ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 9 مهر 1390     |     کد : 26109

تقدير آيت الله العظمي سبحاني از برنامه‌هاي قرآني وزارت ارشاد

اين مرجع تقليد، ظهر ديروز طي سخناني در ديدار دکتر حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و اعضاي ستاد ملي جشن هاي ويژه رضوي با تأکيد بر اين که تحديد نسل به هيچ وجه به صلاح کشور نيست، گفت: اگر ما سياست تحديد نسل را دنبال کنيم، آن وقت در بسياري از شهرهاي مرزي همچون تکاب، جمعيت شيعه روز به روز کمتر مي شود.

به گزارش "شيعه نيوز" ، اين مرجع تقليد، ظهر ديروز طي سخناني در ديدار دکتر حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و اعضاي ستاد ملي جشن هاي ويژه رضوي با تأکيد بر اين که تحديد نسل به هيچ وجه به صلاح کشور نيست، گفت: اگر ما سياست تحديد نسل را دنبال کنيم، آن وقت در بسياري از شهرهاي مرزي همچون تکاب، جمعيت شيعه روز به روز کمتر مي شود.
معظم له همچنين خاطر نشان کردند: اين در حالي است که مقام معظم رهبري فرموده اند "من اعتقادي به کنترل و کاهش جمعيت ندارم و کشور ما مي تواند 150 ميليون نفر را هم تحت پوشش خدمات خود قرار دهد".
ايشان افزودند: توجه به مسئله رشد جمعيتي، وظيفه و مسئوليت شرعي و ملي همه مسئولان است و نبايد نسبت به اين موضوع کم توجهي صورت گيرد.

* ويژه نامه "خاتون همه را دردمند کرد

آيت الله سبحاني در ادامه با تأکيد بر اين که انتشار ويژه نامه "خاتون" و زير سوال بردن ارزش حجاب در آن ، همه را دردمند کرد، ابراز داشتند: در شرايطي که برخي طلاب وضعيت معيشتي بسيار نامناسبي دارند؛ چرا بايد عده اي با پول بيت المال چنين نشريه موهني را به چاپ برسانند؟!
ايشان همچنين تصريح کردند: روحانيت حقيقتا انتظار برخورد جدي و سريع را نسبت به اين مسئله داشت، نه اين که ماجرا اين قدر به طول بينجامد که کم کم به فراموشي سپرده شود.
اين مرجع تقليد خطاب به وزير ارشاد بيان داشتند: شما بايد در برخورد با جرم سريعا رسيدگي کنيد؛ البته مي‌دانم که شخص شما رسيدگي کرده‌ايد ، اما بايد توجه داشت که اگر اين مسئله به طول بينجامد ، طبعا اثر لازم را ديگر ندارد.
ايشان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به لزوم اهتمام جدي به رونق کتاب سال ولايت در کشور، اظهار داشتند: تنها کشوري که نداي "عليً ولي الله" در آن به طور کامل طنين‌انداز است، ايران اسلامي است و ما بايد با نشر و توسعه کتاب ولايت و ارسال اين دسته کتب به دنيا، به مکتب اهل بيت (ع) خدمت کنيم.
معظم له همچنين با تأکيد بر لزوم ترويج فرهنگ قرآني و نيز پرورش حافظان قرآن در کشور، گفتند: به تجربه ثابت شده است کساني که با قرآن کريم مأنوس هستند کمتر به سراغ گناه مي روند و اين به سود جامعه است.
آيت الله سبحاني در ادامه با تقدير از برنامه هاي قرآني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، خواستار تأسيس مدارس قرآني در کشور به همت وزارت ارشاد و وزارت آموزش و پرورش شده و افزودند: در حالي که کشور 7 ميليوني ليبي داراي يک ميليون نفر حافظ قرآن است، در کشور ما بايد حداقل 7 ميليون حافظ وجود داشته باشد.
ايشان همچنين ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاري نمايشگاه بين المللي کتاب در سال جاري، گفتند: از اين که همکاران تان نسبت به عدم ورود کتاب هاي مضر و گمراه کننده به نمايشگاه همت داشتند از شما تشکر مي کنم و انشاءلله در سال هاي آينده شما بتوانيد همين روند خوب را دنبال کنيد.
معظم له در خاتمه سخنان خود با تأکيد بر اين که ما مفتخر به همجواري با امام رضا (ع) در ايران اسلامي هستيم، ابراز داشتند: وجود حضرت رضا(ع) در عالم معنا، حافظ و نگاهبان اين کشور اسلامي و محب اهل بيت (ع) است.


نوشته شده در   شنبه 9 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode