ غدير شناسي در هامبورگ و لندن در آينده نزديک خبر داد.

معاون مرکز امور طلاب جامعةالمصطفي خبر داد؛

معاون مرکز امور طلاب و خانواده‌هاي جامعةالمصطفي العالميه از برگزاري همايش بزرگ غدير شناسي در هامبورگ و لندن در آينده نزديک خبر داد.
حجت‌الاسلام داود زارع معاون مرکز امور طلاب و خانواده‌هاي جامعةالمصطفي العالميه، امروز در جمع خبرنگاران قمي به اهميت و بزرگداشت روز غدير خم اشاره کرد و اظهار داشت: از اهداف بلند مدت ستاد غدير جامعه العلوم، ولايت مداري در مقام معرفت ائمه اطهار(ع) و معرفي و برجسته کردن حادثه غدير در سراسر عالم به واسطه طلاب جامعه المصطفي و خانواده آنهاست.
وي حوادث عاشورا و زنده ماندن نام اسلام را برگرفته از مسئله غدير خم و ولايت حضرت علي(ع) عنوان کرد و ابراز داشت: اساس دين و موجوديت ما از غدير است، با تکريم و تقويت اين روز بزرگ تاريخ اسلام و تشيع و ترويج محتوايي آن مي توانيم فرهنگ غدير را به سراسر عالم برسانيم.
حجت‌الاسلام زارع با اشاره به حديثي از پيامبر اکرم(ص) مبني بر اينکه "بهترين روزها نزد من روز غدير است" بر بزرگداشت و اهميت اين روز تاکيد کرد و افزود: با توجه به جمعيت 20 هزار نفري خانواده هاي طلاب خارجي که مخاطبان معاونت امور خانواده جامعه العلوم هستند اهميت ويژه اي به برنامه هاي ارائه شده و در دست اقدام براي آنها قائل شده ايم.
وي حضور طلاب خارجي در جامعه المصطفي را شبيه تجمع روز غدير عنوان کرد و افزود: در آن واقعه بزرگ، کشورها و نژادهاي مختلفي براي حج آمده بودند و پيامبر اکرم(ص) در چنين شرائطي رسالت خود را به گوش جهانيان رساند، و هدف ما با توجه به اينکه نمايندگان صد کشور را گرد هم آورده ايم اين است که پيام غدير را که ولايت و وصايت اميرمومنان(ع) است به سرتاسر عالم برسانيم.
معاون امور خانواده جامعه العلوم در ادامه به تشريح فعاليت هاي اين ستاد در دهه ولايت پرداخت و خاطرنشان کرد: برگزاري جشنواره نقاشي، سرود و تواشيح با موضوع غدير ويژه فرزندان طلاب جامعه المصطفي، همچنين برگزاري جشن ها و برنامه هاي متنوع در مراکز آموزشي و مجتمع هاي مسکوني از اقدمات اين ستاد در دهه ولايت است.
وي افزود: المپياد فرهنگي ـ ورزشي در سطح جامعه المصطفي با رويکرد و محوريت غدير و در شب عيد غدير جشن بزرگي را با حضور هزار و پانصد نفر در حسينيه قدس جامعه العلوم برگزار خواهيم کرد.
حجت الاسلام زارع، برگزاري نشست ها و جلسات پرسش و پاسخ در راستاي شبهه زدايي طلاب جامعه المصطفي را از ديگر اقدامات اين ستاد در دهه ولايت عنوان کرد و گفت: با دعوت از اساتيد مجرب و برجسته حوزه علميه قم در صدد تقويت ديني طلابي که به تازگي به تشيع گرايش پيدا کرده اند برآمديم تا بتوانند در زمان رجوع به کشورهاي خود در برابر هجمه ها و شبهات پاسخگو باشند.
وي اظهار کرد: از برنامه هاي بلند مدت اين ستاد در طول سال و در راستاي جهاني کردن فرهنگ غدير با همکاري بنياد بين المللي غدير در تدارک همايشي بزرگ در يکي از شهرهاي هامبورگ يا لندن هستيم.


نوشته شده در   شنبه 30 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode