ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 23 مهر 1390     |     کد : 26819

نقش مردم، نقش معيار است

دنيا بداند، سياستگذاران استكبار و غير استكبار بدانند كه ايران اين است؛ اينجا مردمند، ملتند، عزم عمومى است، عزم ملى است.

گزارش سفر ولي امر مسلمين به كرمانشاه

سخنراني در جمع مردم در ورزشگاه آزادي
ايران اين است؛ اينجا مردمند، ملتند، عزم عمومى است، عزم ملى است

دنيا بداند، سياستگذاران استكبار و غير استكبار بدانند كه ايران اين است؛ اينجا مردمند، ملتند، عزم عمومى است، عزم ملى است.
مسئله‌ى اصلى ما، مسئله‌ى مردم است؛ حضور مردم، ميل مردم، اراده‌ى مردم، عزم راسخ مردم. اين را بايد عرض كنيم؛ در همه‌ى تحولات و جنبشهاى گوناگون اجتماعى بزرگ، نقش مردم، نقش معيار است.
رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح روز(چهارشنبه) در جمع پُرشور هزاران نفر از مردم كرمانشاه در ورزشگاه آزادي اين شهر، در سخنان مهمي به تبيين نقش، جايگاه و حضور و عزم مردم در نظام جمهوري اسلامي بعنوان معيار اصلي و تأثيرگذاري استفاده از ظرفيت و توانايي‌هاي برجسته مردم براي مقابله با چالش‌هاي سخت و نرم و حركت شتابان در مسير پيشرفت علمي، اقتصادي، صنعتي و كشاورزي پرداختند.
حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي گسترش و موفقيت تحولات و جنبش‌هاي گوناگون اجتماعي را، همواره وابسته به ارتباط و نزديكي آن جنبش با مردم دانستند و افزودند: در تاريخ معاصر ايران، دو تجربه مشروطيت و ملي شدن صنعت نفت وجود دارد كه نقش بي‌بديل مردم عامل مؤثر در موفقيت ابتدايي اين دو تجربه تاريخي بودند اما چون اين دو حركت، از مردم فاصله گرفتند، نهايت و سرانجام آن‌ها، استبداد رضاخاني و كودتاي 28 مرداد شد.
معظم‌له خاطرنشان كردند: هيچ حادثه‌اي در تاريخ ايران همانند انقلاب اسلامي وجود ندارد كه مردم در پيروزي و ادامه آن نقش مستقيم و اساسي داشته باشند.
ولي امر مسلمين مهم‌ترين ويژگي انقلاب اسلامي را، تمام نشدن نقش مردم با پيروزي آن، ارزيابي كردند و افزودند: استمرار نقش و حضور مردم بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، از حكمت، تدبير و ژرف‌نگري امام بزرگوار(ره) بود كه ملت ايران را بدرستي شناخته و باور كرده بود و به توانايي‌ها و عزم راسخ ملت ايران، ايمان داشت.
حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي با مروري گذرا به تدابير امام خميني(ره) در فاصله كوتاهي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي از جمله رأي‌گيري از مردم براي تعيين نوع نظام، براي تشكيل مجلس خبرگان قانون اساسي، تأييد قانون اساسي و انتخاب اولين رئيس‌جمهور، تأكيد كردند: در طول 32 سال گذشته همواره و بدون وقفه همه مسئولان نظام اسلامي اعم از رهبري، خبرگان رهبري، رئيس جمهور، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و نمايندگان شوراهاي اسلامي با رأي و نظر مردم برگزيده شده‌اند.
معظم‌له افزودند: در 32 سال گذشته، سلائق و ذائقه‌هاي مختلف سياسي نيز بر سر كار آمدند كه حتي برخي از آنها با اصول نظام زاويه داشتند، اما ظرفيت عظيم مردمي نظام اسلامي، بدون ناشكيبائي، از همه اين مسائل عبور كرد كه اصلي‌ترين علت آن، همان حضور و ايمان مردم و پايبندي مردم به نظام اسلامي است.
ولي امر مسلمين با اشاره به آرمان‌هاي بلند نظام جمهوري اسلامي و مخالفت آن با نظام استكبار و بي‌عدالتي بين‌المللي و چالش‌هاي دشمنان براي اين نظام، خاطرنشان كردند، اگر چنين نظامي بخواهد بماند و به مسير حركت خود ادامه دهد، نيازمند نيرو و ظرفيت عظيم مردمي است كه با تدبير امام خميني(ره) از متن اسلام گرفته شد.
حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي تأكيد كردند بر اساس اين تدبير و به پشتوانه ايمان، عزم و حضور مردم ، نظام جمهوري اسلامي ايران بر همه چالش‌هاي سخت و نرم فائق آمده است و به لطف خداوند، در آينده نيز بر هر چالشي پيروز خواهد شد.
ولي امر مسلمين در ادامه سخنان خود، برخي چالش‌هايي را كه نظام اسلامي توانسته با اتكاء به مردم بر آنها فائق بيايد، بيان كردند.
حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي با اشاره به جنگ تحميلي 8 ساله بعنوان يكي از چالش‌هاي بزرگ در ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي، افزودند: دفاع مقدس را مردم اداره كردند و نظام اسلامي بواسطه ايمان، عشق و صفاي مردم، در اين جنگ نابرابر پيروز شد. معظم‌له تأكيد كردند: جا دارد كه آن حوادث ممتاز و زيباي دوران دفاع مقدس براي نسل جوان بازخواني شود.
ولي امر مسلمين، فشارها و تحريم‌هاي اقتصادي را كه از ابتداي پيروزي انقلاب از جانب دشمنان اعمال شد، يكي ديگر از چالش‌هاي پيش روي نظام اسلامي خواندند و افزودند: تحريم و فشار اقتصادي براي ملت ايران، مسئله جديدي نيست زيرا نظام اسلامي با صبر و بصيرت مردم بويژه جوانان توانسته است از همه اين محدوديت‌ها بعنوان يك فرصت استفاده كند و در ميدان‌هاي نوآوري، و ابتكار به پيشرفت‌هاي بزرگي دست پيدا كند.
حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي با اشاره به فتنه 18 تير سال 78 و فتنه سال 88 در تهران بعنوان يكي از چالش‌هاي پيچيده پيش روي نظام، خاطرنشان كردند: حضور مردم، اين دو فتنه را نيز به شكست كشاند بگونه‌اي كه پنج روز بعد از فتنه 18 تير، حركت عظيم 23 تير در سراسر كشور بوقوع پيوست و در فتنه 88 ، دو روز بعد از حوادث عاشورا، حركت عظيم و كم‌نظير مردم در 9 دي روي داد.
معظم‌له مسئله هسته‌اي را يكي ديگر از چالش‌هاي پيش روي نظام برشمردند كه مسئولان توانستند با اتكاء به پشتيباني و اقتدار مردمي، در مقابل تهديدهاي دشمنان ايستادگي كنند.
ولي امر مسلمين، پيشرفت‌هاي علمي و فناوري كشور را يكي از عرصه‌هاي بسيار مهم نقش‌آفريني مردم بويژه جوانان دانستند و افزودند: امروز در سراسر كشور بخصوص در مراكز علمي و حساس، جوانان ايراني، كارهاي بزرگي را از لحاظ علم و فناوري انجام مي‌دهند كه زمينه‌ساز اعتماد به نفس ملت ايران و همچنين رونق اقتصادي كشور است.
حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي در جمع‌بندي اين بخش از سخنان خود به دو نكته مهم اشاره كردند: 1ـ سياست‌گذاران غربي واقعيت نظام اسلامي ايران را كه همان نقش، حضور و بافت مردمي است، متوجه شوند. 2ـ مسئولان از ظرفيت‌هاي بزرگ و ابتكارات و حضور مردمي در همه عرصه‌ها استفاده كنند.
معظم‌له خطاب به سياست‌گذاران استكبار خاطرنشان كردند: ايران را با برخي كشورهاي ديگر اشتباه نگيريد، زيرا در ايران اسلامي اراده و عزم مردم نقش اصلي را دارد و مردم در انقلاب، صاحب سهم هستند.
ولي امر مسلمين تأكيد كردند: بر همين اساس دنيا بداند، اگر مسئولي هم در كشور بخواهد، كج‌روي كند و حركت ديگري در قبال انقلاب اسلامي براه بياندازد، مردم او را حذف خواهند كرد.
حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي حضور گرم و پُرشور روزچهارشنبه مردم كرمانشاه را نمونه‌اي از پشتيباني مردمي نظام اسلامي برشمردند و ضمن تشكر از اين حضور پُرشكوه خاطرنشان كردند: من راضي به رنج و زحمت مردم در چنين استقبال‌هايي نيستم.
معظم‌له همچنين خطاب به مسئولان تأكيد كردند: نظام اسلامي در هر عرصه‌اي كه مسئولان با شناخت توانايي‌هاي مردم از آن بهره گرفته‌اند، موفق و پيروز بوده است اما در هر عرصه‌اي كه مسئولان نتوانسته‌اند زمينه حضور مردم را فراهم كنند، ناكامي‌هايي بروز كرده است.
حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي افزودند: مهم آن است كه مسئولان بتوانند در عرصه‌هاي مختلف با مهارت، دقت و ابتكار، مدل و فرمول حضور مردم را پيدا كنند.
معظم‌له با اشاره به نامگذاري دهه آينده بعنوان دهه پيشرفت و عدالت و تعيين سياست‌هاي كلان نظام در چارچوب سند چشم‌انداز 20ساله، سياست‌هاي اصل 44 و سياست‌هاي برنامه پنج ساله كه با واقع‌نگري انجام شده است، خاطرنشان كردند: اگر زمينه حضور مردم براي تحقق اين هدف‌ها تأمين شود، اين هدف‌ها زودتر از زمان تعيين شده به نتيجه خواهند شد.
ولي امر مسلمين، ترسيم مدل‌هاي قابل فهم براي حضور مردم در عرصه‌هاي مختلف بويژه عرصه اقتصادي و توليد را از وظايف مسئولان برشمردند و تأكيد كردند: قواي مجريه، قضائيه و مقننه بايد زمينه حضور مردم را فراهم و از نيرو و نشاط مردم بويژه جوانان استفاده كنند.
حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي اين نكته را هم به مسئولان گوشزد كردند كه هرگونه سازو كار براي حضور مردم در عرصه‌هاي اقتصادي و توليدي بايد شفاف باشد.
معظم‌له، مسئولان را به قدرشناسي مردم و نيت خدمتگزاري خالصانه توصيه كردند و در خصوص توقعات مردم از مسئولان افزودند: تعامل و همكاري و وحدت مسئولان بويژه در رده‌هاي بالا، تمركز بر اولويت‌هاي كشور و پرهيز از مسائل فرعي و حاشيه‌اي، كار و تلاش بي‌وقفه، صداقت، عمل به وعده‌ها، دوري از مناقشات، امانت و پاكدستي، برخورد با متخلف خائن ،حل مسئله اشتغال ، تقويت توليد ،كشاورزي و صنعت از مطالبات اصلي مردم هستند.
ولي امر مسلمين تأكيد كردند: اگر در جايي مسئولان نتوانند كاري را انجام دهند و صادقانه به مردم بگويند، مردم حرفي ندارند اما مشكل و ناراحتي مردم در مواقعي است كه در برخورد با متخلف و پيگيري عدالت كوتاهي مي‌شود.
حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي با تأكيد بر اهميت مبارزه قاطعانه و مدبرانه با فساد مالي و اداري خاطر نشان كردند: خوشبختانه در قضيه فساد بانكي اخير، مسئولان سه قوه با يكديگر همكاري خوبي دارند و اين قضيه بايد تا رسيدن به نتيجه ادامه يابد و متخلف، هر كه باشد با آن برخورد شود تا درس عبرتي براي ديگران شود.
ولي امر مسلمين، پيشگيري را اولويت اصلي مبارزه با فساد خواندند و خاطرنشان كردند: اگر به هر دليلي، فساد بدليل كوتاهي در پيشگيري محقق شد، در اين شرايط، پيگيري مقابله با فساد، نبايد مورد غفلت قرار گيرد.
حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي رعايت فرهنگ اسلامي و حفظ ارزش‌هاي انقلاب را از جمله توقعات مهم عموم مردم برشمردند و تأكيد كردند: بسياري از مردم توقع دارند كه ظواهر اسلامي و فرهنگ اسلامي در جامعه رعايت شود و مسئولان بايد اين موضوع را مورد توجه جدي قرار دهند.
ولي امر مسلمين در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس شوراي اسلامي كه در اسفند ماه برگزار خواهد شد، انتخابات را مظهر حضور مردم و دميده شدن روح تازه در كالبد كشور دانستند و افزودند: انتخابات در همه دوره‌ها براي مردم، كشور و نظام يك دستاورد بزرگ بوده است و به همين دليل دشمن همواره تلاش كرده است كه يا انتخابات برگزار نشود و يا انتخابات كمرنگ باشد.
حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي با تأكيد بر جايگاه رفيع مجلس شوراي اسلامي بعنوان محور اصلي تصميم‌گيري‌هاي كشور ، خاطرنشان كردند : در انتخابات دو موضوع مهم بايد مورد توجه قرار گيرد : 1- حضور وسيع و گسترده مردم 2- قانون‌گرايي و احترام به راي مردم.
ولي امر مسلمين با يادآوري قضاياي فتنه سال 88 افزودند: گناه اصلي آتش افروزان فتنه 88 ، تمكين نكردن به قانون و رأي مردم بود.
حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي تأكيد كردند، اگر بعد از انتخابات هم، اعتراضي وجود داشته باشد، مسير قانوني آن مشخص است.
معظم‌له انتخاب نماينده را هم موضوعي مهم خواندند و افزودند: بايد نماينده‌اي انتخاب شود كه دلسوز، مؤمن، علاقه مند، و غير مرتبط به كانون‌هاي ثروت و قدرت باشد و بر اساس وجدان، دين و وظايف انقلابي عمل كند.
ولي امر مسلمين همچنين به تحولات اخير منطقه و جنبش "وال استريت" در آمريكا اشاره كردند و افزودند: نمود اصلي حركت‌هاي اخير در مصر، تونس، ليبي، بحرين، يمن، و ديگر مناطق، شكست سياست‌هاي آمريكا در منطقه است.
حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي تأكيد كردند: البته آمريكائي‌ها تلاش زيادي دارند تا بر تحولات منطقه مسلط شوند اما ملت‌ها، بيدار شده‌اند و سياست‌هاي استكبار به نتيجه نخواهد رسيد.
معظم‌له به مسئوليت مهم مردم ايران در قبال تحولات منطقه اشاره كردند و افزودند: ملت ايران بعنوان الگوي حركت‌هاي اخير منطقه تأثير زيادي در جهت‌گيري اين حركت‌ها دارد و پيشرفت، امنيت، مشاركت عمومي، اعتماد به نفس ملي و وحدت ملي ايران، قطعاً تأثير مثبت و پيشبرنده خواهد داشت.
ولي امر مسلمين همچنين با اشاره به جنبش "وال استريت" در آمريكا، آنرا مسئله مهمي خواندند و افزودند: اگر چه مقامات آمريكايي در ابتدا تلاش كردند تا اين حركت اعتراضي را كوچك نشان دهند اما اكنون مجبور به اعتراف شده اند.
حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي با اشاره به سكوت چند هفته‌اي رسانه‌ها و مقامات آمريكايي در قبال جنبش اعتراضي "وال استريت" خاطرنشان كردند: مدعيان آزادي بيان بعد از آنكه مجبور به اعتراف به اين حركت اعتراضي شدند، با آن به شدت برخورد كردند و چهره واقعي آزادي بيان، حمايت از حقوق بشر و حمايت از آزادي اجتماعات در نظام سرمايه‌داري و ليبرال دموكراسي را نشان دادند.
معظم‌له با اشاره به دست نوشته‌هاي چندين هزار معترض در آمريكا كه خود را نود و نه درصد و اكثريت ملت آمريكا معرفي مي‌كنند، افزودند : مردم آمريكا در واقع به حاكميت اقليت يك درصدي بر اكثريت نودونه درصدي معترض هستند كه ماليات و پول مردم آمريكا را هزينه براه انداختن جنگ در افغانستان و عراق و حمايت از رژيم صهيونيستي مي‌كنند.
ولي امر مسلمين تأكيد كردند: ممكن است حكومت آمريكا با شدت عمل، اين جنبش اعتراضي را سركوب كند اما نمي‌تواند ريشه‌هاي آن را از بين ببرد.
حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي خاطرنشان كردند: ريشه‌هاي اين حركت در آينده آن چنان گسترش خواهد يافت كه نظام سرمايه‌داري آمريكا و غرب را زمين خواهد زد.
معظم‌له شدت عمل در برخورد با معترضان در انگليس را نيز نمونه ديگري از عملكرد مدعيان حمايت از حقوق بشر و آزادي بيان دانستند.
ولي امر مسلمين با تأكيد بر اينكه واقعيت‌هاي امروز نظام سرمايه‌داري، درس عبرت براي كساني است كه خواستار عمل به روش‌هاي نظام سرمايه داري غرب هستند، افزودند: نظام سرمايه‌داري در بن‌بست كامل قرار گرفته و بحران غرب بطور كامل شروع شده است.
حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي خاطرنشان كردند: جهان در يك مقطع حساس و تاريخي قرار گرفته است كه ملت ايران و همچنين ملت‌هاي مسلمان مي‌توانند نقش‌آفريني كنند و نظام اسلامي ايران مي تواند الگو بودن خود را اثبات كند.
معظم‌له در بخش ديگري از سخنان خود، استان كرمانشاه را از لحاظ جايگاه انساني، طبيعي و جغرافيايي يكي از استان‌هاي ممتاز كشور برشمردند و با اشاره به ويژگي‌هاي جوانمردي، سلحشوري، وفاداري و صفات نيك پهلواني مردم كرمانشاه، افزودند: زندگي همراه با همدلي و مداراي اقوام، مذاهب و گويش‌هاي مختلف در استان كرمانشاه يكي از ويژگي‌هاي برجسته مردم اين استان است.
ولي امر مسلمين با اشاره به نقش ممتاز و ايستادگي مردم كرمانشاه در دوران دفاع مقدس و همچنين وجود شخصيت‌هاي ارزشمند ديني، علمي، ادبي و هنري و ورزشي در استان كرمانشاه، نقش زنان اين استان را نيز برجسته خواندند و تأكيد كردند: در هيچ استان و شهري در ايران بغير از يك نمونه ، تعداد زنان شهيده و جانبازان زن به تعداد استان كرمانشاه نيست.
حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي شرايط طبيعي، آب‌هاي فراوان سطحي، زمين‌هاي مستعد كشاورزي، قابليت‌هاي گردشگري و نزديكي با مراكز مهم اقتصادي كشور را از ديگر ويژگي‌هاي استان كرمانشاه برشمردند و خاطرنشان كردند: با وجود همه اين امتيازات و و ويژگي‌ها، مشكلات متعددي در استان كرمانشاه وجود دارد كه در رأس همه آن‌ها موضوع اشتغال است.
معظم‌له تأكيد كردند مسئولان بايد همه همت و تلاش خود را براي برطرف كردن مشكلات استان كرمانشاه بكار گيرند.
پيش از سخنان ولي امر مسلمين حجت‌الاسلام‌و‌المسلمين علماء نماينده ولي‌فقيه و امام‌جمعه كرمانشاه به حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي خير مقدم گفت.

********************************* ديدار خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران كرمانشاه با ولي امر مسلمين
در دومين روز از سفر ولي امر مسلمين به كرمانشاه، صبح روز(پنجشنبه) خانواده‌هاي معظم شهداء، ايثارگران و جانبازان در فضايي معطر به عطر شهداء و ياد و خاطره جان‌فشاني آنان، با حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي ديدار كردند.
ولي امر مسلمين در اين مراسم، ديدار با خانواده‌هاي شهداء، ايثارگران و جانبازان را يكي از باعظمت‌ترين ديدارها خواندند و تأكيد كردند: روحيه ايثارگري نجات بخش يك كشور و ملت است و هيچ جامعه‌اي بدون روحيه ايثارگري به عزت و عظمت نخواهد رسيد.
حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه يكي از ابعاد و جهات روحيه ايثارگرانه، شناخت نياز لحظه و عمل به وظيفه است، افزودند: كيمياي هوشمندي و موقعيت‌شناسي شهداء و ايثارگران، نقطه برجسته‌اي است كه بعنوان يك درس بزرگ، همواره مورد نياز كشور است.
معظم‌له بروز غفلت در جامعه و تشخيص ندادن نياز لحظه را نتيجه استفاده نكردن از ظرفيت عظيم مردم دانستند و خاطرنشان كردند: حصار مستحكم در دفاع از هويت و عزت يك ملت و نجات كشور از توطئه‌ها، در گرو آگاهي مردم و نقش دادن آگاهانه به آنان است.
ولي امر مسلمين تأكيد كردند: نظام ايران، جمهوري اسلامي بمعناي مردم‌سالاري اسلامي است كه لازمه آن نقش‌آفريني واقعي مردم در همه عرصه‌ها و استفاده غير صوري از ظرفيت مردم است.
حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي با تجليل از صبر و بصيرت خانواده‌هاي شهداء، ايثارگران و جانبازان، خاطرنشان كردند: صبر و بصيرت يگانه عامل رسيدن به قله‌ها است و اگر ملتي داراي اين دو ويژگي ممتاز بود، قطعاً در تشخيص هدف‌ها و مسير رسيدن به اين هدف‌ها دچار ترديد و سردرگمي نخواهد شد.
معظم‌له با يادآوري نگاه بصير و نافذ امام راحل(ره) افزودند: هنگامي كه همه چيز در ظاهر نااميد كننده و غير قابل دست‌يافتني بود، امام بزرگوار(ره) سخن از اميد و پيشرفت و موفقيت مي‌گفتند و در نهايت هم، همه ناباورانه، شاهد تحقق اين سخنان بودند.
ولي امر مسلمين با اشاره به پيچيده‌تر شدن تحولات و مسائل، هوشمندي و وظيفه‌شناسيِ بهنگامِ نياز را بسيار ضروري خواندند و تأكيد كردند: به لطف خداوند امروز هوشمندي مردم متعهد، مؤمن و معتقد ايران و پايبندي آنان به آرمان‌ها بسيار زياد است.
*********************************** حضور فرمانده كل قوا در مراسم مشترك يگانهاي نظامي استان كرمانشاه
مراسم مشترك يگان‌هاي نظامي و انتظامي مستقر در استان كرمانشاه عصر روز(پنج شنبه) با حضور حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در محل پادگان لشگر 81 زرهي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران برگزار شد.
فرمانده كل قوا در ابتداي ورود به پادگان لشگر 81 زرهي ارتش، در محل يادمان شهداء حضور يافتند و با قرائت فاتحه، ياد و خاطره شهداي دفاع مقدس را گرامي داشتند و علوّ درجات آنان را مسئلت كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي سپس از يگانهاي حاضر در ميدان سان ديدند.
فرمانده كل قوا در اين مراسم در سخناني با اشاره به اقتدار روز افزون نظام جمهوري اسلامي ايران در سه دهه گذشته تأكيد كردند، امروز ملت ايران، نظام جمهوري اسلامي و نيروهاي مسلح در ميان ملتهاي منطقه عزيز و مورد احترام هستند.
حضرت آيت الله خامنه اي علت اصلي تلاش قدرتهاي استكباري براي ايران هراسي و اسلام هراسي را عزت و اقتدار روزافزون نظام اسلامي ايران در منطقه دانستند و خاطر نشان كردند: تكرار شيوه‌هاي ابلهانه و بي خاصيت سياستگذاران درمانده و پريشان غربي براي ايران هراسي، باز هم نتيجه نخواهد داشت و بار ديگر طعم تلخ شكست را خواهند چشيد.
معظم‌له افزودند: رژيم مستكبر آمريكا گرفتار مشكلات و باتلاق‌هايي شده كه نتيجه سياستها و عملكرد غلط اين رژيم است.
ولي امر مسلمين تأكيد كردند: راه خلاصي آمريكا از اين باتلاق‌ها همچون باتلاق افغانستان، شيوه‌هاي مادي، نگاه متكبرانه و روحيه تجاوزكارانه نيست بلكه راه حل، روش جمهوري اسلامي ايران يعني منطق، عقل و معنويت است.
حضرت آيت الله خامنه اي نيروهاي مسلح ايران را داراي امتيازات و ويژگيهاي ممتازي دانستند و افزودند: حفظ امنيت بعنوان بستر پيشرفت در همه عرصه‌ها، و ايمان مستحكم براي فدا كردن جان، دو ويژگي برجسته نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران است.
معظم‌له با اشاره به شكست رژيم صدام و قدرتهاي حامي اين رژيم از جمله شيطان بزرگ آمريكا، در جنگ تحميلي 8 ساله، خاطر نشان كردند:ايستادگي و پيروزي ملت ايران در جنگ تحميلي، به دنيا ثابت كرد كه تهاجم به جمهوري اسلامي ايران پُرهزينه است.
*********************** ديدار روحانيون و طلاب شيعه و اهل تسنن استان كرمانشاه با امام خامنه‌اي
روحانيت اهداف بزرگ را مد نظر قرار دهد
حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي ولي امر مسلمين چهار شنبه شب، در ديدار علماء، فضلاء، روحانيون و طلاب شيعه و اهل تسنن استان كرمانشاه، با اشاره به موج سوم گرايش به اسلام بعد از حركت‌هاي اخير منطقه و جنبش ضد سرمايه‌داري در غرب، وظيفه روحانيت را مضاعف دانستند و تأكيد كردند: امروز كه سخن جمهوري اسلامي مبني بر بي‌نتيجه بودن نظام ماركسيستي تحقق يافته و در مورد نظام سرمايه‌داري نيز در حال تحقق است ، علماء و روحانيون بايد با استفاده از مباني مستحكم عقلي و متناسب با نيازهاي روز، معارف منطقي و ريشه‌دار اسلام را براي مشتاقاني كه در سراسر دنيا، در حال افزايش است، ارائه كنند.
ولي امر مسلمين روحانيون را به كسب آمادگي‌هاي معنوي و علمي براي ورود به عرصه‌هاي جديد و سخت توصيه كردند و افزودند: نبايد از دشواري‌هاي كار بهراسيد بلكه همواره بايد به سراغ كارهايي رفت كه به ظاهر محال و نشدني است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، پيروزي انقلاب اسلامي ايران و همچنين پيروزي بزرگترين انقلاب دوره كنوني در مصر را از اتفاقات بظاهر محال دانستند و افزودند: روحانيت در تبليغ دين و انجام وظيفه بايد اهداف بزرگ را مد نظر قرار دهد.
معظم‌له كسب آمادگي براي مقابله با شيوه‌هاي تهاجم مخالفان دين اسلام را از جمله ضروريات ورود به عرصه اهداف بزرگ خواندند و تأكيد كردند: امروز مخالفان از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهاي مدرن براي تهاجم به اسلام و ايجاد شبهه‌افكني در ميان جوانان استفاده مي‌كنند كه بايد براي مقابله با آنها، از شيوه‌ها و روش‌هاي متناسب با نيازهاي نسل جوان استفاده كرد.
ولي امر مسلمين با تأكيد بر اينكه ايجاد اختلاف ميان شيعه و سني يكي از روش‌ها براي تضعيف اسلام است افزودند: علماي شيعه و اهل سنت بايد به شدت مراقب توطئه‌ها باشند و با برگزاري جلسات مشترك و همكاري با يكديگر راه‌هاي مقابله با طراحي‌هاي مخالفان را بيابند.
حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي مقابله با تكفيري‌ها را يكي از وظايف علماي شيعه و اهل سنت برشمردند و با اشاره به وظيفه مهم روحانيت براي تبليغ خاطرنشان كردند: بهترين روش براي تبليغ شناخت مخاطب و آماده كردن مطالب مورد نياز او، با زبان روز است.
معظم‌له با تأكيد بر لزوم ارائه مستدل و منطقي معارف اسلامي به منظور تأثيرگذاري در لايه‌هاي عميق ذهن مخاطب افزودند: يكي ديگر از وظايف روحانيون، حضور در مسائل اجتماعي است كه بايد همراه با اخلاق، نصيحت و ارائه طريق باشد.
ولي امر مسلمين با تقسيم‌بندي امواج گرايش به اسلام در دنيا به سه مقطع ،خاطرنشان كردند: موج اول گرايش به اسلام، همزمان با پيروزي انقلاب اسلامي آغاز شد و موج دوم نيز بعد از شكست نظام ماركسيستي شكل گرفت.
حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي حركت‌هاي مردمي اخير در منطقه و مأيوس شدن مردم غرب از نظام سرمايه‌داري را موج سوم گرايش به اسلام دانستند و تأكيد كردند: در چنين شرايط حساس و سرنوشت‌سازي، روحانيت اسلام، بايد به سلاح معنويت و علم مجهز باشد تا بتواند معارف دين را با استفاده از كتاب و سنت بصورت عقلاني و قابل فهم براي نسل امروز ارائه كند.
ولي امر مسلمين در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به علماي ديني بزرگ كرمانشاه و حضور خانوادهاي علمي بزرگ در اين استان، از مقام علمي و معنوي شهيد محراب آيت‌الله اشرفي و برخي علماي بزرگ كرمانشاه تجليل كردند.
در ابتداي اين ديدار حجت‌الاسلام‌و‌المسلمين علماء نماينده ولي‌فقيه و امام‌جمعه كرمانشاه با اشاره به سابقه ديني مردم اين استان و حضور علماء و شخصيت‌هاي ديني برجسته در كرمانشاه گفت: در استان كرمانشاه زمينه گسترش مدارس ديني و تربيت علماي بزرگ همچنان وجود دارد كه نيازمند بر طرف شدن برخي مشكلات است.
آيت‌الله ممدوحي نماينده مردم استان كرمانشاه در مجلس خبرگان نيز در سخناني با اشاره به معارف عقلاني و منطقي دين اسلام كه از كتاب و سنت استخراج شده است، گفت: حوزه‌هاي علميه نقش اساسي را در ارائه الگوي مديريتي فقه اسلامي، براساس نيازهاي روز دارند.

*************************** ديدار بسيجيان كرمانشاه با ولي امر مسلمين
حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در سومين روز از سفر به استان كرمانشاه صبح جمعه با هزاران نفر از بسيجيان سرافراز و دلاور اين استان ديدار كردند. ديداري كه سرشار از عشق و دلدادگي بسيجي به انقلاب و ولايت بود.
ولي امر مسلمين در اين ديدار به تبيين خاستگاه بسيج و ويژگي‌هاي منحصر به فرد آن، به عنوان يكي از ابتكارهاي ماندگار و معجزه آساي امام راحل(ره) و همچنين نياز همه عرصه‌هاي كشور به روحيه بسيجي براي ادامه مسير حركت پيشرفت نظام اسلامي و مقابله با چالش‌ها، پرداختند و تأكيد كردند: روحيه بسيجي بايد روز به روز در همه اركان و بخش‌هاي مختلف كشور گسترش و تعميق يابد و ملت ايران به لطف خداوند با همين روحيه بسيجي قله‌هاي اقتدار جهاني را فتح خواهند كرد.
حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي، سپاه را شاخه برومند برآمده از ريشه انقلاب دانستند و در تشريح چگونگي شكل گيري بسيج به عنوان يك حادثه بديع و بي نظير در مجموعه حوادث انقلاب اسلامي افزودند: از آنجا كه لازمه هر نهضت و حركتي، واژه سازي و نهادسازي متناسب با اهداف آن نهضت است، بعد از پيروزي انقلاب اسلامي نيز، امام بزرگوار (ره) با مطالبه سازماندهي بسيج، عمق و ژرفاي نگاه خود به نياز آينده را نشان دادند.
معظم‌له با اشاره به آرمان‌هاي بلند نظام اسلامي و ايستادگي اين نظام در مقابل نظام سلطه و استكبار، خاطرنشان كردند: چنين نظامي قطعاً همواره با چالش‌هاي مختلفي مواجه خواهد بود و بر همين اساس امام خميني (ره) بسيج را به عنوان يكي از اركان آمادگي دفاعي دائمي كشور پايه گذاري كردند و در آن زمان فرمودند "اگر كشوري بيست ميليون انسان آماده دفاع داشته باشد، هيچ قدرتي توانايي طمع ورزي به آن را نخواهد داشت و آن كشور شكست ناپذير خواهد بود".
حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي افزودند: البته اين آمادگي بسيجي به اين معنا نيست كه همه جامعه نظامي شود، بلكه به اين معناست كه همه آماده دفاع و مبارزه هستند و ملتي كه همه آحاد آن براي مبارزه آماده اند، شكست نخواهد خورد و محور چنين ابتكاري امام خميني (ره) بود.
ولي امر مسلمين با تأكيد بر اينكه بسيج بيست ميليوني مورد نظر در سال 58، اكنون بسيج دهها ميليوني مورد نظر است، افزودند: البته مسائل نظامي و دفاعي فقط يك بعد بسيج است و ابعاد متنوع ديگري همچون علم، نوآوري و ابتكار را نيز در بر مي گيرد.
حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي با اشاره به پيام امام خميني (ره) در سال 67 مبني بر تشكيل بسيج دانشجو و طلبه، آنرا نشان دهنده نياز كشور به روحيه بسيجي در حوزه‌هاي علميه و دانشگاه‌ها دانستند و خاطرنشان كردند: عشق و ايمان و اعتماد به نفس همراه با ابتكار مهمترين ويژگي‌هاي روحيه بسيجي در عرصه‌هاي مختلف است كه هم در بعد دفاعي و هم در بعد سياسي و مديريتي كارايي برجسته اي خواهد داشت.
معظم‌له در عرصه دفاعي به ابتكار در فرماندهي، سازماندهي، جنگ آوري و جنگ افزار اشاره كردند و افزودند: در بعد سياسي نيز ابتكار در عرصه گسترده ديپلماسي نيز كه با انواع شيطنت‌ها همراه است، كارآمدي بالايي دارد و لازمه ديپلماسي هوشمند و با ابتكار عمل، روحيه بسيجي است.
ولي امر مسلمين با تأكيد بر گسترده بودن دايره روحيه بسيجي خاطرنشان كردند: روحيه بسيجي مي تواند شامل عرصه‌هاي مختلفي همچون پيشرفت علمي و علم آموزي بسيجي، توليد ثروت و اقتصاد بسيجي، سياست ورزي بسيجي، مديريت بسيجي و سازماندهي بسيجي باشد.
حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي، گمنامي و اخلاص در كار را از ديگر ويژگي‌هاي برجسته روحيه بسيجي برشمردند وافزودند: روحيه بسيجي با اين مختصات، مي تواند در همه عرصه‌هاي كشور بروز و ظهور يابد و البته اين روحيه بسيجي به معناي غافل شدن از بسيج آمادگي دفاعي نيست.
معظم‌له با اشاره به ايستادگي 32 ساله ملت ايران و ظهور تدريجي تفكر اسلامي و انقلابي اين ملت در منطقه و توطئه چيني دائمي قدرت‌هاي جهاني، خاطرنشان كردند: تا رسيدن به پيروزي نهايي، قطعاً چالش و مبارزه وجود خواهد داشت، بنابراين نظام اسلامي همواره نيازمند يك نيروي دفاعي توانا، بيدار، مستحكم و آماده بكار است كه همان روحيه بسيجي در عرصه دفاعي است.
ولي امر مسلمين با تأكيد بر اينكه صبر و استقامت و ايمان به وعده پيروزي خداوند، عوامل اصلي پيروزي جبهه حق است، افزودند: روحيه بسيجي در عرصه‌هاي دفاعي، انتظامي، دولتي و ديپلماسي، اين پيروزي را سرعت خواهد بخشيد.
حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي دفاع از اصول تغيير ناپذير اسلامي را از مهمترين وظايف بسيج دانستند و تأكيد كردند: بسيج نسبت به حركت عمومي انقلاب و نظام اسلامي يك نقش فرادوره اي دارد و اگر انحرافي در حركت مستقيم انقلاب و نظام ديده شود، بسيج در مقابل آن خواهد ايستاد.

معظم‌له پايبندي به قوانين و ضوابط را از لوازم بسيج و روحيه بسيجي برشمردند و تأكيد كردند: همانگونه كه بسيج و بسيجي بايد قوانين را رعايت كند، از طرف ديگر، اگر قوانين و ضوابط دست و پاگيري مقابل بسيج و گسترش روحيه بسيجي وجود داشته باشد، بايد كساني كه تغيير قوانين به عهده آنان است، اين موانع را برطرف كنند.
ولي امر مسلمين، جوانان به ويژه جوانان بسيجي را به تعميق معارف ديني، گسترش تأثيرگذاري در محيط پيراموني و تقويت ارتباط معنوي توصيه كردند و افزودند: پايبندي نسل جوان امروز به اعتقادات و ارزش‌هاي اسلامي بيشتر و عميق تر از سال‌هاي اول انقلاب است.
حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي با انتقاد از افرادي كه چشم خود را بر نقاط مثبت و پيشرفت‌ها بسته اند و فقط برخي ناهنجاري‌ها را مي بينند، خاطرنشان كردند: اين روش غلط است. البته ناهنجاري وجود دارد اما اگر سير اين ناهنجاري‌ها، به سمت علاج باشد، بايد آنرا علامت درست بودن كارها دانست.
معظم‌له آينده كشور را بر خلاف ميل دشمنان و انسان‌هاي غرض ورز و بدخواه، بسيار روشن ارزيابي و خاطرنشان كردند: حركت انقلاب اسلامي، حركتي موفق بوده است و دليل آن هم تجربه‌هاي عيني و واقعيات موجود و پيشرفت‌هاي برجسته 32 ساله ملت ايران است.
ولي امر مسلمين تأكيد كردند: حركت رو به جلو و پيشرفت انقلاب به معناي نبود مشكلات نيست اما اكنون تجربه‌هاي متراكمي در عرصه‌هاي گوناگون وجود دارد كه مي تواند الهام بخش مديران بخش‌هاي كلان و بخش‌هاي مختلف ديگر باشد.
******************** حضور ولي امر مسلمين در گلزار شهداي كرمانشاه
رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز (جمعه) در گلزار شهداي كرمانشاه حضور يافتند و با حضور بر مزار شهيد محراب آيت الله اشرفي و مزار آيت الله نجومي از علماي نامي كرمانشاه علوّ درجات آنان را مسئلت كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي سپس بر مزار شهداي والا مقام كرمانشاه حضور يافتند و با قرائت فاتحه، ياد و خاطره شهداء اين شهر را گرامي داشتند.


نوشته شده در   شنبه 23 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode