ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 30 شهريور 1390     |     کد : 25660

رئيس‌جمهوري در گفتگو با شبكه ان بي سي: پيام ملت ايران صلح و عدالت است

نگاه تبعيض‌آلود دولتمردان آمريكايي نسبت به مسايل بايد عوض شود...

نگاه تبعيض‌آلود دولتمردان آمريكايي نسبت به مسايل بايد عوض شود .

رئيس‌جمهوري با بيان اين‌كه ملت‌ها نسبت به حادثه 11 سپتامبر سؤال دارند و از گزارشات ارائه شده قانع نيستند، بر تشكيل گروه حقيقت‌ياب براي بررسي ابعاد اين حادثه تأکيد کرد و اظهار داشت: در جعبه سياه 11 سپتامبر چه چيز ناگفته‌اي وجود دارد كه دولت آمريكا از آن نگراني داشته و نمي‌خواهد آن را بيان كند.

دكتر محمود احمدي‌نژاد در مصاحبه با شبكه تلويزيوني ان.بي‌.سي(NBC) آمريكا در پاسخ به سؤالي درباره حادثه يازده سپتامبر اظهار داشت: در سالگرد يازده سپتامبر شماري از مردم آمريكا با تجمع در محل اين حادثه نسبت به ادعاي دولت آمريكا در اين باره اعتراض داشتند و آن را حادثه‌اي مشكوك عنوان مي‌كردند. نظرسنجي‌هاي انجام شده در آمريكا حاكي از آن است كه بيش از 80 درصد مردم اين كشور نسبت به اين موضوع قانع نيستند.

رئيس‌جمهوري گفت: حادثه 11 سپتامبر حادثه بزرگي بود که سه هزار انسان بي‌گناه در آن كشته شدند و به واسطه اين حادثه دو كشور اشغال و بيش از يك ميليون نفر كشته شدند. آيا نبايد عوامل وقوع حادثه‌اي با اين وسعت بررسي شده و علل اصلي آن براي ملت‌ها روشن شود؟

احمدي‌نژاد با طرح اين سؤال كه آيا هر گزارشي كه دولت آمريكا ارائه كرد بايد همه بدون چون و چرا قبول كنند؟ گفت: اگر تبعات يازده سپتامبر محدود به داخل آمريكا بود شايد گزارش دولت آمريكا پذيرفتني بود اما اين حادثه يك موضوع بين‌المللي شد و به بهانه آن، دو كشور اشغال و منطقه ناامن شد.

رئيس‌جمهوري تصريح كرد: اگر گزارش دولت آمريكا صحيح است چرا اجازه نمي‌دهد گروه بي‌طرفي هم آن را مورد بررسي قرار دهد؟ اگر اين گزارش درست باشد بدون شك گروه بي‌طرف نيز آن را تاييد خواهد كرد و اين به نفع دولت آمريكا خواهد بود، البته چنانچه اين گزارش اشتباه باشد باز هم به نفع دولت آمريكاست و باعث خواهد شد سياست‌هاي غلط اصلاح و مقبوليت دولت آمريكا در ميان مردم بيش از اين آسيب نبيند. احمدي‌نژاد افزود: حضور آمريكا در عراق و افغانستان با توجه به گزارشات ارائه شده از سوي خودشان، مبني بر هزينه هزار ميليارد دلاري آن بي‌ترديد به سود اين كشور نيست، اين پول متعلق به مردم آمريكاست و بايد صرف رفاه مردم اين كشور شود، اين مطالبه صدها ميليون انسان است و نبايد آن را حرف‌هاي جنجالي خواند.

پيام به جهانيان

احمدي‌نژاد در پاسخ به سؤالي درباره پيام ملت ايران به جهانيان اظهار داشت: پيام ملت ايران صلح، عدالت و اصلاح مديريت جهاني است. ملت ايران براي اصلاح وضع حاكم بر جهان و حل واقعي مشكلات بشريت و تقويت عشق و محبت پيشنهادهاي سازنده و مفيدي دارد.

رئيس‌جمهوري خاطر نشان كرد: جهان با مشكلات اقتصادي،‌سياسي، امنيتي و اجتماعي فراواني روبه رو است و تقريباً همه ملت‌ها از وضع موجود ناراضي هستند كه ضرورت دارد دلايل اين نارضايتي‌ها ريشه‌يابي و براي برطرف كردن آن چاره‌انديشي كرد.

شعار تغيير اوباما

رئيس‌جمهوري در پاسخ به سؤالي درباره شعار تغيير آقاي اوباما اظهار داشت: زماني كه آقاي اوباما با شعار تغيير روي كار آمد همه اميدوار شدند و حتي شخصاً براي ايشان پيغام فرستادم و علاقه‌مند بوديم كه تغييرات واقعي ايجاد شود اما در مدت كوتاهي جهانيان از تحقق شعار تغيير مأيوس شدند. احمدي‌نژاد افزود: ممكن است آقاي اوباما براي دوره ديگري نيز رأي آورده و رئيس‌جمهوري آمريكا باشد اما بايد توجه داشت كه از يك انسان كارهاي مفيد و سازنده باقي مي‌ماند تأمين منافع سرمايه‌داران بريده از مردم براي كسي افتخار نمي‌آورد.

تحريم‌هاي عميق‌تر

رئيس‌جمهوري در پاسخ به سؤالي درباره اين‌كه ايران بيش از 30 سال تحت فشار تحريم بوده است و اگر اين تحريم‌ها عميق‌تر شود چه مي‌کنيد؟ گفت: ايران كشور بزرگي با ريشه‌هاي عميق تاريخي است و حوادث و شرايط سختي را تاكنون پشت سر گذاشته است و ملت ايران اهل انديشه و عمل هستند و در طول تاريخ دانشمندان و دستاوردهاي بزرگي را به بشريت عرضه كرده است. ايرانيان به خوبي ياد گرفته‌اند كه به خودشان متكي باشند و در طول 30 سال گذشته نيز به رغم تمامي فشارها و تحريم‌هاي سلطه‌گران سريع‌تر از همه كشورهايي كه تابع سياست‌هاي آمريكا هستند پيشرفت كرده است.

احمدي‌نژاد افزود: تجربه ثابت كرده است كه بدخواهان ملت ايران هر چقدر فشار خود را افزايش دهند آسيب بيشتري را متحمل خواهند شد؛ همچنان كه سال گذشته از اعمال تحريم‌هاي فلج‌كننده خبر دادند و امروز خودشان دچار بحران اقتصادي شده‌اند. آنان هر فشاري كه به ملت ايران وارد كنند، 10 برابر آن خودشان آسيب مي‌بينند.

وضع دو تبعه آمريكايي

رئيس‌جمهوري در پاسخ به سؤالي درباره بازداشت دو نفر از اتباع آمريكايي در ايران اظهار داشت: اين دو نفر به طور غيرقانوني وارد مرزهاي ايران شده بودند و در تمامي كشورهاي دنيا براي ورود غيرقانوني به مرزها قوانين سختي وجود دارد با اين حال در يك اقدام انساني و البته يك طرفه سال گذشته يكي از اين سه نفر آزاد شد و در تلاش هستيم كه اين دو نفر نيز در روزهاي آينده آزاد شوند.

اما آيا مي‌دانيد چند نفر ايراني در زندان‌هاي آمريكا به طور ظالمانه بسر مي‌برند و چند آمريكايي در زندان آمريكا در زندان هستند، حدود 5/3 ميليون نفر در آمريكا زنداني هستند اما چرا كسي براي آنها دل نمي‌سوزاند، همه اينها انسان هستند و كسي نبايد مستثني باشد. احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: البته همه مي‌دانند كه مشكل زنداني يا آزاد بودن اين دو نفر نيست مشكل اساسي نوع نگاه تبعيض‌آلود دولتمردان آمريكايي نسبت به مسايل است كه بايد اين نگاه عوض شود.

تشكيل دولت فلسطيني

رئيس‌جمهوري در پاسخ به سؤالي در باره طرح تشكيل دولت فلسطين و مخالفت ايران با رژيم صهيونيستي با تأكيد بر اين‌كه ايران با تشكيل دولت فلسطين موافق است، گفت: تشكيل دولت فلسطين گام اول براي آزادي تمامي سرزمين‌هاي فلسطيني است.

احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: ملت ايران همه انسان‌ها را دوست دارد و امروز اقليت‌هاي مسيحي و يهودي با نهايت آرامش در ايران زندگي مي‌كنند و در مجلس ايران نيز از اختيارات مساوي با ساير نمايندگان برخوردار هستند.

رئيس‌جمهور تصريح كرد: ملت ايران با يك گروه سياسي مخوف، اشغالگر، جنگ‌طلب و تروريست مخالف است. گروهي كه به راحتي جنگ، تجاوز و ترور انجام مي‌دهد و اقدامات ضدانساني آنها به گونه‌اي است كه حتي امروز مردم خودشان در سرزمين‌هاي اشغالي نيز به صهيونيست‌ها اعتراض دارند.

دكتر احمدي‌نژاد افزود: اگر صهيونيست‌ها از تجاوز، ترور و اشغالگري دست برداشته و حقوق ملت‌ها را به رسميت بشناسند، مشكلي وجود نخواهد داشت.

اتفاقات پس از انتخابات

رئيس‌جمهوري در پاسخ به سؤالي درباره برخي اتفاقات پس از انتخابات رياست جمهوري در ايران گفت: مشكل خاصي وجود نداشت صرفاً عده‌اي اعتراض داشتند كه در اين ميان افراد قليلي به ساختمان‌ها و اموال عمومي، خسارت زده و با پليس درگير شدند و برخورد پليس به گونه‌اي بود كه تعداد نيروهايي كه از پليس و طرفداران دولت آسيب ديدند بيش از كساني بود كه اعتراض داشتند؛ اين در حالي است كه در درگيري‌هاي پليس آمريكا روزانه 30 نفر و در طول سال 30 هزار نفر به وسيله سلاح كشته مي‌شوند. رئيس‌جمهوري افزود: امروز دولتمردان به راحتي در ميان مردم حضور پيدا مي‌كنند و كسي از مردم سؤال نمي‌كند كه به چه كسي رأي داديد.

تحولات منطقه

دكتر احمدي‌نژاد در پاسخ به سؤالي درباره تحولات منطقه گفت: ايران طرفدار همه ملت‌هاست و عدالت، آزادي، احترام و كرامت را حق همه ملت‌ها مي‌داند و البته معتقديم دموكراسي توسط نيروهاي ناتو حاصل نمي‌شود و ناتو نمي‌تواند براي ملت‌ها دموكراسي به ارمغان بياورد. ناتو براي آدم‌كشي و تسلط بر ملت‌هاست.

احمدي‌نژاد گفت: معتقديم ملت‌ها و دولت‌ها بايد با تفاهم و همدلي و در فضاي انساني مسايل و مشكلات خود را حل كنند و هيچ كشوري هم نبايد از بيرون در امور ساير كشورها دخالت كند.

لازم به ذكر است كه مصاحبه زنده تلويزيوني رئيس جمهور كه قرار بود يكشنبه شب انجام شود با توجه به فشردگي برنامه‌ها و سفر به نيويورك به زمان ديگري موكول شد.



نوشته شده در   چهارشنبه 30 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode