ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 13 مهر 1390     |     کد : 26314

بازآوري وبازآموزي قرآني بازنشستگاان نيروهاي مسلح

قطعا افراد بسياري از قشرهاي مختلف بويژه در بازنشستگان نيروهاي مسلح داراي توانمندي ها ونيازمندي هاي قرآني فراواني هستند.

در کنگره سراسري قرآن بازنشستگان نيروهاي مسلح، از ششم آبان صورت مي گيرد:
قطعا افراد بسياري از قشرهاي مختلف بويژه در بازنشستگان نيروهاي مسلح داراي توانمندي ها ونيازمندي هاي قرآني فراواني هستند.
در اين راستا سازمان تأمين اجتماعي نيروهاي مسلح اقدام به برگزاري کنگره اي براي گزدآوري توانمندي ها و در عين حال ارائه آموزش هاي لازم به اين قشر ارجمند و خانواده آنها نموده است.
به همين منظور نشست خبري كنگره سراسري قرآن كريم ويژه پيش‌كسوتان قرآني نيروهاي مسلح ديروز، با حضور سردار حسين دقيقي، مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي نيروهاي مسلح در ساختمان سازمان تأمين اجتماعي نيروهاي مسلح برگزار شد.
در ابتداي اين مراسم سردار حسين دقيقي، مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي نيروهاي مسلح گفت:
اين سازمان ظرفيت شش ميليون و 500 نفري را تحت پوشش دارد و اين جامعه آماري که ششصد هزار بازنشسته را نيز شامل مي‌شود براي برخورداري از يک جريان فرهنگي نيازمند برنامه‌ريزي و سياست‌گذاري است.
وي با اعلام آغاز جريان فرهنگي با شعار ارتقاي منزلت اجتماعي خانواده بزرگ نيروهاي مسلح اظهار کرد: اگر فرض شود که هر يک از اعضاي جامعه ششصد هزار نفري بازنشستگان بتوانند بر صد نفر اثر بگذارد آن‌گاه جمعيت شصت ميليون نفري از جريان‌سازي فرهنگي ايجاد شده تأثير پذيرفته و اهداف مدنظر محقق مي‌شود.
سردار دقيقي با بيان اين مطلب که جمعيت بازنشستگان پتانسيل عظيمي از منابع انساني را فراهم کرده است، تصريح کرد: اين ظرفيت مي‌تواند در عرصه‌هاي مختلف اثرگذار باشد که سازمان تأمين اجتماعي آغاز جريان‌سازي فرهنگي را با قرآن مناسب دانسته و با برگزاري کنگره قرآن، کتاب بيداري مي‌کوشد علاوه بر بازنشستگان خانواده‌ آنها را درگير مفاهيم قرآني کند.
وي گفت: هزاران استاد و فعال قرآني در ميان بازنشستگان حضور دارند و براي بهره‌گيري از اين عزيزان بايد اين افراد ساماندهي شوند و در خدمت نسل جوان قرار گيرند كه در اين راستا تاكنون شش هزار و 500 نفر از فعالان قرآني در سازمان تأمين اجتماعي نيروهاي مسلح شناسايي شده‌اند و اميدواريم افرادي كه تاكنون شناسايي نشده‌اند با برگزاري اين كنگره قرآني شناسايي شوند.
مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي نيروهاي مسلح عنوان كرد: قرآن كريم يك كتاب جاويد براي هدايت بشر است، به همين علت نام اين كنگره را "قرآن، كتاب بيداري" گذاشته‌ايم و براي بازنشستگان در اين عرصه برنامه‌ريزي مدوني انجام شده تا بتوانيم به اهداف اين حركت كه نشر فرهنگ قرآني در جامعه است، دست پيدا كنيم.
در ادامه اين نشست، سرتيپ دوم پاسدار سيدكمال موسوي، مدير عامل مؤسسه سروش منزلت گفت: اين گنگره سراسري قرآني در 30 استان كشور و در چهار منطقه استان تهران برگزار مي‌شود، همچنين اين كنگره با هدف توجه به مفاهيم قرآن كريم و معارف اهل‌ بيت عصمت و طهارت(ع) از طريق فراخوان مقالات و در موضوع‌هاي تبيين نقش قرآن كريم در ارتقاي بصيرت ديني، سياسي پيش‌كسوتان نيروهاي مسلح و خانواده‌هاي آن‌ها و تبيين نقش قرآن كريم در ارتقاي سلامت روحي و اميد به آينده پيش‌كسوتان نيروهاي مسلح برگزار مي‌شود.
وي افزود: جمع‌آوري اطلاعات تخصصي فعالان و علاقه‌مندان قرآن، زمينه‌سازي جهت مشاركت‌پذيري، ايجاد و حمايت از تشكل‌هاي قرآني، تجليل و تكريم از پيش‌كسوتان برتر قرآني و جمع‌آوري و نمايش آثار قرآني اين افراد از ديگر اهداف برگزاري اين كنگره است.
مدير عامل مؤسسه سروش منزلت اظهار كرد: مؤسسه سروش منزلت يك مؤسسه فرهنگي و اجتماعي وابسته به سازمان تأمين اجتماعي نيروهاي مسلح است كه ماموريت آن جريان‌سازي فرهنگي در كشور است.
موسوي تصريح كرد: در ادامه اين حركت قرآني پنج حركت علمي _ پژوهشي، هنرمندان پيشكسوت، توسعه ورزش‌هاي همگاني و سلامت، توسعه فرهنگ كارآفريني و توسعه فرهنگ جهاد و شهادت را در دستور كار داريم.
وي گفت: كنگره قرآن بازنشستگان نيروهاي مسلح، ششم آبان‌ماه برگزار مي‌شود و در مجموع 114 نفر انتخاب مي‌شوند و اين افراد در اجلاس مشهد مقدس كه 26 آذرماه برگزار مي‌شود، هئيت موسس تشكل قرآني بازنشستگان نيروهاي مسلح را تشكيل مي‌دهند.
در ادامه اين نشست، حميدي، دبير كنگره قرآن بازنشستگان نيروهاي مسلح گفت: اين كنگره براي اولين بار در تاريخ نيروهاي مسلح انجام مي‌شود و اگر ما در هر استان 500 پيش‌كسوت و فعال قرآني داشته باشيم، در مجموع مي‌توانيم حدود 15 هزار فعال قرآني را شناسايي كنيم.
مدير عامل مؤسسه سروش منزلت بيان كرد: دبيرخانه‌هاي اين كنگره در مراكز استان‌هاي كشور فعال شده و آماده‌اند تا آثار و مقالات بازنشستگان عزيز را در زمينه قرآن دريافت كنند.
همچنين محمود حميدي، دبير کنگره قرآن کتاب بيداري در ادامه اين نشست گفت: توجه به مفاهيم قرآن و معارف اهل بيت(ع)، جمع‌آوري اطلاعات تخصصي به فعالان و علاقه‌مندان قرآني، بسترسازي براي مشارکت‌پذيري، ايجاد و حمايت از تشکل‌هاي قرآني، تجليل و تکريم از پيشکسوتان اين عرصه و جمع‌آوري و نمايش آثار قرآني اهداف برگزاري اين کنگره به شمار مي‌رود.
وي با پيش‌بيني مشارکت حداقل 15 هزار شرکت‌کننده در اين کنگره اظهار کرد: اين کنگره در دو مرحله برگزار مي‌شود. مرحله نخست آن 6 آبان و مرحله نهايي 29 آذر در خراسان رضوي که تنها 228 نفر به اين مرحله راه مي‌يابند.
حميدي با اعلام انتخاب 560 برگزيده از مرحله مقدماتي اين کنگره تصريح کرد: 228 نفر از اين افراد در سطح استان و 228 نفر از آنها در بخش کشوري تجليل مي‌شوند که از ميان گروه دوم 114 نفر به اردوي سه روزه مشهد راه مي‌يابند تا هسته مرکزي و هيئت مؤسس اتحاديه قرآني از ميان آنها انتخاب شود.
دبير کنگره قرآن کتاب بيداري از فعاليت چهار گروه تخصصي بين اين کنگره خبر داد و افزود: کارگروه‌هاي برنامه‌ريزي و توليد محتوا، جمع‌آوري اطلاعات و دبيرخانه، تبليغات و اطلاع‌رساني، هماهنگي مالي، پشتيباني و تدارکات در کنار گروه‌هاي تخصصي قرآني، ادبي، فرهنگي هنري، علمي و اجتماعي اين کنگره فعاليت مي‌کنند.
وي با اشاره به برگزاري متمرکز اين کنگره در ششم آبان در سراسر کشور بيان کرد: 30 استان کشور و چهار منطقه جغرافيايي در استان تهران به طور همزمان اين کنگره را ويژه پيشکسوتان، مستمري‌بگيران، وظيفه‌گيران و خانواده‌هاي آنها برگزار مي‌کند.
در ادامه اين نشست، محمدرضا پورمعين، خادم قرآن كريم كشورمان گفت: اين حركت قرآني مطابق با قولي كه سال گذشته داده شد، انجام خواهد شد و اين كنگره به جهت استفاده از درياي بيكران پيش‌كسوتان قرآني در بازنشستگان نيروهاي مسلح برگزار مي‌شود.
وي در ادامه افزود: در اين طرح بزرگ قرآني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان دارالقرآن الكريم، سازمان اوقاف و امور خيريه، سازمان حج و زيارت، سازمان تبليغات اسلامي و صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران مشاركت دارند و همچنين سازمان‌هاي ديگر كه تمايل به مشاركت در اين طرح دارند، مي‌توانند در اين كنگره شركت كنند.
محمدرضا پورمعين، از اعضاي شوراي سياست‌گذاري کنگره قرآن کتاب بيداري نيز در پايان اين نشست برگزاري اين کنگره را با هدف جريان‌سازي قرآني دانست و گفت: سازمان تأمين اجتماعي نيروهاي مسلح مي‌کوشد تا از طريق اين کنگره با برنامه‌ريزي‌هاي بلندمدت و طرحي کلان از پتانسيل پيشکسوتان براي جريان‌سازي قرآني استفاده کند.
وي با بيان اين مطلب که داوري اين کنگره با حضور نخبگان قرآني انجام مي‌شود، يادآور شد: تلاش بر آن است تا با همکاري نهادهاي مختلف علاوه بر قرآن بحث عترت نيز در فعاليت‌هاي فرهنگي نيروهاي مسلح نهادينه شود.



نوشته شده در   چهارشنبه 13 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode