ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 27 مهر 1390     |     کد : 27052

بزرگترين آزمون ملي قرآني

روز جمعه توسط مركز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآمي كشور در سراسر كشور برگزار مي‌شود .

روز جمعه توسط مركز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآمي كشور در سراسر كشور برگزار مي‌شود .

نهمين آزمون ملي حفظ و مفاهيم قرآن كريم با شركت 33 هزار نفر در سراسر كشور به طور همزمان روز جمعه بيست و نهم مهر برگزار مي‌شود.
به گزارش روابط عمومي مركز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت هاي قرآني كشور، نهمين آزمون ملي حفظ و مفاهيم قرآن كريم، روز جمعه از ساعت 9 صبح به طور هم‌زمان در سراسر كشور با شركت بالغ بر 33 هزار قرآن‌آموز برگزار خواهد ‌شد.
در اين آزمون كه به منظور ارزيابي قرآن آموزان و فراگيران دوره‌هاي آموزشي مؤسسات و مراكز قرآني سراسر كشور برگزار مي‌شود، استعدادهاي درخشان با هدف حمايت‌هاي بعدي، كشف و شناسايي شده و مورد تشويق قرار مي‌گيرند.
نهمين دوره اين آزمون كه هر سال دو مرتبه در ارديبهشت و مهر برگزار مي‌شود، در تهران با حضور2 هزار 300 نفر در دبيرستان البرز برگزار خواهد شد و در ساير استان‌ها نيز مكان جلسه توسط اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي هر استان تعيين مي‌شود.
بر اساس اين گزارش، هشت هزار نفر در رشته حفظ قرآن و 25 هزار و176 نفر در رشته مفاهيم شركت مي‌كنند.
از مجموع شركت كنندگان، 28 هزارو 925 نفر را خواهران و چهار هزار و 149 نفر را برادران تشكيل مي‌دهند.
سؤالات اين آزمون به دو صورت تستي و تشريحي متناسب با منابع آموزشي مؤسسات طراحي شده و نتايج آن نيز اواخر آذرماه اعلام خواهد شد.
اين آزمون در بخش حفظ قرآن كريم در سطوح 5 جزء (زير 15 سال و بالاي 15 سال)، 1 جزء، 20 جزء، و كل قرآن و در بخش آزمون مفاهيم در 8 رشته و در بخش‌هاي نوجوانان و بزرگسالان(مقدماتي و تكميلي) برپا خواهد شد.
همچنين آزمون تفسير سوره انفال ويژه معلمان مؤسسات و مراكز قرآني با هدف ارتقاي و بروزرساني سطح علمي آنها نيز برگزار مي‌شود.
منابع بخش خردسالان از كتاب مفاهيم 1001 به قلم "وكيل" و بزرگسالان نيز از كتاب مفاهيم 1002 نوشته "صفار" مي‌باشد.
سؤالات اين آزمون به دو صورت تستي و تشريحي، طراحي شده

********************** مشهد براي اين آزمون، آزمون آمادگي برگزار مي‌كند
همزمان با پايان يافتن دوره‌هاي آموزش قرآن در مؤسسه دانش‌آوران قرآن مشهد، آزمون آمادگي حفظ و مفاهيم قرآن، روز پنجشنبه 20 مهرماه در اين مؤسسه برگزار شد.
لازم به ذكر است كه اين آزمون به منظور آمادگي قرآن‌آموزان براي شركت در آزمون سراسري حفظ و مفاهيم قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و افزايش درصد قبولي شركت‌كنندگان با حضور 140 نفر از قرآن‌آموزان برگزار شد.
قبول‌شدگان در اين آزمون مي‌توانند در آزمون حفظ 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و حفظ كل قرآن و آزمون‌هاي ترجمه و مفاهيم شامل سطح نوجوانان، سطح مقدماتي و سطح تكميلي و تفسير سوره انفال ويژه مربيان شركت‌كنند.
**********************300 زنجاني در آزمون حفظ و مفاهيم قرآن‌ شركت مي‌كنند
در نهمين آزمون حفظ و مفاهيم قرآن‌كريم، 300 نفر از سطح استان زنجان شركت خواهند كرد.
در اين آزمون كه به منظور ارزيابي قرآن‌آموزان و فراگيران دوره‌هاي آموزشي مؤسسات و مراكز قرآني سراسر كشور برگزار مي‌شود، استعدادهاي درخشان با هدف حمايت‌هاي بعدي كشف و شناسايي شده و مورد تشويق قرار مي‌گيرند.
اين آزمون، روز جمعه، 29 مهر‌ماه، از ساعت 9 صبح الي 12:30 ظهر در جامعةالقرآن‌الكريم شعبه زنجان برگزار خواهد شد.
************** برگزاري آزمون حفظ و مفاهيم قرآن با حضور 210 متسابق در ابركوه
آزمون حفظ و مفاهيم قرآن كريم 29 مهرماه جاري، با حضور 210 نفر از بانوان و آقايان علاقه‌مند به علوم قرآني در سالن معلم شهرستان در ابركوه برگزار مي‌شود.
آزمون حفظ و مفاهيم قرآن كريم در ابركوه همزمان با سراسر كشور از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار مي‌شود.

************************* شركت 562 از استان سمنان
562 قرآن‌آموز در دو رشته حفظ و مفاهيم قرآن كريم از استان سمنان در اين آزمون شركت مي‌كنند كه 550 نفر بانو و 11 نفر آقا هستند.
93 نفر در رشته حفظ و مابقي در رشته مفاهيم قرآن كريم در اين آزمون شركت مي‌كنند كه از 562 نفر 247 نفر از دامغان، 94 نفر از سمنان و 220 نفر از شاهرود در آزمون حفظ، ترجمه و مفاهيم قرآن كريم شركت كرده‌اند.
در پايان اين آزمون كساني كه حد نصاب نمره يعني 60 از 100 نمره را كسب كنند گواهينامه پايان دوره دريافت مي‌كنند و به برگزيدگان جوايز ارزنده‌اي اهدا مي‌شود.
تعداد شركت‌كنندگان در آزمون مهرماه سال جاري نسبت به تعداد آزمون‌دهندگان در ارديبهشت 90، 62 درصد و نسبت به آزمون مهر 89 با رشد قابل توجه 313 درصدي مواجه شده است.
*************************** شركت 400 كوهدشتي در آزمون حفظ و مفاهيم قرآن
400 كوهدشتي در آزمون سراسري حفظ و مفاهيم قرآن ‌كريم شركت دارند.
اين آزمون بيست و نهم مهرماه با حضور بيش از 400 قرآن‌آموز در سه حوزه بخش مركزي، بخش طرهان و بخش رومشگان برگزار مي‌شود، استقبال خوب قرآن آموزان كوهدشتي براي حضور در آزمون فوق از يك سو باعث خرسندي و از سوي ديگر نشان دهنده عملكرد خوب مؤسسات قرآني در شهرستان است.
محل برگزاري آزمون در بخش مركزي مجتمع فرهنگي هنري اميد، در بخش طرهان سالن تربيت بدني آموزش و پرورش گراب و در بخش رومشگان مدرسه راهنمايي خديجه‌كبري(ع) پادروند و مجتمع فرهنگي هنري رومشگان خواهد بود.

********************************* آزمون مفاهيم و حفظ قرآن در لرستان برگزار مي‌شود
آزمون مفاهيم و حفظ قرآن‌كريم با شركت يك‌هزار و 656 نفر، جمعه 29 مهر در شهرهاي استان لرستان برگزار مي‌شود.
تعداد يك‌هزار و 656 نفر در لرستان در 12 حوزه امتحاني در زمينه مفاهيم و حفظ قران با هم به رقابت مي‌پردازند.
اين آزمون قرآني در رشته‌هاي مفاهيم كدهاي 1001، 1002، 1006، 1007 و 1008 و حفظ قرآن در 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و كل قرآن برگزار مي‌شود.
شهرستان خرم‌آ‌باد با 503 نفر و شهرستان الشتر با 33 نفر به ترتيب بيشترين و كمترين آمار شركت كننده در اين آزمون قرآني را دارند.
******************************* آزمون مفاهيم و حفظ قرآن در بروجرد برگزار مي‌شود
در شهرستان بروجرد تعداد 159 نفر براي شركت در اين آزمون نام‌نويسي كرده‌اند.
از مجموع اين 159 قرآن‌اموز 26 نفر آنها در رشته حفظ قرآن نام‌نويسي كرده‌اند و مابقي نيز مربوط به مفاهيم قرآن هستند.
************************************* 901 نفي كرماني در اين آزمون شركت مي‌كنند
445 قرآن‌آموز در رشته مفاهيم و 456 داوطلب نيز در رشته حفظ به رقابت مي‌پردازند. در محل ساختمان شماره دو دانشگاه پيام ‌نور برگزار مي‌شود.
****************************** 50 نفر در رودان
آزمون حفظ و مفاهيم قرآن كريم با حضور 50 قرآن‌آموز مؤسسه ابن سينا شهرستان رودان از سوي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار مي‌شود.
************************ يك هزار و 200 نفر در آذربايجان غربي
آزمون پايان دوره شش ماهه اول حفظ و مفاهيم قرآني كريم، همزان با سراسر كشور در 10 شهرستان آذربايجان غربي برگزار مي‌شود.
اين آزمون روز جمعه، 29 مهرماه جاري در شهرهاي اروميه، بوكان، خوي، سردشت، سلماش، شاهين دژ، ماكو، مياندوآب، نقده و چالدران برگزار مي‌شود.
بيش از يك هزار و 200 نفر از شركت‌كنندگان در دوره‌هاي 6 ماهه اول ارشادهاي تابعه آذربايجان غربي در آزمون نهايي شركت مي‌كنند و به قبول‌شدگان در اين آزمون مدرك معتبر ارائه مي‌شود.
********************************** هفتمين آزمون كتبي حفظ و مفاهيم قرآن در كرمان برگزار مي‌شود
445 قرآن‌آموز در رشته مفاهيم و 456 داوطلب نيز در رشته حفظ به رقابت مي‌پردازند.
اين آزمون در ساعت نه صبح جمعه 29 مهرماه سال جاري در محل ساختمان شماره دو دانشگاه پيام نور واقع در انتهاي بلوار جهاد جنب شهرك افضلي‌‌پور برگزار مي‌شود و قرآن‌آموزان بايد ساعت هشت و 30 دقيقه در محل برگزاري آزمون حضور داشته باشند.
*************************** هزار و 899 متسابق در شهرستان‌هاي استان يزد
آزمون حفظ، ترجمه و مفاهيم قرآن كريم با حضور هزار و 899 متسابق در شهرستان‌هاي استان يزد برگزار مي‌شود.
يادآور مي‌شود، هم‌اكنون 33 مؤسسه فرهنگي قرآن و عترت داراي مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در زمينه‌هاي حفظ، قرائت، ترجمه، مفاهيم، روخواني و روان‌خواني قرآن كريم در استان يزد در حال فعاليت هستند.
************************ اصفهان ركورد دار تعداد شركت كننده در اين آزمون ملي
استان اصفهان از نظر تعداد شركت‌كنندگان مقام نخست را در آزمون ملي حفظ و مفاهيم قرآن كسب كرد.
به گزارش درگاه جامع قرآني كشور، استان اصفهان با شركت 3 هزار 651 نفر در نهمين آزمون ملي حفظ و مفاهيم كشور رتبه نخست را از حيث تعداد نفرات شركت‌كننده در اين آزمون به خود اختصاص داده است.
استان‌هاي تهران، خراسان رضوي، كرمان، يزد، لرستان، قم، گلستان، كهگيلويه و بويراحمد و سيستان و بلوچستان به ترتيب با 2 هزار 298، 2 هزار و 73، هزار و 919، هزار و 744، هزار و 622، هزار و 534، هزار 477 ، 1133 و هزار 69 شركت كننده در رتبه‌‌هاي بعدي قرار دارند.
در اين بين استان‌‌هاي البرز، چهارمحال و بختياري و زنجان نيز به ترتيب با 233، 280 و 286 شركت كننده كمترين آمار را به خود اختصاص دادند.
*********************************** شركت 106 قرآن‌آموز از حاجي‌آباد زرين در آزمون حفظ و مفاهيم قرآن
106 قرآن‌آموز دارالقرآن حضرت زهرا(س) استان يزد از اعضاي مؤسسه دارالقرآن حضرت زهرا(س) حاجي‌آباد زرين از شعب مختلف آماده شركت در آزمون قرآني مركز هماهنگي، ترويج و توسعه فعاليت‌هاي قرآني كشور هستند.
از اين تعداد 61 نفر در رشته مفاهيم قرآن كريم و 45 نفر در محورهاي متنوع رشته حفظ قرآن كريم شركت خواهند كرد.
سهم شعبه اردكان 40 نفر، شعبه حاجي‌آباد زرين 33 نفر، شعبه ميبد 26 نفر و شعبه صدرآباد صدوق 7 نفر است.
از شركت‌كنندگان رشته حفظ قرآن كريم 5 نفر حافظ كل، 17 نفر حافظ 20 جزء، 19 نفر حافظ 10 جزء و بقيه افراد حافظان زير 10 جزء هستند.
************************** خراسان شمالي با شركت1133 نفر، با دو برابر شدن شركت‌كنندگان نسبت به سال گذشته
در آزمون حفظ و مفاهيم قرآن كريم كه‌ 29 مهرماه هم‌زمان با سراسر كشور برگزار مي‌شود، 1133 نفر ثبت نام كردند.
تعداد شركت‌كنندگان در اين دوره از آزمون حفظ و مفاهيم در استان خراسان شمالي به نسبت تعداد افراد شركت‌كننده در اين آزمون در سال گذشته نزديك به دو برابر شده است و نسبت به دوره قبلي اين آزمون در ارديبهشت ماه، حدود 60 نفر بيشتر شده است.
اين آزمون در شهرستان‌هاي بجنورد، شيروان، فاورج، اسفراين، جاجرم، مانه و سملقان و گرمه هم‌زمان با سراسر كشور برگزار مي‌شود و مؤسسه دارالقرآن عترت بجنورد، مؤسسه فرهنگي، قرآن و عترت بهشت انتظار و مؤسسه فرهنگي قرآني حضرت رسول(ص) از جمله مؤسسات شركت‌كننده از شهرستان‌هاي استان در اين آزمون هستند.
همچنين مؤسسه فرهنگي قرآني ريحانه‌النبي(س)، مؤسسه فرهنگي قرآني صدرا، الزهرا(س) و مؤسسه وليعصر(عج) از جمله مؤسسات شركت‌كننده از شهرستان‌هاي استان در اين آزمون هستند.
************************* شركت قرآن‌آموزان مؤسسه بنياد قرآن همدان در آزمون حفظ و مفاهيم قرآن
90 نفر از قرآن‌آموزان مؤسسه بنياد قرآن استان همدان در آزمون حفظ و مفاهيم قرآن حضور دارند.
شركت‌كنندگان بنياد قرآن همدان بين 15 تا 30 ساله هستند كه در بخش‌هاي مفتاوت به رقابت خواهند پرداخت.
*************************** شركت 850 قرآن‌آموز در آزمون حفظ و مفاهيم قرآن در بوشهر
از استان بوشهر 850 نفر در آزمون حفظ و مفاهيم قرآن كريم شركت مي‌كنند.
تعداد 850 نفر از قرآن‌آموزاني كه موفق شدند دوره‌هاي حفظ و مفاهيم قرآن كريم را به اتمام برسانند از سراسر استان بوشهر شركت مي‌كنند.
************************* آزمون حفظ و مفاهيم قرآن در اهواز برگزار مي‌شود
هفتمين مرحله آزمون حفظ و مفاهيم قرآن كريم ساعت 8 جمعه 29 مهرماه در دبيرستان حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد. در اين آزمون 570 نفر شركت كرده‌اند، تصريح كرد: آزمون حفظ و مفاهيم قرآن كريم در شهرهاي اهواز، آبادان، اميديه،‌ انديمشك، بندر ماهشهر، بهبهان، خرمشهر، دزفول، شادگان، شوش، شوشتر، هويزه برگزار خواهد شد.
وي گفت: اين آزمون در رشته‌هاي مفاهيم كد 1001، كد 1006، كد 1007، حفظ 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و حفظ كل قرآن كريم و تفسير سوره "انفال" برگزار مي‌شود.


نوشته شده در   چهارشنبه 27 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode