ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 4 مهر 1390     |     کد : 25827

قرآن بهترين منبع براي توليد برنامه‌هاي اسلامي است

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم افتتاحيه سومين بازار فيلم اسلامي گفت: قرآن بهترين منبع براي توليد برنامه‌هاي اسلامي و بيدار كردن جهانيان است و هر جا قرآن منبع توليد برنامه‌هاي رسانه‌اي قرار گرفته، با استقبال بي‌نظير مواجه شده است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: قرآن بهترين منبع براي توليد برنامه‌هاي اسلامي است
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم افتتاحيه سومين بازار فيلم اسلامي گفت: قرآن بهترين منبع براي توليد برنامه‌هاي اسلامي و بيدار كردن جهانيان است و هر جا قرآن منبع توليد برنامه‌هاي رسانه‌اي قرار گرفته، با استقبال بي‌نظير مواجه شده است.
سيدمحمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم افتتاحيه سومين بازار فيلم اسلامي در مركز همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما با اشاره به تحولات منطقه و شكل‌گيري موج بيداري اسلامي، گفت: در اين مقطع حساس بايد تلاش شود بر پايه معارف ناب اسلامي و آموزه‌هاي ديني، برنامه جذاب و تاثيرگذاري ارايه شود، بنابراين رسالت و مسئوليت رسانه‌هاي اسلامي در اين برهه حساس بيش از پيش است.
وي با اشاره به رشد و ارتقاي برنامه‌هاي فيلم اسلامي در اين دوره نسبت به دوره‌هاي گذشته هم از كيفي و هم از نظر كمي اعلام كرد كه برگزاري اين بازار، كار بسيار ارزشمند و فرصت بسيار خوبي براي تبادل تجربيات و بهره‌گيري از تجارب مسئولان رسانه‌هاي اسلامي است و بايد به سمتي حركت كنيم كه از رسانه‌ها و راديو تلويزيون‌هاي غربي كه مباني آن‌ها، فلسفه‌ها و فكر و انديشه خودشان است و با آموزه‌هاي اسلام متفاوت و مغاير است، بي‌نياز شويم.
حسيني افزود: همانطور كه مي‌دانيم غربي‌ها و در راس آن‌ها آمريكايي‌ها سرمايه‌گذاري‌هاي كلاني را انجام داده‌اند كه بتوانند از اين وقايع پيش آمده در منطقه به نفع خود بهره‌گيري كنند. اگرچه آن‌ها تا آخرين روزها از ديكتاتور‌هاي منطقه حمايت مي‌كردند، وقتي جايگاه آن‌ها را در خطر ديدند تصميم گرفتند كه از شرايط پيش آمده به سود خود استفاده كنند و سعي در القاي اين مسئله كردند كه مسلمانان نمي‌توانند براي خود يك نظام اسلامي برقرار كنند؛ بديهي است كه در اين زمان اهميت رسانه‌ها و شبكه‌هاي اسلامي در بيداري امت اسلام و كمك به آن‌ها براي در دست گرفتن تمام كشور‌ خود، غير قابل انكار است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه با اشاره به اقدامات دشمنان در زمان شكل‌گيري انقلاب ايران، اظهار كرد: اين دشمني‌ها در حال حاضر عليه كشور‌هاي منطقه در حال انجام است و بر اين اساس، بازار فيلم اسلامي و گردهمايي مديران و مسئولان راديو و تلويزيون اسلامي در انتقال تجربيات ارزشمند جمهوري اسلامي ايران و آگاه‌سازي مردم منطقه نسبت به اهداف مستكبران نقش مهمي را ايفاء خواهد كرد.
سيد محمد حسيني در ادامه با اشاره به قرآن كريم و زيبايي‌هاي ظاهري و باطني اين كتاب آسماني و نيز آموزنده بودن داستان‌هاي قرآني علاوه بر زيبايي‌هاي هنري آن، اعلام كرد كه رسانه‌هاي اسلامي بايد با الگو قرار دادن قرآن از شيوه‌هاي جذاب كلامي براي بيان مفاهيم عميق و آموزنده استفاده كنند و هدف آن‌ها صرفاً سرگرم كردن مخاطبان نباشد.
وي همچنين ضمن اشاره به فرا زماني و فرا مكاني بودن قرآن كريم و وجود صدها داستان و حكايت در اين كتاب آسماني گفت: قرآن كريم بهترين منبع براي توليد برنامه‌هاي اسلامي و بيدار كردن جهانيان است و تجربه جمهوري اسلامي ايران نشان مي‌دهد كه هر جا قرآن كريم منبع توليد برنامه‌هاي رسانه‌اي قرار گرفته، با استقبال بي‌نظير و متعاقب آن تاثيرگذاري زياد مواجه شده است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پايان تصريح كرد: پس از قرآن تاريخ اسلام هم مي‌تواند منبع بسيار خوبي براي توليد فيلم‌ها و برنامه‌هاي اسلامي و مقابله با تاثيرات برنامه‌هاي غير اخلاقي و غير انساني باشد.



نوشته شده در   دوشنبه 4 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode