ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 21 مهر 1390     |     کد : 26758

قرآن‌هاي چيني از بازارهاي مصرهم جمع‌آوري مي‌شود

مجمع تحقيقات اسلامي الازهر حكم جمع‌آوري قرآن‌هاي چيني از بازارهاي مصر را به خاطر اشتباهات فاحش چاپي صادر كرد.

با حكم مجمع تحقيقات اسلامي الازهر؛
مجمع تحقيقات اسلامي الازهر حكم جمع‌آوري قرآن‌هاي چيني از بازارهاي مصر را به خاطر اشتباهات فاحش چاپي صادر كرد.
به گزارش "الشرق الاوسط"، "ضياء‌الدين محمد"، مدير تأليف و ترجمه مركز اسلامي الازهر و مسئول صدور مجوز چاپ قرآن در اين مركز، اظهار كرد: حكم جمع‌آوري قرآن‌هاي چيني از بازارهاي مصر به دليل اقدام چين مبني بر چاپ قرآن‌ با ورق‌هايي با كيفيت و فن‌آوري‌هاي جديد كه اشتباهات فاحش چاپي دارند، صادر شده است.
ضياء‌الدين محمد در ادامه افزود: اين قرآن‌ها به صورت ارزان قيمت در بازارهاي مصر عرضه شده است، در حالي كه پر از اشتباهات چاپي فاحش و غيرقابل تحمل است.
مدير تأليف و ترجمه الازهر همچنين تصريح كرد: تعدادي از تجار كه هويتشان نامعلوم است، به دليل قيمت ارزان قرآن‌هاي چيني و كيفيت بالاي چاپ، اين قرآن‌ها را وارد بازار مصر و توزيع كردند تا زودتر به سود برسند، بدون اين‌كه خطر چنين اقدامي را در نظر بگيرند.
وي اتخاذ موضعي واحد از سوي كشورهاي اسلامي براي ملزم‌كردن چين به توقف چاپ قرآن و تحريم فوري قرآن‌هاي چيني را خواستار شد و گفت: بايد موضعي قاطعانه در اين زمينه اتخاذ شود، تا شاهد روزي نباشيم كه اسرائيل هم قرآن چاپ كرده و حتي رايگان توزيع كند.
ضياء‌الدين احمد خاطر‌نشان كرد: براي الازهر مشخص است كه چين تا امروز چاپ قرآن با نظارتي دقيق را خواستار نشده است و اين اقدام را بدون پايبندي به آموزه‌هايي ديني و تنها با هدف پاسخ به نيازهاي تجاري انجام مي‌دهد.
گزارش الشرق الاوسط همچنين حاكي است، الازهر فتواي "شيخ محمد‌بن صالح المنجد"، مفتي و مبلغ سعودي، مبني بر واجب‌بودن وضو قبل از لمس قرآن‌هاي الكترونيك و قرآن‌هاي تعبيه‌شده در تلفن‌هاي همراه را تأييد و اعلام كرد: با نمايش آيات قرآن روي صفحه تلفن همراه يا سيستم‌هاي الكترونيك، حكم قرآن‌هاي عادي جاري مي‌شود، بنابراين طبق آيه 79 سوره واقعه:" لَّا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ":( كه جز پاك‏شدگان بر آن دست ندارند) لمس‌كنندگان صفحات قرآن‌هاي الكترونيك بايد وضو و طهارت باشند.


نوشته شده در   پنجشنبه 21 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode