ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 10 مهر 1390     |     کد : 26138

آيت‌الله آملي لاريجاني:قوه قضائيه در برخورد با مفسدان اقتصادي هيچ ترديدي نخواهد كرد

آيت‌الله صادق لاريجاني رئيس قوه قضائيه با بيان مطلب بالا در جلسه شوراي اداري استان زنجان افزود: فقها اصل حكومت را بدون اذن ولي فقيه قبول ندارند و ولايت فقيه و امامت به معناي خاص از مسلمات فقه ما است.

«ولايت و امامت محور اصلي كار در نظام اسلامي است و در اصل ولايت فقيه، هيچ فقيهي ترديد ندارد.»

آيت‌الله صادق لاريجاني رئيس قوه قضائيه با بيان مطلب بالا در جلسه شوراي اداري استان زنجان افزود: فقها اصل حكومت را بدون اذن ولي فقيه قبول ندارند و ولايت فقيه و امامت به معناي خاص از مسلمات فقه ما است.

وي با بيان اين‌كه دلسوزان خدا و انقلاب بايد توجه كنند كه اين نظام بر اساس ارزش‌هاي الهي برپا شده است، يادآور شد: بايد به منش‌ها و روش‌هايمان حساس باشيم و بدانيم چقدر با نگاه ديني فاصله دارد.

رئيس قوه قضائيه با تاكيد بر اين كه اگر بخواهيم نظام اسلامي استوار باشد بايد شعارهايي كه براساس آن مردم به نظام اسلامي روي آورده‌اند را زنده نگه داريم افزود: فراموش كردن اخلاص و ايمان به استحكام نظام اسلامي خدشه وارد مي‌كند.

وي مردم را ولي نعمتان نظام دانست و گفت: رضايتمندي مردمي كه به اين نظام كمك مي‌كنند موجب استحكام نظام مي‌شود و اگر ما به وظايفمان عمل نكنيم دچار خطاي عظيم استراتژيك شده‌ايم.

آيت‌الله لاريجاني در بخش ديگري از سخنانش توسعه وسيع نظارت‌ها در دستگاه قضايي را يادآور شد و تاكيد كرد: با توجه به وجود برخي مشكلات اميدواريم با برنامه‌هاي صحيح و درست به اين هدف مهم برسيم.

وي با بيان اينكه قوه قضائيه براي ايجاد امنيت در حد مقبول عزم خود را جزم كرده است، افزود: برخورد قوه قضائيه با مفاسد اقتصادي درست بوده است و در اين راستا هيچ ترديدي به خود راه نمي‌دهيم و در اين زمينه ليست بلندي از جرايم و محكوميت‌ها را در اختيار داريم.

آيت‌الله لاريجاني با بيان اين كه توقع ما از قوه مجريه اين است كه در شناسايي مفسدان دستگاه قضايي را ياري كند، افزود: ليستي كه بعد از چندين سال به دستگاه قضايي ارائه داده‌اند، بايد يك ليست قابل توجه باشد، اما متأسفانه بيشتر اين‌ها بدون مستندات است.

وي با تأكيد بر اين كه نظام جمهوري اسلامي قدرت برخورد با مفاسد را دارد و آن را هضم نمي‌كند و برخورد قاطع مسئولان نيز از قدرت اين نظام است، تصريح كرد: اميدواريم كسي براي ما خط قرمز نشان ندهد كه ما گوش‌مان بدهكار نيست و بدانيد كه تخريب ها از همين لحظه آغاز مي‌شود.



ديدار با نخبگان

رئيس قوه قضائيه همچنين در ديدار با نخبگان و برگزيدگان استان زنجان نيز ريشه بسياري از جرائم و پرونده‌هاي كيفري را مسائل فرهنگي، روحي و رواني و تعليمي اعلام كرد و گفت: با پيشگيري مي‌توان مانع وقوع جرم شد و در اين زمينه همه قواي كشور و ارگان‌ها بايد سهيم باشند، چرا كه اين موضوع فقط با كار قوه قضائيه انجام شدني نيست.

وي تاكيد كرد: تعليمات و آموزش‌هاي ارائه شده در مدارس و دانشگاه‌ها براي پيشگيري از جرم كفايت نمي‌كند و اميدواريم با تصويب قانون پيشگيري از جرم مقدماتي فراهم شود تا اين موضوع بيشتر مورد توجه آحاد جامعه قرار گيرد.

بنا به اين گزارش، رئيس قوه قضائيه پريروز در دومين و آخرين روز از سفرش به زنجان، دبيرخانه الكترونيكي سراسري قوه قضائيه را افتتاح كرد.

بر اساس بخشنامه آيت‌الله لاريجاني، از اين پس همه مكاتبات اداري دستگاه قضايي از طريق اين سيستم انجام مي‌شود.

رئيس قوه قضائيه شامگاه پنجشنبه در پايان سفر هيأت‌ عالي قضايي به زنجان، به تهران بازگشت. 



نوشته شده در   يکشنبه 10 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode